Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Advies 
Auteur Bericht
C5club Newbie
C5club Newbie

Auto: Ford Mondeo
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8

Naar boven
Bericht Advies
Hallo allemaal,

Hier een to-ta-le nieuweling op Citroen gebied, en heb er zelfs nooit ook maar een meter in gereden !
Ik rijd al jarenlang (min of meer automatisch) Ford zonder noemenswaardige klachten.
Wat doe ik dan hier ?
Eigenlijk vrij simpel.
Ik heb geen emotionele binding met een auto, en kijk hoofdzakelijk naar gebruiksdoel en gemak ten opzichte van de kosten.
Dat de auto er ook goed uit ziet is dan uiteraard meegenomen natuurlijk.
Ik ga fatsoenlijk met auto's om, en ze krijgen gewoon het onderhoud zoals geadviseerd.
Daar ik (veel) minder kilometers ga rijden,en ook alleen nog prive, heb ik besloten over te stappen van diesel naar benzine, en wel een die fatsoenlijk in staat is een caravan te trekken van 1300 kg.
Tevens moet het een gebruikte auto zijn met bij aanschaf zo'n 40 tot 80000 km op de teller.
Wegens de caravan, en de achtervering in verband met de belading dacht ik eens richting Citroen C5 2.0 break.
Het lijkt me gewoon praktisch om zonder hulpveren doorzakken in de kont te kunnen voorkomen.
Ik heb ook niets met (storingsgevoelige) electronische gadgets, maar goed, deze zitten helaas op elke moderne auto.
Voor eind dit jaar wil ik op benzine, dus de andere auto zijn overgestapt .
Wie kan mij zonder al te veel emotie maar met argumenten overtuigen voor de C5 te moeten gaan in plaats van een mondeo ?
Ongebruikelijke en rare vraag of aanpak misschien, dus alvast excuus aan de doorgewinterde citrofielen maar ik zoek gewoon een betrouwbare,ruime en comfortabele caravantrekker,waarbij ik jullie hulp kan gebruiken.
Er zijn zoveel merken, maar heb me dus simpelweg tot een Ford Mondeo station 2.0 of Citroen C5 break 2.0 willen beperken.
( In principe niet de tourer, maar dus het voorlaatste model tot zo'n E 8500,-)
Bij voorbaat hartelijk dank, en wie weet krijg ik het Citroenvirus ook nog ooit te pakken !

Groet,
Louis.

26 sep 2013 22:36
Profiel
BAN
BAN

Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter

Naar boven
Bericht Re: Advies
Je kunt aangezien je keuze niet gemaakt is ook op het Ford forum gaan kijken.
Met wat rondneuzen vind je het wel en wee van bepaalde typen auto`s.
Zelf heb ik dat ook ooit gedaan voor de aanschaf. Ik had een Xantia op het oog en vond de mogelijke mankementen wel overkomelijk en die waren simpel op te lossen. Niet voor een paar weken maar ook voor langer termijn.

Ik rij graag Citroen maar eerlijkheidshalve is het mijn inzien niet de meest betrouwbare wagen is mijn ervaring. Je zoekt een 2.0 liter daar zitten wel wat nuances in tov de V6 die ik rij Maar het koetswerk en veel elektronica komen redelijk overeen.

Ik zou nog wat lezen hier en dit ook doen bij het Ford Forum, daar zal vast een Mondeo afdeling zijn met veel info.
Om een helder beeld te krijgen is het zeker wel handig om objectief en zakelijk te kijken. De Italiaanse vertegenwoordigers wisten ook de Fyra te slijten hier in Nederland. :lol: Een prachtige trein maar ja....... :lol:
Er zijn enthousiastelingen die bij wijze van spreken elke week met ellende bij de garage staan en nog durven te zeggen dat het een prachtig product is. :smt017

De C5 heeft ook zijn minpuntjes, al lezend kun je het in overweging nemen en vergelijken met een Mondeo. Ik ken geen bekenden met een Mondeo en kan er niet zoveel over zeggen.

26 sep 2013 22:56
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune

Naar boven
In de Autoweek stond onlangs nog een vergelijking tussen twee 'knakenbakken', een Mondeo en C5 break uit 2002. Niet de nieuwste van de nieuwste maar het geeft een redelijke indruk, ook al werd de aanschafprijs van de C5-crisis-breakwel zeer zwaar overdreven.
Ze hebben allebei hun voors en tegens, en sja, een C5 heeft nu eenmaal een aantal standaard kwalen waar Citrofielen aan gewend zijn.
Persoonlijk pas ik niet in de Mondeo-stoelen omdat de rugleuning onder mn schouderbladen prikt - maar zoiets verschilt van persoon tot persoon.

26 sep 2013 23:02
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
Opties: panorama dak
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11824CJ
Productienummer: 10169
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 297000
Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC

Naar boven
Chatanky heeft gelijk, echter het grote plus punt heb je zelf aal aan gestipt, de hydropneumatsche vering van de C5, let echter wel de vering compenseert inderdaad de doorzakkende achterkant, echter je zal nog beter moeten kijken naar de belading van je caravan de kogeldruk mag nog steeds niet te hoog worden! in principe zal de vering blijven compenseren tot de hoogte weer bereikt is! zeker bij een break want die is ontworpen als pak ezel en kent een hooge achter as last voor dat enige electronische beveiliging ingrijpt.

daar en tegen heb je wel het comfort natuurlijk en verblinden van tegenligers 's nachts is nooit een issue,

voor wat ik weet van een mondeo is dat de achteras super basic doch betrouwbaar is doch vaak wat slapjes..zoals je al min of meer aangaf..

sucses met je keuze en mocht je voor en C5 gaan dan zien we er naar uit je hier vaker te mogen begoeten ;-)

Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 18

26 sep 2013 23:08
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Naar boven
Mondeo station (2002) vs. C5 break (2002) wees overigens wel uit dat de Mondeo nog een fractie groter is, mocht dat een overweging zijn.

26 sep 2013 23:16
Profiel
BAN
BAN

Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter

Naar boven
De Astra break die ik ooit reed had achter veren die je kon oppompen bij zware belading.
Wie weet hebben bepaalde typen Modeo`s ook een dergelijke optie.

26 sep 2013 23:20
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater

Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Kleur: Soft sand

Naar boven
Mijn Omega had dat ook.
Kon wel eens handig zijn.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik

27 sep 2013 08:38
Profiel
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën

Naar boven
Zeg , blijft een C5 forum hoor, gaan we nu ook al Opels aanprijzen ....

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

27 sep 2013 09:05
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater

Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Bouwjaar: 2018
Kleur: Soft sand

Naar boven
:cit5 :cit7

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik

27 sep 2013 11:20
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: C5 Tourer 3.0 HDIF Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: zwart

Naar boven
Toen ik laatst op zoek was naar een auto voor mijn dochter werd me geadviseerd vanwege de betrouwbaarheid vooral te kijken naar een Focus of Mondeo met 2 liter motor.

Zwak punt bleek echter te zijn de roestgevoeligheid. Fords roesten en Citroens niet (meer)!

Dochterlief rijdt inmiddels een C5 :smt190

Eerste auto AMI 6, Opel Ascona 1.6N, Volkswagen Derby, GSA berline, GSA Break, BX 16 TRI, Xantia 2.0I, Volkswagen T4, BX 14 Deauville, Peugeot 307 SW, Chrysler Voyager, Xsara 1.6 Break, C5 PH1 2.0i Break, C5 PH2 3.0 V6 Break, C5 PH3 Tourer 3.0 HDIF

27 sep 2013 11:27
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: .

Naar boven
Met je budget van 8500 en 80.000 km een C5 phase II vinden zal nog een hele toer worden.
(Op gaspedaal staat er 1 bij een huisdealer maar die heeft ruim 90.000 gelopen)

Ten aanzien van de ruimte en comfort ben ik zeer tevreden.
De "dame" is tot nu toe betrouwbaar, in mijn optiek ligt dit ook voor een deel aan de onderhoud historie. Misschien een inkoppertje maar elk merk heeft zijn zwakke punten.

27 sep 2013 21:05
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Naar boven
Menno schreef:
Zeg , blijft een C5 forum hoor, gaan we nu ook al Opels aanprijzen ....

Joh, laat ze, ong. het enige positieve wat je over Opels uit die tijd kan zeggen... :smt190

27 sep 2013 21:30
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: .

Naar boven
Ter aanvulling, kijk ook eens op het www naar de afwerking.... :smt080 Kraakjes, piepjes, rammeltjes.

27 sep 2013 21:51
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Auto: Ford Mondeo

Naar boven
Hallo,

Ik ben nog rustig zoekende, en houd inmiddels al wat minder strak vast aan budget en kilometers, waardoor ik het me wat makkelijker kan maken lijkt me.
Ik heb me er eerder nooit zo mee bezig gehouden, maar als ik de diverse gebruikerservaringen zo hier en daar op het net mag geloven lijken er wel helemaal geen betrouwbare auto's meer gemaakt te worden !
De een heeft niets dan positiefs te melden, en de ander kan geen goed woord over hebben over hetzelfde type auto bij wijze van spreken.
Dus als ik de bekende korrel zout hier maar neem ,en door het midden ga, kan ik eigenlijk niet eens van die wezenlijke verschillen ontdekken tot nu toe moet ik zeggen.
Al lijkt de Citroen wel voor te liggen daar waar het electronische storingen betreft.
Wat mij hier rondneuzend op dit forum al wel opvalt, is dat men over het algemeen toch wel eerlijk durft te zijn heb ik de indruk, en dat kan ik wel waarderen.
Daarnaast hebben veel gebruikers gelukkig een auto met een behoorlijk aantal kilometers zie ik,die ze ook al langere tijd in bezit hebben hetgeen de meningen en adviezen duidelijk meer waardevol maken.
Ik snuffel nog wat verder waarbij ik ook onderhoudstarieven ,onderdeelprijzen en reparatiekosten ga betrekken, en als die niet opvallend van m'n Ford ervaringen af blijken te wijken ben ik tevreden.
Ondertussen blijven bijdragen van bezitters met een C5 "met ruime ervaring" welkom.
( Ik heb nog nooit zo lang gedaan over de aanschaf van een auto maar....dit is eigenlijk ook wel weer leuk )

Groet,
Louis.

28 sep 2013 20:24
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Auto: Renault laguna

Naar boven
Ik heb vroeger 2 ford mondeo's gehad als lease een 2002 en 2004
Mijn ervaring was niet zo heel goed qua motorisch dan
De eerste was op gas geen aanrader het knalde aardig onder
de motorkap (gas af fabriek) en na 60.000 km was het olie verbruik 1 liter olie
op 1500 km (konden ze niet verhelpen) dus in 2004 om geruild voor een bj 2004 op benzine
ook hier de eerste 50.000 geen problemen daarna ook 1 liter olie
de 1000 km en na 2 jaar gestopt met lease rijden
Maar verder was dit een grote auto met veel ruimte
En nu rijdt ik een c5 v6 geen olie verbruik en hij rijd heel
lekker en geen lease lekker een eigen auto met lekker veel pk's :lol: :lol:
Ik ben geen citrofiel maar de franse auto's kan ik het beste in zitten (en ik werk bij een vw garage :oops: :oops: )
Maar ieder zijn eigen keuze zeg ik maar

28 sep 2013 22:12
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende