C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2013 19:14
Auto: c5 berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 192000
Kleur: blauw
C5club Newbie
C5club Newbie
Het vervangen van een lekzak .
auto in de laagste stand
- opkrikken
- leidingen uit de lekzak
- lekzak in de lengte door knippen of snijden

Er komt maar weinig lds olie uit en er zit geen druk achter

- splitpen er uit
- asje uit de draagarm
- alles schoonmaken
- eerst de lekzak met het smalle gedeelte op het asje doen
- dan het geheel monteren

Mijn probleem zit in ASJE UIT DRAAGARM, deze is er niet uit te krijgen , warmstoken,met bandenlepels wrikken, slaan etc .
doe ik iets verkeerd ? b.v. moet de ontlastschroef een halve slag open zodat het asje meer ruimte krijgt in de zetel ?
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13975
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
de cilinder los maken ,met de 2 bouten
dan kun je het asje laten zitten,zo heb ik het ook al gedaan
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Zoals willy zegt kan het ook, al zul je ook de leiding moeten losmaken.

Bij mij zat het stangetje ook moervast in de draagarm.
Ik heb een pijpfitterstang(soort waterpomptang die je met een wieltje verstelt) op het deel gezet wat net voor
de draagarm zit, en vervolgens op de tang geslagen. na een klap of drie kwam hij eruit.

Check wel even of het systeem echt geen druk meer heeft door te kijken of je het wiel op kunt tillen(tis wel
erg zwaar).
Zeg maar André
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Oh ja,


Welkom :smt190
Zeg maar André
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13975
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
ik heb de leiding niet los gemaakt
en welkom
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
@willy,

je zal de cilinder toch moeten bewegen? gaat dit met de leiding er nog aan?
Zeg maar André
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13975
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
dat gaat juist, ik heb het al gedaan
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2013 19:14
Auto: c5 berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 192000
Kleur: blauw
hoi, bedankt voor de reacties.
Met jullie tips aan de slag gegaan , maar denk dat ik het systeem niet voldoende ontlast krijg , het wiel krijg ik bv niet op en neer met handkracht . Het ontlasten van het systeem , hoe doen jullie dat?
En is dat wel nodig? :smt198
Ontlast schroef midden achter even open gehad.
groet Siep
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Het in de laagste stand zetten en dan opkrikken moet voldoende zijn,
maar als je de accu aangesloten laat zitten, zal het systeem weer op druk komen als
je een deur open en dicht doet.
Zeg maar André
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13975
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
ofwel drukloos maken met de lexia
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Ik vrees dat niet iedereen een lexia heeft, willy.......
Zeg maar André
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Ook als je met de Lexia drukloos hebt gemaakt moet de accu even los. Je hoeft maar naar de dame te kijken of ze begint zichzelf weer leven in te blazen. ;)
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13975
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
zo lang de lexia er aan hangt hoeft dat niet :smt080
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Lang verhaal kort........
Zet je auto in de laagste stand en gooi de accu los,
of maak je systeem drukloos met een lexia............ en gooi de accu los

De enige manier om er zeker van te zijn dat de pomp niets doet, is door je accu los te maken.

hoe dan ook, als je wilt testen of het systeem voldoende drukloos is,
moet het vrijhangende wiel dus enigzins op te tillen te zijn(let wel, het is een groot gewicht,
je tilt het niet met een hand op).
zorg dat je de auto echt goed ondersteund, Ga nooit onder een Citroen liggen die niet goed op bokken staat.
Zeg maar André
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2013 19:14
Auto: c5 berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 192000
Kleur: blauw
Ik denk dat het systeem toch onder druk blijft , want het wiel is niet met de hand omhoog te krijgen, dan met een krik. Misschien toch drukloos maken.
Plaats reactie