Auteur |
Bericht |
thomassen
C5club Rookie
Geregistreerd: 09 aug 2008 09:17 Berichten: 47
Auto: c5 break hdi
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 koppakking of niet.
Ben het laatste jaar steeds meer koelvloeistof aan het verliezen. Eerst 1 liter op de 700 km en nu 1 liter op de 100 km. Er zit geen smurrie in het karter en hij geeft geen witte rook, geen luchtbellen.Heeft wel een enorme drukopbouw. Heb dop met rubbers om te testen helemaal gedicht en dan kan ik de voorste slang totaal niet indrukken (zo hard als maar zijn kan).Zonder rubbers gooit hij de vloeistof er bij de dop uit. Dop en expansievat zijn pas vervangen. 2.0 diesel uit 2004. km 285000 en 5 jaar lang nooit problemen gehad.
|
21 sep 2013 16:19 |
|
 |
hendrico
C5club Fan
Geregistreerd: 13 jun 2013 22:10 Berichten: 59 Woonplaats: veghel
Auto: C5 V6 Exclusive/bmw e24 633csi 1979
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 178000
Kleur: blauw
Naar boven
|
 Re: koppakking of niet.
Ben toch bang dat je koppakking het begeven heeft.
|
21 sep 2013 16:31 |
|
 |
Hollender
C5club Bikkel
Geregistreerd: 08 apr 2012 16:26 Berichten: 413 Woonplaats: Erps-Kwerps, Belgium
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Naar boven
|
 Re: koppakking of niet.
Als er dan geen olie bij je koelvloeistof komt dan moeten het wel uitlaatgassen zijn. Die zijn vrij gemakkelijk te detecteren. Ze hebben daar een soort indicator voor die ze bij draaiende motor boven de geopende vulopening van je expansievat houden. En verandering van kleur geeft dan de eventuele aanwezigheid van uitlaatgassen weer. In dat geval hoef je dus niet meer te twijfelen.
_________________ Free beats!
|
21 sep 2013 20:09 |
|
 |
Citroenfan39
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 jan 2013 23:40 Berichten: 361
Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 212000
Kleur: Blanc Nacré
Naar boven
|
 Re: koppakking of niet.
Als de koppakking lek is komen er toch sowieso altijd olie en uitlaatgassen in het koelwatercircuit terecht? Of heb ik het mis? Geen smurrie in de olie betekent geen water in de olie. Geen witte rook betekent dat er geen koelwater wordt verbrand. Hoe kan er dan sprake zijn van een lekke koppakking?
|
21 sep 2013 22:40 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3646 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: koppakking of niet.
Koppakking lekkage kan op verschillende manieren en met verschillende symtomen. oftewel het is een benaming voor verschillende defecten in de pakking.
Hier is er alleen lekkage van rookgassen (overdruk) in het koelsysteem. Helaas moet ik je melden dat dit geen onbekend verschijnsel is. Er is zelfs een tijdje een pakking gebruikt die hierom bekend staat. (nokje aan de voorzijde)
Als ie eraf is zal je zien dat er een kleine doorslag zit tussen de uitlaatopening naar een koelkanaal.
succes met de reparatie!
|
22 sep 2013 11:32 |
|
 |
thomassen
C5club Rookie
Geregistreerd: 09 aug 2008 09:17 Berichten: 47
Auto: c5 break hdi
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: koppakking of niet.
Bedankt voor de uitleg,weet ik in ieder geval zeker dat het de koppakking is.
|
23 sep 2013 08:57 |
|
 |
thomassen
C5club Rookie
Geregistreerd: 09 aug 2008 09:17 Berichten: 47
Auto: c5 break hdi
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 pdf gezocht voor vervanging koppakking 2.0hdi
Ga m n koppakking vervangen.Wie heeft er nog een pdf als extra hulp
|
23 sep 2013 09:02 |
|
 |
willemb
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 04 okt 2008 18:52 Berichten: 112 Woonplaats: Utrecht
Auto: C5 Break Diff2 2004 (Ph1) 2.0HDI-110pk
Opties: Pa
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 352000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: koppakking of niet.
Mijn ph1 hdi 2.0 uit 2004, 330.000km, begint ook koelwater te verslinden. Dame zit nu op 1l/500km.
Ik kan geen lekkage ontdekken. Wel druk op expansievat. Bij draaiende motor komen er kleine belletjes via achterste slang omhoog het vat in.
Is enige mogelijke conclusie: koppakking lek?
Lotgenoten, wat was bij jullie de financiele schade?
Mvg, Willem
_________________ C5 gem verbruik 1:16
2016: C8 2.0 HDI 136pk 2008: C5 2.0 HDI break 2006: VW 1200 Mex Kever 1999: Peugeot 205 1.8D XAD
|
26 okt 2013 17:07 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3646 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: koppakking of niet.
nee hoor! Je EGR koeler kan ook stuk zijn. Da's makkelijk te checken door de koelslangen op de koeler even met elkaar door te verbinden> de koeler dus even onklaar maken. Als je dan nog steeds drukopbouw hebt...... Dan is meestal de koppakking lek.
succes!
|
26 okt 2013 18:04 |
|
 |
|