Auteur |
Bericht |
hank4all
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 01 jul 2006 13:12 Berichten: 178 Woonplaats: Meppel
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Naar boven
|
 vacuum slang
Nu had ik vorige week problemen met mijn remmen, wat uiteindelijk veroorzaakt werd door een losgeschoten vacuumslang.
De slang van de verdamper word door middel van een T stukje afgetapt van het vacuum van de rembekrachtiger, dit lijkt mij niet zo veilig.
Nu is mijn vraag waar kan ik het beste de vacuumslang van de verdamper wel aansluiten.
V.g. Henk
_________________ toch maar weer een citroen!!!
|
08 sep 2013 22:08 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7533 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: vacuum slang
Dit heeft 11 jaar zo gezeten? Desnoods een slangenklem erop?
|
08 sep 2013 22:42 |
|
 |
hank4all
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 01 jul 2006 13:12 Berichten: 178 Woonplaats: Meppel
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Naar boven
|
 Re: vacuum slang
Ja dat klopt, maar het gaat me meer om het idee dat het op een veilige manier is aangesloten, en daar komt bij dat ik nog een nieuwe slang heb liggen voor de rembekrachtiger ooit eens verkeerd besteld.
_________________ toch maar weer een citroen!!!
|
08 sep 2013 22:52 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: vacuum slang
Bij mij is de verdamper aangesloten op een aansluiting op het inlaat spruitstuk. Net onder het gasklephuis heeft de lpg man daar een extra aansluiting gemaakt.
_________________ Zeg maar André
|
08 sep 2013 23:38 |
|
 |
hank4all
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 01 jul 2006 13:12 Berichten: 178 Woonplaats: Meppel
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Naar boven
|
 Re: vacuum slang
Daar kan ik wat mee, kan ik daar een gaatje boren en een aansluitnippel monteren.
_________________ toch maar weer een citroen!!!
|
08 sep 2013 23:56 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: vacuum slang
mocht er behoefte aan zijn, kan ik morgen wel een foto-tje maken
_________________ Zeg maar André
|
08 sep 2013 23:57 |
|
 |
hank4all
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 01 jul 2006 13:12 Berichten: 178 Woonplaats: Meppel
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Naar boven
|
 Re: vacuum slang
Ja een foto is altijd goed. al vast bedankt voor de moeite.
_________________ toch maar weer een citroen!!!
|
09 sep 2013 02:27 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: vacuum slang
Het rood omcirkelde slangetje is bij mij de vacuum slang.
Het was een beetje een ongemakkelijke hoek, en de motor was ook te heet om een mooiere foto te maken, maar hopelijk heb je er toch wat aan.
Het extra aansluitingkje zit in ieder geval aan de rechter zijde op het inlaatspruitstuk onder de gasklep.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ Zeg maar André
|
09 sep 2013 16:33 |
|
 |
hank4all
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 01 jul 2006 13:12 Berichten: 178 Woonplaats: Meppel
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Naar boven
|
 Re: vacuum slang
Mooi bedankt, de plaats is duidelijk ik neem aan dat daar een extra aansluitnippel is ingedraaid. Ik ga van week kijken of ik hem daar ook kan plaatsen, bedankt voor de foto.
V.g. Henk
_________________ toch maar weer een citroen!!!
|
09 sep 2013 21:10 |
|
 |
bertutrecht
C5club Newbie
Geregistreerd: 19 apr 2011 23:07 Berichten: 3
Auto: c5 2.0 16v
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 236000
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Re: vacuum slang
hank4all schreef: Daar kan ik wat mee, kan ik daar een gaatje boren en een aansluitnippel monteren. Bij mij is er geen extra aansluiting gemaakt, maar een T-stukje tussen de leiding van de verdamper naar het kastje naast de radiator onder de koplamp aan de kant van de accubak. Dan heb je aan die ene aansluiting op je luchutinlaat genoeg. Werkt bij mij al zo lang ik die c5 heb (ca 5 jaar). mvg Bert
|
03 jan 2014 13:07 |
|
 |
Timo 1972
C5club Executive
Geregistreerd: 03 jun 2011 19:31 Berichten: 1797 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Naar boven
|
 Re: vacuum slang
@ akooimanHoud jou auto ook nog steeds in met koude motor (koud weer) als je hem net gestart hebt ? Zo ja , ik heb al verschillende dingen gelezen dat het dan de vacuumpomp is die defect was. Zou het mogelijk kunnen zijn dat de motor inhoud door dat de verdamper te veel van het vacuum vergt en daardoor zeker met koud weer de motor inhoud ? Dit vooral omdat de dames op gas hier bijna allemaal last van hebben ? viewtopic.php?f=8&t=13274
_________________ Groetjes Timo Nu Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3 Vorige auto's Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001 Fiat bravo 1.4 sx 1998 Fiat Tipo 1.4 s 1992 Peugeot 405 1.9 GLD 1989 Nissan Micra 1.0 dx 1987 Suzuki sj410 1985 (jeep) Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
|
03 jan 2014 16:42 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: vacuum slang
@Timo,
ik denk dat je in de war bent met een andere post......... Ik heb nooit problemen gehad met inhouden, maar ik vraag me af of dat van de verdamper af komt. Als de motor koud is loopt ie op benzine, pas bij ong 65 graden schakelt ie over op LPG. Of je watertempsensor moet defect zijn, dan schakelt ie eerder over. Wat wel problemen kan geven.
_________________ Zeg maar André
|
04 jan 2014 01:38 |
|
 |
Timo 1972
C5club Executive
Geregistreerd: 03 jun 2011 19:31 Berichten: 1797 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Naar boven
|
 Re: vacuum slang
Nee ik ben niet in de war Andre Maar zoals je in die andere post kan lezen zou het iets te maken kunnen hebben met het vacuum. Nu veronderstel ik dus of het iets uitmaakt waar de verdamper zijn vacuum vandaan haalt ? Ik wil dus zeggen gaat het ten koste van het vacuum , komt er meer vacuum door of minder zodat de dame er slecht van gaat lopen als het nog koud is? (en nog op benzine loopt , vanaf 40 graden schakelt hij over op gas en dan zijn de problemen al lang verdwenen nog voor dat hij op gas overschakeld) Want door deze post zie ik dat het op verschillende manieren aangesloten kan worden.
_________________ Groetjes Timo Nu Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3 Vorige auto's Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001 Fiat bravo 1.4 sx 1998 Fiat Tipo 1.4 s 1992 Peugeot 405 1.9 GLD 1989 Nissan Micra 1.0 dx 1987 Suzuki sj410 1985 (jeep) Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
|
04 jan 2014 15:45 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: vacuum slang
Ik denk dat de enige juiste positie om het vacuum af te nemen in het inlaatspruitstuk is. Je hebt dan het minste last van leidingverlies en andere weerstanden. De meting vindt dan plaats op de positie waar je het vacuum wilt meten. Juist onder het gasklephuis aan de zijkant een klein gaatje boren, draad tappen en met vloeibare pakking de aansluittule monteren. Daarna de vacuumslang met een tie-wrap of slangklem vastzetten op de tule. Dit om te voorkomen dat hij eraf schiet. Onderweg kun je er nauwelijks bij zonder e.e.a. te demonteren.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
04 jan 2014 15:58 |
|
 |
Timo 1972
C5club Executive
Geregistreerd: 03 jun 2011 19:31 Berichten: 1797 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Naar boven
|
 Re: vacuum slang
Maar kan deze plek aanleiding geven tot het slechte lopen ?
_________________ Groetjes Timo Nu Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3 Vorige auto's Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001 Fiat bravo 1.4 sx 1998 Fiat Tipo 1.4 s 1992 Peugeot 405 1.9 GLD 1989 Nissan Micra 1.0 dx 1987 Suzuki sj410 1985 (jeep) Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
|
04 jan 2014 16:13 |
|
 |
|