Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
C5club Rookie


Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2007 10:50
Auto: C5 break 2.0 HDI 10-2003
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 240000
Locatie: achterhoek
De afgelopen maand (na het wisselen naar de winterbanden) begint de auto soms hevig te trillen vanaf ongeveer 80 km/uur (is me nu al 3 keer gebeurd). Het trillen is zo heftig dat je denkt dat er wat mis is (lekke band of zo). Als ik vervolgens stop is er niks mis en bij het verder rijden daarna is het trillen weg.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Moeren goed aangedraaid?
Anders

Anders

Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Berichten: 82
Lid geworden op: 28 sep 2010 17:08
Auto: C5 Tourer 150 Exclusive BVM - Start Stop
Opties: GPS Detectie pack exclusive, panoramisch glazen dak, leder Claudia Matinal, Net voor hoge lasten, beschermingspack
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 2600
Kleur: Shark Grey
Locatie: Antwerpen
Heb dat op mijn Xantia ook gehad. Kwestie van de banden terug te laten uitbalanceren en dan was het in orde. Er was in stockage ergens één van de loodjes losgekomen of verschoven. Normaal moet dit het zijn...
Groetjes,
LEX
Groetjes,
LEX
1993-1998 Citroen CX 2500 TRD Turbo 2
1998-1999 Citroen CX 2500 TRD Turbo
1999-2010 Xantia Break HDI 2.0 110 Collection
2010-20?? C5 Tourer 163 Exclusive
2016-2017 C5 Tourer 150 Exclusive
Eens je het rijcomfort van hydropneumatische vering kent, wil je niets anders meer...
1998-1999 Citroen CX 2500 TRD Turbo
1999-2010 Xantia Break HDI 2.0 110 Collection
2010-20?? C5 Tourer 163 Exclusive
2016-2017 C5 Tourer 150 Exclusive
Eens je het rijcomfort van hydropneumatische vering kent, wil je niets anders meer...
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 dec 2011 18:53
Auto: 1.8 16e break difference
Opties: geen
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09884
Productienummer: 10200
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 240000
Kleur: Gris orageux
Locatie: Houten
@LEX
Zou je denken, maar hij zegt dat het na het stoppen weg is.
Lijkt mij meer iets van remklauwen ofzo...
Zou je denken, maar hij zegt dat het na het stoppen weg is.
Lijkt mij meer iets van remklauwen ofzo...
The end is near......watch your step....
Berichten: 82
Lid geworden op: 28 sep 2010 17:08
Auto: C5 Tourer 150 Exclusive BVM - Start Stop
Opties: GPS Detectie pack exclusive, panoramisch glazen dak, leder Claudia Matinal, Net voor hoge lasten, beschermingspack
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 2600
Kleur: Shark Grey
Locatie: Antwerpen
Je heb gelijk, ik heb de laatste zin niet gelezen... Moet idd iets anders zijn...
1993-1998 Citroen CX 2500 TRD Turbo 2
1998-1999 Citroen CX 2500 TRD Turbo
1999-2010 Xantia Break HDI 2.0 110 Collection
2010-20?? C5 Tourer 163 Exclusive
2016-2017 C5 Tourer 150 Exclusive
Eens je het rijcomfort van hydropneumatische vering kent, wil je niets anders meer...
1998-1999 Citroen CX 2500 TRD Turbo
1999-2010 Xantia Break HDI 2.0 110 Collection
2010-20?? C5 Tourer 163 Exclusive
2016-2017 C5 Tourer 150 Exclusive
Eens je het rijcomfort van hydropneumatische vering kent, wil je niets anders meer...
C5club Rookie


Berichten: 29
Lid geworden op: 29 sep 2008 18:06
Auto: C5 2.0 16v prestige berline g3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 08821
Productienummer: 10126
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 140300
Kleur: groen ksdc
Hallo,
Is er al achterhaald waardoor dit getril kwam??? ik had het gisteren ook!!
groeten JoHaN
Is er al achterhaald waardoor dit getril kwam??? ik had het gisteren ook!!
groeten JoHaN
C5club Rookie


Berichten: 29
Lid geworden op: 29 sep 2008 18:06
Auto: C5 2.0 16v prestige berline g3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 08821
Productienummer: 10126
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 140300
Kleur: groen ksdc
hallo Allemaal,
Nog een poging om te achterhalen of iemand weet waardoor mijn auto zo getrilt heeft. ik reed tussen 120 en 130 km/uurop de snelweg in een heel flauwe bocht. De auto begon te trillen alsof en een wiel in onballans was. behoorlijk stevig zelfs. Auto langzaam uit afgeremd op de vluchstrook. De autop bleef behoorlijk trillen waardoor ik dacht dat ik een lekke band had. Zelfs bij circa 40 op de vluchtrook bleef de auto trillen. Stil gaan staan op een parkeer plaats. Gelukkig vlak bij. alles gekontroleerd en niets geks te vinden. Vervolgens maar weer gaan rijden en geen last meer gehad. Wel is het zo dat als je het stuur iets beweegt op hogere snelheid de auto ook in een soort trilling komt die als je het stuur met rust laat weer snle uitdempt. Het lijkt wel of de hydrolica de auto in trilling brengt.
Wie weet wat er aan de hand is.
JoHaN martinus
Nog een poging om te achterhalen of iemand weet waardoor mijn auto zo getrilt heeft. ik reed tussen 120 en 130 km/uurop de snelweg in een heel flauwe bocht. De auto begon te trillen alsof en een wiel in onballans was. behoorlijk stevig zelfs. Auto langzaam uit afgeremd op de vluchstrook. De autop bleef behoorlijk trillen waardoor ik dacht dat ik een lekke band had. Zelfs bij circa 40 op de vluchtrook bleef de auto trillen. Stil gaan staan op een parkeer plaats. Gelukkig vlak bij. alles gekontroleerd en niets geks te vinden. Vervolgens maar weer gaan rijden en geen last meer gehad. Wel is het zo dat als je het stuur iets beweegt op hogere snelheid de auto ook in een soort trilling komt die als je het stuur met rust laat weer snle uitdempt. Het lijkt wel of de hydrolica de auto in trilling brengt.
Wie weet wat er aan de hand is.
JoHaN martinus
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Misschien vergezocht... maar controleer eens je LDS niveau.
Bij te laag niveau is zowel je vering als stuurbekrachtiging aangetast.
Bij te laag niveau is zowel je vering als stuurbekrachtiging aangetast.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
C5club Rookie


Berichten: 29
Lid geworden op: 29 sep 2008 18:06
Auto: C5 2.0 16v prestige berline g3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 08821
Productienummer: 10126
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 140300
Kleur: groen ksdc
Hallo Maarten,
Hartelijk dank voor je tip. Het was toch niet zo ver gezochtals je dacht. Volgens de garage kon er een liter LDS olie bij. Ik hoop dat nu het trillen verdwenen is. Het is ook niet duidelijk waar de liter is gebleven. Er is geen zichtbare lekkage. De auto was el een langere tijd wat trillerig.
Groeten JoHaN
Hartelijk dank voor je tip. Het was toch niet zo ver gezochtals je dacht. Volgens de garage kon er een liter LDS olie bij. Ik hoop dat nu het trillen verdwenen is. Het is ook niet duidelijk waar de liter is gebleven. Er is geen zichtbare lekkage. De auto was el een langere tijd wat trillerig.
Groeten JoHaN
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Had je de retourslangetjes bovenin de wielkasten voor ook gecheckt? Ik had ook licht LDS verlies en af en toe een plek op straat, soms maar meestal niet.
C5club Rookie


Berichten: 29
Lid geworden op: 29 sep 2008 18:06
Auto: C5 2.0 16v prestige berline g3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 08821
Productienummer: 10126
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 140300
Kleur: groen ksdc
Hallo Jan,
Hoe check je die slangetjes. Of is dot alleen zichtbaar door lekkage sporen onder de auto. Dat ga ik zeker even controleren. Het trillen is ook nog niet voorbij. Als ik op snelheid, het sterkst bij circa 120km/uur, met het stuur heen en weer beweeg begint de auto te trillen als of er een onballans in de wielen zit. Het is een lichte trilling die niet alleen voor te voelen is maar in de hele auto. De trilling dempt heel langzaam weer uit. Gelukkig niet meer zoals de eerder gemelde keer na te moeten stoppen.
Ik hoop dat iemand iets weet.
Groeten JoHaN
Hoe check je die slangetjes. Of is dot alleen zichtbaar door lekkage sporen onder de auto. Dat ga ik zeker even controleren. Het trillen is ook nog niet voorbij. Als ik op snelheid, het sterkst bij circa 120km/uur, met het stuur heen en weer beweeg begint de auto te trillen als of er een onballans in de wielen zit. Het is een lichte trilling die niet alleen voor te voelen is maar in de hele auto. De trilling dempt heel langzaam weer uit. Gelukkig niet meer zoals de eerder gemelde keer na te moeten stoppen.
Ik hoop dat iemand iets weet.
Groeten JoHaN
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
In de wielkast, evt. hoogste stand (zoals hier).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Deze thread lezende, de volgende check list:
Motorsteunen
Aandrijfassen
Fusekogels
Stabilisatie hulp stangetjes.
Motorsteunen
Aandrijfassen
Fusekogels
Stabilisatie hulp stangetjes.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Remschijven?
C5club Rookie


Berichten: 29
Lid geworden op: 29 sep 2008 18:06
Auto: C5 2.0 16v prestige berline g3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 08821
Productienummer: 10126
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 140300
Kleur: groen ksdc
Goedendag,
Ik heb de auto in de hoogste stand gezet en de retourslangetjes gecontroleerd....alle twee heel!. De remschijf tip levert in mijn ogen ook niets op. Bij het remmen trilt er niets....en ik heb twee auto's gehad die last hadden van foute remschijven...vooral de Ford Escort was daarin heeel erg.
Nu eens kijken hoe ik het andere rijtje kan controleren. Hogere snelheid heeft invloed en bij lichte stuurbeweging heen en weer roept ook de trilling op.
Ik weet niet of de stabilisatie hulpstangetjes net zo iets is als bij een ZX. Mijn vrouw heeft een ZX . Deze had last van los zittende stangetjes. Dat gaf een behoorlijk bonkend geluid bij het sturen. En geen trillingen verder.
Groeten en dank voor het mee denken.
JoHaN
Ik heb de auto in de hoogste stand gezet en de retourslangetjes gecontroleerd....alle twee heel!. De remschijf tip levert in mijn ogen ook niets op. Bij het remmen trilt er niets....en ik heb twee auto's gehad die last hadden van foute remschijven...vooral de Ford Escort was daarin heeel erg.
Nu eens kijken hoe ik het andere rijtje kan controleren. Hogere snelheid heeft invloed en bij lichte stuurbeweging heen en weer roept ook de trilling op.
Ik weet niet of de stabilisatie hulpstangetjes net zo iets is als bij een ZX. Mijn vrouw heeft een ZX . Deze had last van los zittende stangetjes. Dat gaf een behoorlijk bonkend geluid bij het sturen. En geen trillingen verder.
Groeten en dank voor het mee denken.
JoHaN

