-Toen ik vorig week ontdekte dat de schijven aan de dunne kant waren heb ik een paar keer zo'n noodstop gemaakt dat de ABS aansprong en de knipperlichten aangingen. Het bleef heel
@boes:
-In een ander draadje is iemand aan de gang gegaan met (misschien te dik?) vet, waardoor juist problemen ontstonden. Daarom ben ik bewust niet aan de pennen gekomen. Maar misschien had ik ze toch schoon moeten maken en met olie in plaats i.p.v. vet smeren.
De pennen bewegen uiteraard wel en ik had ook niet de indruk dat het zwaarder ging dan bij twee andere (gebruikte) klauwsteunen die ik heb liggen (vanwege vermoeden dat handremhendeltjes op de klauwen vast zaten). Misschien kijk ik er nog een keer naar als de winterbanden erop gaan...
@C5jan:
-De manier die ik beschreef stond zo in de Vraagbaak. Dat ging te zwaar voor alleen met de hand maar ging met de hulp van een schroevendraaier prima. Maar ik probeerde eerst de gehele unit (klauw plus steun) tegelijk te verwijderen. Dat ging dus niet.
- Met 'remmen vervangen' bedoelde de garage wellicht de blokken?
- Ik rijd inderdaad binnendoor voor woon-werk. Verder rem ik zo min mogelijk
@chathanky:
-Ik ben het met je eens dat dit op de brug zichtbaar zou moeten zijn. Maar of het dan een afkeur oplevert? Er is tenslotte geen beschadiging. Het blijft raar dat de garage helemaal niets over de schijven heeft gezegd.
- Zoals beschreven (
- Niets gemerkt: Geen fading, brommen, trillen, schuren, fluiten of toeteren.