Auteur |
Bericht |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Handremkabels
Ik begrijp niet goed wat hier te lachen valt. Als de schijven te ver verslijten krijg je dingen zoals dit  Dat dient bepaald de veiligheid niet, wat heet  en daar is het bij de APK primair om te doen. Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
31 aug 2013 17:08 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Handremkabels
chathanky schreef: Bij de volgende APK gaat JW er persoonlijk op toezien of de wielen voor en achter en de beschermkappen achter er daadwerkelijk worden afgenomen om een betrouwbare diktemeting te waarborgen anders....... Beetje netjes blijven, heh. JW had gewoon gelijk dat de schijven geïnspecteerd moeten worden. Ik denk dat het bij de C5 wel lukt zonder (achter) de bescherming eraf te halen. En misschien is dat ook gewoon gedaan en vond de monteur het nog niet versleten genoeg voor vervanging. Ik heb het hem niet gevraagd want ik was al lang blij dat ik met 45 Euro voor een APK klaar was. We hebben het hier over de garage in de straat en geen hijgerige dealer. Overigens probeer ik wel goed voor de dame te zorgen: Er gaat voor >300 Euro aan nieuwe onderdelen, filters en vloeistoffen op, aan en in. chathanky schreef: Is het nog gelukt met het monteren van de nieuwe schijven WackoH?  Nog niet begonnen. Jacco
|
31 aug 2013 17:13 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Handremkabels
Weet je hoe je de schijven moet vervangen? Desgewenst stuur ik je de instructie B3FG2LP0 Verwijderen - aanbrengen : Voorremschijf als PDF. Ik heb je E-mail adres nog ergens Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
31 aug 2013 17:32 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Handremkabels
JW-NHS schreef: Ik begrijp niet goed wat hier te lachen valt.
Als de schijven te ver verslijten krijg je dingen zoals dit
Zo zie je maar weer dat alcohol en verkeer niet samengaan... 
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
31 aug 2013 17:36 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Handremkabels
Het lijkt me niet bijzonder moeilijk. Met vier bouten (waarvan twee Torx) en twee schroefjes (Torx) zou het gedaan moeten zijn. Mits ze niet moervast zitten (en dat blijkt eerder regel dan uitzondering). Ik heb kunnen oefenen op een veerpoot met remschijf en klauw had ik aangeschft omdat eerst de hendel voor handrem op de klauw vast leek te zitten). Het ging fout bij het laatste schroefje dat de remschijf vasthoudt. Dat moest ik uitboren.
|
31 aug 2013 17:41 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Handremkabels
Al met al is het voor mij wel duidelijk geworden waarom je je remschijven zo regelmatig controleerd. Schrok best wel van sommige verhalen over gebroken schijven.
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
31 aug 2013 18:10 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Handremkabels
@Wackoh: 5mm staal wat om de centimeter vast zit wil wel degelijk breken. De hele remschijf krijgt namelijk dagelijks een warmtebehandeling door het remmen. Ze worden heet en koelen (normaliter) aan de lucht weer af. Toch wordt zo'n schijf hierdoor knetterhard. Breuk ligt daarom sneller op de loer dan je zou wensen. Laat ze gewoon nooit te dun worden.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
31 aug 2013 18:35 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Handremkabels
De nieuwe schijven liggen in de woonkamer zodat ik er af en toe mee kan knuffelen 
|
31 aug 2013 18:47 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Handremkabels
O ja kunnen ze vast wennen niet te hard strelen he. 
|
31 aug 2013 18:50 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7535 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Handremkabels
JW-NHS schreef: Zó deed is dat destijds, bij gebrek aan een micrometer....
Veel nieuwe remschijven hebben een slijtageindicator in het remvlak: een uitgefreesd cirkeltje met een verdiept pikkie erin. Valt dat gelijk aan het oppervlakte dan is het einde verhaal.
|
31 aug 2013 23:56 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Handremkabels
Da's een handig hulpmiddel, ik had die schijven nog niet gezien.
Daarbij vraag ik me wel af hoe een keurder dan kan zien of schijven te ver versleten zijn. Die nieuwe mogelijkheid zit immers nog maar op weinig schijven, oftewel, hoe weet hij of het dan schijven zijn met of zonder dat uitgefraisde vlakje als ze een eind versleten zijn....
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
01 sep 2013 01:10 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7535 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: Handremkabels
Als je lichtmetalo's zoals Hungaro's onder de auto hebt is dat een makkie...
|
01 sep 2013 01:17 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Handremkabels
En het vervolg van deze discussie over de dikte van de schijven staat in dit draadjeDan kan het hier weer over handremkabels gaan, zoals iemand al opmerkte Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
01 sep 2013 11:45 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Handremkabels
Laat me de discussie weer op het recht spoor brengen... Ik heb recentelijk de handremkabels vervangen. De geleiders zaten vol met zand en waren zo gecorrodeerd dat schoonmaken niet hielp; de nieuwe kabel wilde er niet doorheen. Gelukkig had ik ook (dankzij dit forum) de geleiders gelijk mee besteld. Het is raar dat de geleider aan de droge kant (naar het interieur) een rubberen afdichting heeft, maar in de wielkast lijkt het bijna viezigheid te happen (zie foto's). Misschien moet dat witte stuk over het metaal, en de rubber beschermslang (buiten beeld) weer over het witte deel. Maar ik kreeg dat niet voor elkaar. Ik heb dit (hopelijk op een goede manier) opgelost door met zelf-vulcaniserende rubbertape de boel af te dichten. Daarna heb ik de extra beschermde rubberslang ook aan twee kanten met dezde tape vastgezet. Het lijkt me dat er zo geen water en zand meer in kan komen.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
|
01 sep 2013 16:56 |
|
 |
Hollender
C5club Bikkel
Geregistreerd: 08 apr 2012 16:26 Berichten: 413 Woonplaats: Erps-Kwerps, Belgium
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Naar boven
|
 Re: Handremkabels
Dat ziet er inderdaad uit als een trechter om alle vuil op te vangen. Zou je hier ook niet gewoon een krimpkousje over kunnen zetten als je de geleiders monteert?
_________________ Free beats!
|
01 sep 2013 22:20 |
|
 |
|