WackoH schreef:Vandaag APK gehad. Geslaagd!![]()
Alleen de nieuwe remschijven-voor liggen nog in de doos thuis, want die zijn pas vandaag gearriveerd...

Dat klinkt erg bekend, Mister Auto zeker?
WackoH schreef:Vandaag APK gehad. Geslaagd!![]()
Alleen de nieuwe remschijven-voor liggen nog in de doos thuis, want die zijn pas vandaag gearriveerd...
Bij het vervangen van de remblokken haal ik die randen weg. Ik heb ze ook met randen gebracht nooit wat van gehoord.Ploffie schreef:Dat kan ook niet want de wielen mogen er niet af.
Wel kan hij een enorme braam voelen en daarop uitmaken of de schijf te ver heen is.
Nee, deze zijn van E&S Pkwteile GmbH die o.a. als auto-onderdelen24.nl in Nederland actief zijn. Op 25/8 ('s avonds) besteld, vandaag (effectief 4 dgn later) geleverd. E&S doet minder bijdehand over de leveringstermijn dan Mister Auto. E&S schrijft: 'U zult uw bestelling binnen een aantal werkdagen ontvangen.'Klaverblaadje schreef:Dat klinkt erg bekend, Mister Auto zeker?
chathanky schreef: Bij het vervangen van de remblokken haal ik die randen weg. Ik heb ze ook met randen gebracht nooit wat van gehoord.![]()
Groet,Dikte van remschijven. Per model kan dit verschillen, bijvoorbeeld tussen een geventileerde remschijf en een reguliere remschijf mag verschil zitten. Bij sommige remschijven staat de minimumdikte erop vermeld. In andere gevallen meet u de dikte met bijvoorbeeld schuifmaat of liniaal en informeer wat de minimale dikte voor de remmen van uw auto is.
Bij 5.2.312. Teneinde een goede controle te waarborgen, worden de hierna vermelde onderdelen verwijderd in de daarachter beschreven gevallen:
g. beschermkappen om reminrichtingen. Voor zover deze een visuele controle van remschijven onmogelijk maken.
Dus jullie hebben beide gelijk1. Personenauto’s moeten zijn voorzien van een reminrichting waarvan de:
e. remschijven geen dusdanige slijtage mogen vertonen dat er gevaar op breuk ontstaat.
De originele (?) remschijven lijken een soort van slijtage indicator te hebben: De schijven zijn aan de zijkant gedeeltelijk ingefreesd. Vanaf een bepaalde slijtage wordt de ronding van de schijf dan door een vlak stukje onderbroken. Hier zit ook geen ril wat meten met de schuifmaat gemakkelijk maakt.Met een schuifmaat kan het ook, je moet dan echter even een paar kleine kogeltjes oid op de bekken plakken en de dikte daarvan verrekenen.
Daar heb je helemaal gelijk in. Daarom was ik ook al opgehouden met reagerenIk dacht dat het hier over handremkabels ging..........