Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 mei 2011 16:06
Auto: C5 Break 1.6 HDI, phII, Maart 2005
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 215000
Kleur: Zwart Metalic
KPH: Achter
Locatie: Uden
Zwevers,
Mijn C5 geeft al zo'n 80.000 km aan dat er iets mis is met het eolys systeem.
Gisteren heb ik de tank even onder de auto vandaag gehaald, met de hoop
om meer te weten te komen.
De tank zat 3/4 vol, en er was geen pomp of berekenaar te bekennen in de buurt
van de tank. (Bij Ph1 zit de pomp in de tank)
Dus, waar zit:
- De berekenaar voor de eolys (ECM)
- De eolys pomp bij een phase 2 C5,
- Hoe kan ik met Lexia de dieselklep schakelaar uitlezen ?
Alvast bedankt,
Edwin.
Mijn C5 geeft al zo'n 80.000 km aan dat er iets mis is met het eolys systeem.
Gisteren heb ik de tank even onder de auto vandaag gehaald, met de hoop
om meer te weten te komen.
De tank zat 3/4 vol, en er was geen pomp of berekenaar te bekennen in de buurt
van de tank. (Bij Ph1 zit de pomp in de tank)
Dus, waar zit:
- De berekenaar voor de eolys (ECM)
- De eolys pomp bij een phase 2 C5,
- Hoe kan ik met Lexia de dieselklep schakelaar uitlezen ?
Alvast bedankt,
Edwin.
Binnen het gezin:
- Citroen C5 break 1.6 HDIF Phase 2 uit Maart 2005
- Citroen GSA break 1300 special uit 1984
- Hymer B544 2.5 TD Fiat uit 1994
- Citroen C5 break 1.6 HDIF Phase 2 uit Maart 2005
- Citroen GSA break 1300 special uit 1984
- Hymer B544 2.5 TD Fiat uit 1994
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=2&t=9051" onclick="window.open(this.href);return false;
lees dit eens
lees dit eens
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 mei 2011 16:06
Auto: C5 Break 1.6 HDI, phII, Maart 2005
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 215000
Kleur: Zwart Metalic
KPH: Achter
Locatie: Uden
Dit is de uitleg hoe het werkt. Niet waar het e.e.a. te vinden is.
Binnen het gezin:
- Citroen C5 break 1.6 HDIF Phase 2 uit Maart 2005
- Citroen GSA break 1300 special uit 1984
- Hymer B544 2.5 TD Fiat uit 1994
- Citroen C5 break 1.6 HDIF Phase 2 uit Maart 2005
- Citroen GSA break 1300 special uit 1984
- Hymer B544 2.5 TD Fiat uit 1994
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat pompje zit volgens het document B1KD011AP0 Controle : Additiefcircuit brandstof tegen de zijkant van je Eolyse tankje en gaat dan met een slangetje naar de brandstofpomp die in je tank zit:
Heb je het daar niet kunnen vinden?
Groet,
JW
Heb je het daar niet kunnen vinden?
Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 mei 2011 16:06
Auto: C5 Break 1.6 HDI, phII, Maart 2005
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 215000
Kleur: Zwart Metalic
KPH: Achter
Locatie: Uden
Helaas zie ik dit niet zitten als de tank er onder de wagen weg gehaald is. 1 leiding verdwijnt tussen de carrosserie en het spatbord van het linker achter wiel. Een andere leiding verdwijnt met de electrische aansluiting mee naar een onbekende bestemming.
Het document is waarschijnlijk van een Ph1 C5, waarbij de pomp inderdaad in/aan de tank zit.
Het document is waarschijnlijk van een Ph1 C5, waarbij de pomp inderdaad in/aan de tank zit.
Binnen het gezin:
- Citroen C5 break 1.6 HDIF Phase 2 uit Maart 2005
- Citroen GSA break 1300 special uit 1984
- Hymer B544 2.5 TD Fiat uit 1994
- Citroen C5 break 1.6 HDIF Phase 2 uit Maart 2005
- Citroen GSA break 1300 special uit 1984
- Hymer B544 2.5 TD Fiat uit 1994
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 mei 2011 16:06
Auto: C5 Break 1.6 HDI, phII, Maart 2005
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 215000
Kleur: Zwart Metalic
KPH: Achter
Locatie: Uden
Hierbij een foto van mijn Eolys tank.
Verder geen elektronische unit of een pompje te verkennen...
Verder geen elektronische unit of een pompje te verkennen...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Binnen het gezin:
- Citroen C5 break 1.6 HDIF Phase 2 uit Maart 2005
- Citroen GSA break 1300 special uit 1984
- Hymer B544 2.5 TD Fiat uit 1994
- Citroen C5 break 1.6 HDIF Phase 2 uit Maart 2005
- Citroen GSA break 1300 special uit 1984
- Hymer B544 2.5 TD Fiat uit 1994
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 mei 2011 16:06
Auto: C5 Break 1.6 HDI, phII, Maart 2005
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 215000
Kleur: Zwart Metalic
KPH: Achter
Locatie: Uden
Kan het zijn dat de eolys pomp in de diesel-tank zit ? Mijn C5 1.6HDI is namelijk een zelf-aanzuigende motor zover ik weet. Hij heeft dus geen diesel-pomp in de dieseltank zitten. De pomp die op de tekening staat, zou dus voor de eolys kunnen zijn ?
Binnen het gezin:
- Citroen C5 break 1.6 HDIF Phase 2 uit Maart 2005
- Citroen GSA break 1300 special uit 1984
- Hymer B544 2.5 TD Fiat uit 1994
- Citroen C5 break 1.6 HDIF Phase 2 uit Maart 2005
- Citroen GSA break 1300 special uit 1984
- Hymer B544 2.5 TD Fiat uit 1994
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
2 is de dieselpomp en 21 is het regel/pomp gedeelte voor de Eolyse voor zover ik het kan bekijken.
Dat pompen stelt niet zoveel voor, mijn verbruik was 3 liter Eolyse op 180.000km.
Een minimale vervuiling kan de vloeistof dus al tegenhouden.
Als ik het me goed herinner zit dat pompje in de Eolyse tank.
Bel anders eens met JO, die kan het je zo vertellen.
Dat pompen stelt niet zoveel voor, mijn verbruik was 3 liter Eolyse op 180.000km.
Een minimale vervuiling kan de vloeistof dus al tegenhouden.
Als ik het me goed herinner zit dat pompje in de Eolyse tank.
Bel anders eens met JO, die kan het je zo vertellen.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als ik zo naar dit plaatje kijk lijkt het mij dat je hier tegen de pomp aankijkt.Edwinholt schreef:Hierbij een foto van mijn Eolys tank.
Verder geen elektronische unit of een pompje te verkennen...
Daar is die stekkerverbinding voor lijkt mij zo.
Hopelijk leest BJG mee, hij is Citroën technicus en rijdt zelf ook met een PH2 1.6 HDi.
Groet,
JW
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 mei 2011 16:06
Auto: C5 Break 1.6 HDI, phII, Maart 2005
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 215000
Kleur: Zwart Metalic
KPH: Achter
Locatie: Uden
De tank is vrij doorzichtig. Als ik dan naar de andere kant van de stekker kijk, dan zie ik alleen maar een
niveau sensortje zitten. Worden ook maar twee polen van de brede stekker gebruikt.
niveau sensortje zitten. Worden ook maar twee polen van de brede stekker gebruikt.
Binnen het gezin:
- Citroen C5 break 1.6 HDIF Phase 2 uit Maart 2005
- Citroen GSA break 1300 special uit 1984
- Hymer B544 2.5 TD Fiat uit 1994
- Citroen C5 break 1.6 HDIF Phase 2 uit Maart 2005
- Citroen GSA break 1300 special uit 1984
- Hymer B544 2.5 TD Fiat uit 1994
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Er zit geen niveausensor in de tank. Het niveau wordt berekend ipv gemeten. Het is een miniem plunjerpompje wat je ziet. (inderdaad JW
)
De rekeneenheid van de brandstoftoevoeging zit in de auto.
In sommige gevallen wordt de pomp via multiplex aangestuurd door het motormanagement (wrs niet die van jou).
Jij schrijft:
Je kunt je denk ik overbodig werk besparen als je eerst de mogelijkheden analyseert.
Ik begrijp dat je een lexia ter beschikking hebt.
De rekeneenheid van de brandstoftoevoeging zit in de auto.
In sommige gevallen wordt de pomp via multiplex aangestuurd door het motormanagement (wrs niet die van jou).
Jij schrijft:
Wat geeft de auto precies aan?Edwinholt schreef:Zwevers,
Mijn C5 geeft al zo'n 80.000 km aan dat er iets mis is met het eolys systeem.
Je kunt je denk ik overbodig werk besparen als je eerst de mogelijkheden analyseert.
Ik begrijp dat je een lexia ter beschikking hebt.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
ecu Eolys zit meestal achter de rechtervoorstoel
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Dat is bij de ph1 inderdaad.
De ph2 Adgo zit onder het dashboard volgens mij.
De ph2 Adgo zit onder het dashboard volgens mij.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 mei 2011 16:06
Auto: C5 Break 1.6 HDI, phII, Maart 2005
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 215000
Kleur: Zwart Metalic
KPH: Achter
Locatie: Uden
Vandaag de auto uitgebreid getest en uitgelezen met Lexia:
- M.b.v. de diagnose kan ik de additief-pomp laten draaien. Dit is duidelijk te horen.
- De additief computer communiceert goed met Lexia, en geeft GEEN fout. (?)
- De tankdop wordt uitstekend uitgelezen door de additief computer.
Ergens lijkt het elektronisch fout te gaan, aangezien enkel bij het opvragen van info van het roetfilter de volgende fout staat: "Systeem brandstoftoeving defect"
Verder wat andere fouten, welke hier mee te maken kunnen hebben:
- Storing (CEAC) : bediening van pomp vcan additieftank
- Storing (1434) : Systeem additiefinspuiting Te hoge temperatuur of onderbreking in het circuit van de voedingstrap van de additiefpomp.
Waar moet ik zoeken ?
De reden dat ik dit opgelost wil hebben is dat mijn auto wat rookt, en constant "service" lampje brand. Ook krijg ik na het starten altijd: "Waarschuwing Risico verstopping roetfilter"
- M.b.v. de diagnose kan ik de additief-pomp laten draaien. Dit is duidelijk te horen.
- De additief computer communiceert goed met Lexia, en geeft GEEN fout. (?)
- De tankdop wordt uitstekend uitgelezen door de additief computer.
Ergens lijkt het elektronisch fout te gaan, aangezien enkel bij het opvragen van info van het roetfilter de volgende fout staat: "Systeem brandstoftoeving defect"
Verder wat andere fouten, welke hier mee te maken kunnen hebben:
- Storing (CEAC) : bediening van pomp vcan additieftank
- Storing (1434) : Systeem additiefinspuiting Te hoge temperatuur of onderbreking in het circuit van de voedingstrap van de additiefpomp.
Waar moet ik zoeken ?
De reden dat ik dit opgelost wil hebben is dat mijn auto wat rookt, en constant "service" lampje brand. Ook krijg ik na het starten altijd: "Waarschuwing Risico verstopping roetfilter"
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Binnen het gezin:
- Citroen C5 break 1.6 HDIF Phase 2 uit Maart 2005
- Citroen GSA break 1300 special uit 1984
- Hymer B544 2.5 TD Fiat uit 1994
- Citroen C5 break 1.6 HDIF Phase 2 uit Maart 2005
- Citroen GSA break 1300 special uit 1984
- Hymer B544 2.5 TD Fiat uit 1994


