Hallo!
Ik ben de eigenaresse van een C5 2.0 16V uit bouwjaar 2001 met slechts 60.000 km op de teller... Ja echt, 60.000 km. Ik heb de C5 uit erfenis gekregen van mijn opa, die de C5 heeft gekocht in 2001. Omdat hijalsmaar zieker werd heeft hij maar weinig gereden. De auto is altijd dealer onderhouden, totdat ik 3 jaar geleden de auto kreeg toen hij overleed.
Waar ik woon (in Mierlo) zit geen Citroen dealer. Ik heb mijn auto dan ook in onderhoud bij een algemene garage.
De auto zelf is altijd bijzonder goed onderhouden, heeft vaker de garage gezien dan nodig want mijn opa was ontzettend zuinig op zijn auto. Hij reed altijd zo trots als een pauw rond. Daarom kon ik het niet over mijn hart verkrijgen de auto weg te doen, en heb ik besloten hem zelf op te rijden. Ook omdat de inruilwaarde bedroevend was voor een auto die zo goed onderhouden was met zo weinig kilometers. Toen ik hem kreeg had hij nog geen 28.000 km op de teller
Nu beginnen zich wel enkele problemen voor te doen

, vandaar ook mijn registratie hier. Ik merk dat veel garages niet weten wat ze met bepaalde typische C5 klachten aan moeten. Ik ben zelf niet handig met auto's, maar hoop dat ik hier informatie kan vinden die ik kan gebruiken om de monteurs op weg te helpen, of zelfs iemand te vinden uit de buurt die mijn auto eens kan nakijken...
De problemen die zich nu voordoen zijn:
- de remmen piepen, maar de blokjes/schijven zijn niet versleten. Hier wil ik vanaf!
- de onderplaat (bodemplaat) zit los en moet vervangen worden
- ik heb regelmatig de storing "storing uitlaatgas" die dan ook weer verdwijnt

Nou ja, dit was mijn intro. Ik zal nog op de juiste fora oproepen plaatsen om mijn probleempjes te bespreken...
Groetjes, Danielle