Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor
Rvs63486 schreef:
Erwin, heb je een link naar de C5 waar je donderdag naar gaat kijken?
Kijken we even mee

Hallo Rvs63486. Ik heb nog wel een linkje voor je. Leuk dat je geinteresseerd bent. Ik weet niet hoe lang dit linkje nog actief is, maar ik verwacht dat ik, nadat we volgend weekend ons rock festival achter de rug hebben, nog wel even ga toeren en een paar mooie foto's van de auto ga maken.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m692849520-citroen-c5-2-0hdi-aut-bj-2002-apk-boekjes.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lrIk heb overigens niet de vraagprijs betaald. Inderdaad, we (mijn vriendin en ik) hebben hem gekocht.

Er zit, zoals ook op de foto's te zien valt, een klein lelijk plekje op het achterspatbord. Ik ga er even een kennis na laten kijken om na te gaan of we dat zelf netjes kunnen maken, of dat we cosmetisch wat zwaardere maatregelen moeten nemen. Verder is de auto laktechnisch gezien, erg mooi voor zijn leeftijd. Herstel, haar leeftijd.
Ik heb de auto grondig nagelopen. (Zitten de deuren recht, is de motorkap recht, werkt de vering na behoren, werkt de electronica na behoren, ziet het blok er een beetje fris, maar niet te fris uit, zitten alle onderdelen erbij, zit het interieur goed vast, enz.) Ik was aangenaam verrast om vanaf 2006 alle keuringsrapporten te vinden bij de papieren van de auto. De auto is tot ongeveer 150.000 Km. Dealer onderhouden. Daarna heeft een Honda garage de beurten gedaan. Vraag me niet waarom, maar het zal vast praktisch van aard geweest zijn. Ook de gegevens van de afneembare trekhaak, inclusief bijbehorende sleutel, waren van de partij. Een NAP certificaat erbij is natuurlijk ook niet verkeerd.
We hebben een proefritje gemaakt. Ik een stukje rijden, vriendin een stukje rijden. Er was een minpuntje. De dame heeft gerookt.

Maar ze gaat nu een afkick programma in.

Eigenlijk wilden we dat perse niet. Maar dat we ondanks dit minpuntje de dame toch in ons gezin hebben opgenomen, is omdat we eigenlijk allebei op slag verliefd werden. (Dat wordt nog een gecompliceerde driehoeksverhouding vrees ik, haha.) De buitenkant vonden we al geweldig. (Wat een mooie auto!) Maar de binnenkant is minstens net zo geweldig. Hiervoor reden we een VW Passat 2.5 TDI V6 met AWD en tiptronic automaat. Compleet met nokkenas ellende, bleek recentelijk. Dit was een vijftraps automaat. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat de viertraps in deze dame, deze tiptronic zou kunnen evenaren. Maar dus wel! En de werking van de motorrem bij het gas loslaten, brilliant. Nu heb ik er een, die precies weet hoe ik het wil.
Ik hoop dat dit een langdurige relatie wordt. Na 80 Km snelweg, 30 Km bebouwde kom en 40 kilometer provinciale weg, voel ik me al helemaal gemak in deze schoonheid. En toen vanavond mijn vriendin er nog even een stukje in reed, had ik de indruk dat de dame haar ook aardig goed schijnt te begrijpen. Of net andersom misschien.
Mijn eerste eigen auto was een Peugeot 405 1600cc. (met kofferbak) Mijn tweede auto was een Peugeot 605 3000 cc (v6) In tussentijd ben ik toen volkswagens gaan rijden omdat ik teveel kilometers maakte om met eigen auto te doen. Dus heb ik drie lease VW's gereden. (golf IV 1.9 TDI, Golf V geen idee TDI en een Golf V plus geen idee TDI.) In tussentijd had ik met pijn in mijn hart afscheid genomen van de 605. Een auto waar ik ook erg van gehouden heb. Toen het afgelopen was met de lease (ander werk) moest ik snel een auto kopen. Dat werd een Rover. Prima auto motorisch gezien, maar de motor hielt het langer uit dan het exterieur en interieur van de auto. De auto viel letterlijk uit elkaar. Daarom kwam er toen de VW Passat. Achteraf best een miskleum. Dus toen het nokkenas euvel de kop op stak vorige week was dat wellicht een mooi nieuw begin. Kan niet wachten de Volkswagen een schop onder de kont te geven. Weg met dat ding! Ik heb het wel gehad met die deutsche grundlichkeit. Nu kan ik net als toen ik begon met auto's kopen en rijden weer zeggen, "ja leuk die deutsche grundlichkeit, maar als ik met pech langs de weg kom te staan, heb ik tenminste een lekker comfortabele stoel om in te zitten als ik twee uur lang op de wegenwacht moet wachten..."
Zo, dat was alweer een heel verhaal waar niemand op zat te wachten. Maar ik ben echt heel erg blij met deze auto.
Citroen C5 2.0 HDi 110pk Ligne Prestige uit 2002.
PS.
Krijg ook gelijk weer zin om met een klein tentje te gaan kamperen in Frankrijk. Weet iemand toevallig hoe dat kan?