Ik heb een tijd geleden een probleem aangekaart i.v.m. het achteruitrijden van de C5.
Het is zo dat dat alles buitengewoon goed werkt , 1 t/m 4 & handschakelen en de parkeerstand is ook oke.
Maar als ik achteruit wil rijden moet ik zo veel gas geven, ver over 3000 toeren en dan laat ik het gas los en pakt de achteruit heel langzaam, maar ik moet geen hobbeltje tegen hebben dan komt hij helemaal niet achteruit?, dan moet ik mijn auto met de deur open en mijn been eruit mee duwen dan pakt hij weer.
Maar met mijn verhaal hebben één van de C5 forum het advies gegeven om de bak te laten flushen, en veel gelezen over flushen op dit forum.
En ik ben na veel navraag terecht gekomen bij een citroen dealer in breda,(fijn dichtbij) en gelijk een afspraak gemaakt, ik ben afgelopen woensdag geweest, en ik kon erbij blijven en was benieuwd hoe het te werk zal gaan, maar tot mij verbazing heben ze de olie afgetapt en er nieuwe in gedaan,en ik heb gevraagd of dit niet met een druk gedaan moest worden?, zoals ik dit gezien heb om het forum daar stond op de foto's een kast met slangen er bij en er geschreven over spoelolie en dat er geleidelijk de nieuwe olie toe wordt gebracht!,of ik moet het mis hebben???.
En ik kreeg als antwoord wat op het forum werd beschreven ouderwets was!
Ik ben toch van mening dat wat er op dit forum is beschreven het juiste systeem is
Maar al met al doet mijn achteruit het nog niet?
Het laatste kan zijn dat de elctr.kleppen naar de knoppen zijn
Kan iemand op dit forum mij wat meer inlichtingen geven over dit euvel
m.v.g.
jan uit etten-leur