
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club extreme Fan


Berichten: 164
Lid geworden op: 07 apr 2012 22:02
Auto: Peugeot 607 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
Was bij mij ook een goeie 0.5 gezakt en dat bij een snellere rijstijl dan voordien. Als ik echt m'n best doe zoals voordien, haal ik wel 1l/100km lager. Nu met die 20" is dat weer een 0.5l gestegen .. dus een nul operatie maar toch meer pk's 

Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ben ik nu gek of zijn er hier berichten "spoorloos" verdwenen
Wat raar ...

Wat raar ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Doel je soms op deze postings in het Verbruiksdraadje:
JW
Menno schreef:Laatste tank was 6,6L / 100KM en dat bij een mix van zeer vlotte snelweg km's ( geen constante snelheid ) , veel binnenwegen en wat stadsverkeer + airco aan ...
Kennelijk doet tuning meer dan alleen wat meer Nm's en pk's , voorheen was dit ook wel haalbaar maar dan bij constante snelweg km's en veel beheersing van de rechtervoet ...
Groet,JW-NHS schreef:Als dat zó doorgaat, 1l/100 km minder verbruik, heb je binnen een jaar de kosten van de tuning terugverdiend.Menno schreef:Laatste tank was 6,6L / 100KM en dat bij een mix van zeer vlotte snelweg km's ( geen constante snelheid ) , veel binnenwegen en wat stadsverkeer + airco aan ...
En dan krijg je het plezier dat je er van hebt er bij cadeau![]()
JW
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Tja , zal wel tussen m'n oren zitten



Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 22 feb 2013 09:41
Auto: c5 tourer exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 74000
Kleur: suroit
Ga de mijne aanbieden bij ECU-Soft nu donderdag om een opkietelbeurt
, iemand ervaring met deze firma ?


C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 22 feb 2013 09:41
Auto: c5 tourer exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 74000
Kleur: suroit
Wat een verschil zeg , is juist of ik heb raketbrandstof getankt . 

Berichten: 151
Lid geworden op: 05 feb 2013 12:25
Auto: 2.0 16V Break Ligne Prestige
Opties: stoelverwarming
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10789
Productienummer: 10417
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 105400
Kleur: Ganache
KPH: Achter
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
http://harley-davidson.startpagina.nl
http://hdcutreg.nl
Ex Citroën's:
2CV6 1975
Berlingo Multispace 1.4 1997
C3 Pluriel 1.6 2007
http://harley-davidson.startpagina.nl
http://hdcutreg.nl
Ex Citroën's:
2CV6 1975
Berlingo Multispace 1.4 1997
C3 Pluriel 1.6 2007
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Mooi zo, veel plezier ermee 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Rookie


Berichten: 45
Lid geworden op: 07 feb 2013 20:59
Auto: C5 tourer 2.0hdi ligne business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 145000
Kleur: Blauw antraciet
Die van mij is afgelopen week getuned bij Digicar! Wat een verschil met voorheen
Ik zat altijd een beetje te kloten tussen de vijfde en de zesde versnelling tussen de 110 en 120 kmh. Nu pakt de auto zelfs vanaf 100 heerlijk op in zijn zes.
Ik ben benieuwd wat hij doet met de caravan er achter. Had altijd het idee dat hij het in zijn vijf er toch wel zwaar mee had.
Ook het verbruik is behoorlijk terug gelopen. Ik rijd veel lange afstanden 's nachts met weinig verkeer op de weg. Voorheen kwam ik gemiddeld uit op 1:16,5 en nu heb ik een verbruik van 1:18.
Ik ben een rustige rijder dus verwacht weinig problemen met versnellingsbak en/of Turbo. Echter heb ik daar ook nog geen enkel bericht van kunnen vinden op dit forum. Volgens mij heeft niemand op dit forum ook daadwerkelijk iets kapot gereden na een Tuning.
Ik zat altijd een beetje te kloten tussen de vijfde en de zesde versnelling tussen de 110 en 120 kmh. Nu pakt de auto zelfs vanaf 100 heerlijk op in zijn zes.
Ik ben benieuwd wat hij doet met de caravan er achter. Had altijd het idee dat hij het in zijn vijf er toch wel zwaar mee had.
Ook het verbruik is behoorlijk terug gelopen. Ik rijd veel lange afstanden 's nachts met weinig verkeer op de weg. Voorheen kwam ik gemiddeld uit op 1:16,5 en nu heb ik een verbruik van 1:18.
Ik ben een rustige rijder dus verwacht weinig problemen met versnellingsbak en/of Turbo. Echter heb ik daar ook nog geen enkel bericht van kunnen vinden op dit forum. Volgens mij heeft niemand op dit forum ook daadwerkelijk iets kapot gereden na een Tuning.
Het vliegende spaghetti monster
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Geen slechte investering dus!
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 1553
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:15
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Locatie: Duivendrecht
Euhm, toch zijn er wel wat problemen te melden met het tunen. Het DMF is erg gevoelig voor problemen agv hogere krachten na het tunen. De leverancier(s) van het DMF zeggen het zelf ook. Je verkort de levensduur van het DMF aanzienlijk!
Het DMF is van zichzelf al niet overdreven sterk. Er zijn gevallen bekend van mensen die bij 100.000 km al twee nieuwe DMF hadden laten monteren. Nu zal dat best afhankelijk zijn van de rijstijl.
Maar je kijkt dan al gauw tegen een reparatie van 1000 tot 1500 euro aan (Citroën rekent ruim 1400 euro...)
Ik heb slechte ervaringen in ieder geval. En ik ben ook een rustige rijder. Reden voor mij om de auto niet meer te laten tunen, hoe lekker dat ook is qua vermogen.
Het DMF is van zichzelf al niet overdreven sterk. Er zijn gevallen bekend van mensen die bij 100.000 km al twee nieuwe DMF hadden laten monteren. Nu zal dat best afhankelijk zijn van de rijstijl.
Maar je kijkt dan al gauw tegen een reparatie van 1000 tot 1500 euro aan (Citroën rekent ruim 1400 euro...)
Ik heb slechte ervaringen in ieder geval. En ik ben ook een rustige rijder. Reden voor mij om de auto niet meer te laten tunen, hoe lekker dat ook is qua vermogen.
VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
ff een vraagje voor mij als leek...
je hebt de 2.0 hdi ook als 163 pk variant.. hebben die een andere koppeling???
en indien ja, zou dat dan niet passen bij de 138 pk variant???
je hebt de 2.0 hdi ook als 163 pk variant.. hebben die een andere koppeling???
en indien ja, zou dat dan niet passen bij de 138 pk variant???
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gewoon de automaat kiezen die kan ook een V6 aan
...
Maar idd past die koppeling niet ??

Maar idd past die koppeling niet ??
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Rookie


Berichten: 45
Lid geworden op: 07 feb 2013 20:59
Auto: C5 tourer 2.0hdi ligne business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 145000
Kleur: Blauw antraciet
Als je normaal blijft rijden zoals je altijd deed, dus niet harder optrekken enz. word het vliegwiel toch niet meer belast??
Het motorblok lijkt veel soepeler en minder hakerig rond te lopen nu wat mij doet vermoeden dat de bak dan juist minder klappen te verwerken krijgt.
Echter gaat de DFP bij een normale HDI 2.0 ook maar gemiddeld 50000 mee als ik dit forum zo eens doorlees. Zeker wanneer de auto belast word met zware aanhangers of caravans!!
Ik ben wel benieuwd of er nu na 5 jaar C5 ph3 meer mensen zijn die de DFP hebben vervangen voor een VALEO 4p en wat hun ervaringen zijn. Je kan dan gewoon weer lekker gas geven zonder bang te hoeven zijn dat je koppeling het begeeft!!

Het motorblok lijkt veel soepeler en minder hakerig rond te lopen nu wat mij doet vermoeden dat de bak dan juist minder klappen te verwerken krijgt.
Echter gaat de DFP bij een normale HDI 2.0 ook maar gemiddeld 50000 mee als ik dit forum zo eens doorlees. Zeker wanneer de auto belast word met zware aanhangers of caravans!!
Ik ben wel benieuwd of er nu na 5 jaar C5 ph3 meer mensen zijn die de DFP hebben vervangen voor een VALEO 4p en wat hun ervaringen zijn. Je kan dan gewoon weer lekker gas geven zonder bang te hoeven zijn dat je koppeling het begeeft!!

Het vliegende spaghetti monster