Auteur |
Bericht |
Hollender
C5club Bikkel
Geregistreerd: 08 apr 2012 16:26 Berichten: 413 Woonplaats: Erps-Kwerps, Belgium
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Naar boven
|
 Remschijven
Mijn remschijven zijn niet meer helemaal koosjer, als ik wat steviger moet remmen voel ik het rempedaal een beetje trillen en ook het stuur begint te slingeren. Ik ga dus waarschijnlijk een nieuw setje schijven moeten plaatsen. Zijn er merken die om de een of andere reden een voorkeur genieten of juist een afkeur? Dezelfde als die ik heb, waarschijnlijk de originele dus, hoef ik niet meer want dat is rommel. Ik meen ergens anders hier op het forum positieve commentaar gelezen te hebben over Brembo schijven...
_________________ Free beats!
|
09 jun 2013 22:10 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Remschijven
Bosch of TRW of BREMBO, kijk bij Mister-Auto.BE
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
09 jun 2013 22:28 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Remschijven
Als mijn voorste schijven vervangen moeten worden gaan er geheid Brembo's onder.
Ik heb eindeloze ellende gehad met schijven onder de Xant, pas toen er Brembo's onder gingen waren die problemen voorbij.
Waar je wel even aan moet wennen is dat Brenbo's de eerste paar honderd kilometer wat "brommen" als je remt. Dat komt omdat de schijven geslepen zijn, ipv afgedraaid zoals de andere fabrikanten dat doen. Dat slijppatroon moet eerst even wat afvlakken, dan is dat "brommen" voorbij.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
09 jun 2013 22:47 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Remschijven
Brembo, zonder twijfel ... De enige die niet constant krom trekken , tenminste bij mij 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
09 jun 2013 23:31 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Remschijven
Ik ken iemand die de Bölk schijven heeft aangeschaft om eens te proberen of het wat is. (De low budget schijven van Mister-auto) Inmiddels een half jaar verder heb ik nog geen negatieve klanken gehoord, als die er waren had ik het zeker gehoord. Bölk producten komen niet allemaal uit China heb ik begrepen maar kunnen net zo goed uit Duitsland komen.
|
10 jun 2013 00:45 |
|
 |
Hollender
C5club Bikkel
Geregistreerd: 08 apr 2012 16:26 Berichten: 413 Woonplaats: Erps-Kwerps, Belgium
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Naar boven
|
 Re: Remschijven
Niet alles wat uit China komt is per definitie slecht hoor. Ik heb op vele vlakken goede ervaringen met Chinese producten. Bölk is toch het eigen merk van Mister-auto? Hoe zijn de ervaringen daar eigenlijk mee? Ik bedoel dan meer in het algemeen, voor de remschijven ga ik nu wel voor de Brembo's. En hoe zit het met de remblokjes, ook Brembo? Ik heb namelijk in het verleden remblokken gehad (kom even niet meer op het merk) die drie keer zo snel sleten als bijvoorbeeld Ferodo.
_________________ Free beats!
|
10 jun 2013 16:34 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Remschijven
Ik heb recent nieuwe TRW's aageschaft met blokken van Textar. Prima setjes.....
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
10 jun 2013 17:22 |
|
 |
Rvs63486
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 nov 2011 13:59 Berichten: 400 Woonplaats: Schagen
Auto: C5 Tourer 3.0 HDIF Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Remschijven
Ik heb een maand of 9 geleden de schijven en blokken voor vervangen door de goedkope Mister Auto versie. Weet niet meer of dat van het merk Bolk was.
In ieder geval trilt de auto weer als ik op hogere snelheid rem. Heb dus toch het vermoeden dat de schijven al weer krom zijn. Niet positief dus.
Ik overweeg dus om ze maar weer te vervangen door een beter merk. Dan moeten de blokken toch ook weer?
_________________ Eerste auto AMI 6, Opel Ascona 1.6N, Volkswagen Derby, GSA berline, GSA Break, BX 16 TRI, Xantia 2.0I, Volkswagen T4, BX 14 Deauville, Peugeot 307 SW, Chrysler Voyager, Xsara 1.6 Break, C5 PH1 2.0i Break, C5 PH2 3.0 V6 Break, C5 PH3 Tourer 3.0 HDIF
|
11 jun 2013 13:14 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Remschijven
Optimaal is als je de blokken ook weer vervangt maar als ze echt nog heel veel vlees hebben zou ik dat niet doen. Goede blokken zijn duurder dan schijven. Als je ze laat zitten geef de eerste tijd er voldoende aandacht aan dat ze nog niet helemaal de goede pasvorm t.o.v. de schijven hebben. Houdt daar bij het remmen rekening mee.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
11 jun 2013 13:17 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Remschijven
Die oude blokken zijn ingesleten met een bepaald patroon, dat is geen recht vlak meer. Dat betekent lokaal meer verhitting bij het remmen, en dat vindt de nieuwe schijf niet prettig. Ze slijten bovendien snel in volgens dat patroon.
Als je je oude, nog goede blokken wilt handhaven, zou ik ze in elk geval vlakken. In dit geval is het de vraag of dat verstandig is, de goedkope blokken kunnen mede onderdeel zijn van het probleem.....
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
11 jun 2013 13:26 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7539 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: Remschijven
Soms is ongelijkmatige afzetting van remblokmateriaal op de schijf de oorzaak van trillingen. In theorie zou het opschuren van de schijven en het vervangen van de blokken ook nog een mogelijkheid kunnen zijn om van het getril af te komen. Maar eerlijk gezegd heb ik ook zo'n plank in de schuur vol met goede voornemens liggen; ik zou schijven + blokken in 1 keer vervangen om van het gedoe af te zijn. Vlakke montage op de naaf is verder ook essentieel, net als het gelijkmatig aantrekken van de wielbouten.
|
11 jun 2013 13:36 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Remschijven
Zeker, vlakke montage op de naaf is essentieel. Vaak wordt daar te weinig aandacht aan besteed, dan is ellende voorgeprogrammeerd Dat aanligvlak moet heeeeel goed schoon- en zonodig vlak gemaakt worden voordat je de nieuwe schijf monteert. Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
11 jun 2013 13:52 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Re: Remschijven
Ook ik heb een paar maanden geleden Brembo schijven gemonteerd met Bosch blokken. Deze blokken waren lekker goedkoop en heb er geen negatieve ervaringen mee gehad. Naven goed schoongemaakt en de schijven pastten er zuigend op. De remmen werkten al snel beter dan de oude en na een kilometer of 400 heb ik de best remmende auto uit mijn automobiele carriere gekregen. De ABS kwam vaker in aktie dan gewenst maar na enige gewenning is dat nu over. Nu nog eens de moeite doen de afgebroken slijtage-indicatordraadjes van het linkervoorwiel te herstellen.
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
11 jun 2013 22:46 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Remschijven
ABS vaker in actie? Wat voer jij uit met je voiture?
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
12 jun 2013 08:29 |
|
 |
Joslenssen
C5club Bikkel
Geregistreerd: 18 apr 2010 18:08 Berichten: 264 Woonplaats: Sittard
Auto: Renault Twingo
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
kilometerstand: 155.500
Naar boven
|
 Re: Remschijven
Sportschijven monteren, deze hebben groeven in de schijven. Brommen niet, piepen niet, remmen beter en kosten ook nog minder dan originele.
Kijk op marktplaats bij Franssen CarParts of ATD INTERNATIONAL BV BRAKE TUNING SYSTEMS.
|
12 jun 2013 12:20 |
|
 |
|