Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
 Anti vervuilingssysteem 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Anti vervuilingssysteem
Sinds een week het signaal voorstaan " Anti vervuilingssysteem werkt onvoldoende" en het bekende motorblokje met de tekst "service ".
Het betreft een C5 benzine 2.0 van 2003.
Heeft iemand met dit signaal ervaring ?
Verschillende aansluitpunten doorlopen op losse contacten maar niets kunnen vinden.
Shell zou me misschien verkeerde brandstof hebben geleverd, ik ga er niet van uit.
Volgens de dealer gaat het signaal na een paar weken gewoon weer weg als hij geen fout meer ziet. Ik wilde het signaal resetten maar volgens hun kon ik dat niet het zou alleen met hun diagnoseapparaat kunnen .? Het enige aanknopingspunt is misschien een grote plas water op de autoweg waar ik behoorlijk hard doorheen ging, 25 km verder kreeg ik de melding.
Wie het weet, ik hoor het graag.

Ben

26 maart 2007 17:10
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Even verplaatst richting aandrijving...

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

26 maart 2007 19:00
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Anti vervuilingssysteem
ben schreef:
Sinds een week het signaal voorstaan " Anti vervuilingssysteem werkt onvoldoende" en het bekende motorblokje met de tekst "service ".
Verschillende aansluitpunten doorlopen op losse contacten maar niets kunnen vinden.
Shell zou me misschien verkeerde brandstof hebben geleverd, ik ga er niet van uit.
Volgens de dealer gaat het signaal na een paar weken gewoon weer weg als hij geen fout meer ziet. Ik wilde het signaal resetten maar volgens hun kon ik dat niet het zou alleen met hun diagnoseapparaat kunnen .? Het enige aanknopingspunt is misschien een grote plas water op de autoweg waar ik behoorlijk hard doorheen ging, 25 km verder kreeg ik de melding.

Ben

Ben, in verkeerde benzine zou ik het inderdaad niet zoeken.
Je dealer kan best gelijk hebben. De computer kan zogenaamde ´P´meldingen geven, de P van permanent. Dezen gaan niet weg tenzij de dealer ze weghaald (en het probleem verhelpt). Ook zijn er ´F´meldingen, de F van vals, hihi. Dit zijn meldingen die de computer vanzelf weer laat verdwijnen als de omstandigheden weer goed zijn. Kan inderdaad een paar dagen duren, afhankelijk hoeveel je rijdt.
Je dealer heeft zeker gelijk dat jij de melding niet kan resetten door bv loshalen van accuklemmen, de dealer kan dat wel.
Ik heb de melding ook op de V6 zo af en toe. Ineens komt tie op, drie keer starten later is tie weer weg en blijft dan weg voor een week of drie, dan is tie der weer.
Heb er nog niet naar laten kijken.
De oorzaak van de melding is in dit forum niet bekend, wel weten we dat hij zowel bij diesels als benzine kan voorkomen.
Antivervuiling zou katalysator kunnen indiceren ware het niet dat de kat een eigen serie, tamelijk beruchte, meldingen heeft.
MIsschien iets met de EGR klep die ervoor zorgt dat een gedeelte van de uitlaatlucht weer als inlaatlucht wordt gebruikt voor herverbranding, maar das een gok van mijn kant.
Zou me geen zorgen maken, zeker niet als de delaer dat zegt. Hou ons graag hier op de hoogte over het verdwijnen en/of verschijnen van deze melding. Altijd nuttig dit te documenteren in het forum.

gr. Ronald

26 maart 2007 19:27
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Anti vervuilingssysteem
ben schreef:

Ben

Voor 50-100 euro koop je een uitlees apparaat en kun je zelf de algemene dus niet specifieke citroen signalen resetten.
Maar dan moet je wel zeker weten dat het geen kwaad kan.

5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車

26 maart 2007 19:57
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik zit sterk te denken aan uitleesapparatuur maar dan wel met spul waar ik echt wat mee kan doen.Ik ga me daar toch eens in verdiepen.
Over het signaal maak me niet zo ongerust.
Ik heb alleen de verbindingen van oa de lambda-sondes en de inspuitvent. gecontroleerd maar naar de ERG aansturing heb ik niet gekeken.
Maar het blijf voorlopig bij verbindingen controleren, of de onderdelen goed functioneren is nog de vraag. Het doormeten zou me ook nog wel lukken maar de gegevens moeten dan wel aanwezig zijn.
Uitleesapparatuur was een goed idee, zou m'n volgende stukje gereedschap kunnen worden.

Ben

26 maart 2007 22:26
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Tja,

dat kan van alles zijn. Op mijn V6 heb ik het ook 2 keer gehad, 1 keer bleken de katalysatoren defect (1500 eur gelukkig garantie), de andere keer was het ewen tijdelijke storing die ook weer weg ging. Een software update heeft iets minbder gevoelig gemaakt waardoor ie ook niet meer terug komt.

Als ie na een paar dagen niet weg is zou ik toch de garage even laten kijken. Als er iets mis is kun je de katalysatoren opfikken.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding

27 maart 2007 13:30
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ]