startprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
Auteur |
Bericht |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: starprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
Jan,
bedankt voor de suggestie,....maar dat gaat bij mij niet lukken. Ik ben zo doof als een kwartel (niet compleet hoor!,...maar ik hoor niet zo best)
|
30 mei 2013 21:58 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: starprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
Rij je ff naar Jan op zijn werk 
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
30 mei 2013 22:02 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7533 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: starprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
Op mijn werk, euhm, ergens in de serverruimte ofzo? boes schreef: Jan,
bedankt voor de suggestie,....maar dat gaat bij mij niet lukken. Ik ben zo doof als een kwartel (niet compleet hoor!,...maar ik hoor niet zo best) Dat had ik natuurlijk moeten weten - zonder soundbarrier hout hakken de hele dag 
|
30 mei 2013 22:04 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: starprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
leuk 
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
30 mei 2013 22:07 |
|
 |
jopie
V.I.P.
Geregistreerd: 28 maart 2007 12:07 Berichten: 923 Woonplaats: 0599 in- het-mooie-westerwolde
Auto: mb c klasse estate 4wd
Opties: wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 128000+
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: starprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
Ik had bij ongeveer dezelfde km stand ook startproblemen dieselcentrum noord in Emmen vond dat de startmotor te zwaar liep en dus te weinig toeren maakte. Na het monteren van een gereviseerde startmotor start hij weer als een nieuwe.
_________________ groet'n hans. tweede scheurijzer: sym fiddle 50km/u op twee wielen.
|
31 mei 2013 12:33 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: starprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
jopie; de startmotor maakt voldoende starttoeren. Ik heb de C5 op vrijdag opgehaald bij DF. Vrijdagavond op weg naar Haarlem op de A7 ging de auto in noodloop (totaal geen vermogen en bijna geen reactie op het gaspedaal) + storing emissie in beeld. Op een parkeerplaats de auto stil gezet en na het starten had ik weer gasreactie en vermogen. Gisteren de scanner eraan en hij gaf P0087 (brandstofdruk te laag). Morgen maar weer bellen met DF en ik denk dat ik hem even laat uitlezen bij de dealer. wordt vervolgt! groet Boes
|
02 jun 2013 21:10 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: starprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
Niet lullig bedoeld hoor, maar je wist toch al dat de HD te laag was als de wagen niet startte? Niet zo vreemd dan dat je deze storing krijgt. Het beste kun je dan wat metingen doen (drukken, duty cycle enz) zoals ik al eerder postte een poosje terug. Aan de hand van de uitkomst kun je dan de verdere stappen bepalen.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
02 jun 2013 21:21 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: starprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
BJG; hij was net een week bij DF (waar ze belachelijk weinig actie ondernemen) De brandstof drukken waren, op de moeizame koude start na, normaal. De opbrengst kwam praktisch overeen met de vraag vanuit de ECU.
|
02 jun 2013 21:33 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: starprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
Ja dat begrijp ik, maar de start ging toch ook goed op dat moment? Dan is het niet zo vreemd dat opbrengst en gevraagd overeen komen toch?
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
02 jun 2013 22:27 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7533 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: starprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
Slecht starten bij koude. Maar wanneer ontstond het probleem bij het rijden, laag toerental bij hoge belasting?
|
02 jun 2013 22:40 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: starprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
update: Vandaag is de C5 bij de citroendealer geweest. Die heeft haar grondig (er staat 2 uur op de rekening) nagekeken. Ze zijn wezen proefrijden met een testkast en hieronder staan de data: storingscode: permanent p1198 en tijdelijk p0087 (p1189= elektroklep regeling brandstof hoeveelheid te laag) (p0087= brandstofdrukregeling, druk te laag) toerental 2304 RPM opbrengst geinjecteerde brandstof: 61.65mg/slag temp.koelvloeistof: 80 graden snelheid: 121 km/h accuspanning: 14,35V status motor: belast verstreken tijd sinds contact: 430 s temp.brandstof: 60 graden brandstofdruk: 847 Barduty cycle brandstofregelaar: 61% duty cycle dieselopbrengstregelaar: 41% advies brandstofdruk: 1450 BarDe opbrengst v/d pomp is onvoldoende gezien de vraag. De brandstofregelaar wordt wel goed aangestuurd maar regelt niet voldoende> advies: vervang de HD pomp! Ik heb DF geconfronteerd met deze data. Ze gaven aan e.e.a. ook zelf nog te willen controleren. (ze hebben de auto de gehele vorige week gehad!!) Kortom,......morgen gaat de C5 weer naar friesland.
|
04 jun 2013 19:04 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: startprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
Bij de 2.0HDiF gaat regelmatig het drukventiel van de brandstofinspuiting kapot. Kan allerlei foutmeldingen opleveren , niet een al te duur onderdeel ...
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
04 jun 2013 19:59 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: startprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
Ik heb toch wel een vraag over de duty cycle, die jij waarschijnlijk ook niet kunt beantwoorden. Maar vanwaar de lage dutycycle als de druk niet wordt gehaald. Hebben ze ook een grafiek gemaakt?
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
04 jun 2013 20:05 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: startprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
ik snap die 41% ook niet. Nee,...ze hebben geen grafiek gemaakt (of misschien wel gemaakt maar niet meegegeven!) Is een lage duty cycle niet het gevolg van een kapotte drukregelaar? 
|
04 jun 2013 20:19 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: startprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
De duty-cycle is de aansturing. Meestal wordt die vrij hoog als de druk niet wordt gehaald. De computer doet zijn best om de actuator zoveel mogelijk aan te sturen zodat de druk hoger wordt.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
04 jun 2013 22:18 |
|
 |
|