stationair onrustige loop
Auteur |
Bericht |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Volgens mij is er meer kans op water bij 'b' merken aangezien het meestal restjes zijn uit de tankwagen , en dus ook meer kans op 'troep' wat onder in de tank achterblijft ....
Ik tank iig A merken , zijn sowieso in de omgeving net zo duur dus kleine moeite , ook omdat de HDi erg gevoelig is voor 'slechte' brandstof ...
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
14 maart 2007 12:17 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Ik tank altijd "witte" merken (Avia, Tango, Tankeasy en zo) vanwege idd het prijsverschil.
Buiten dat ik 2 keer met een lege  tank ben stilgevallen, geen rare verschijnselen gehad.
Zou mijn HD i op water kunnen lopen?
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
14 maart 2007 12:19 |
|
 |
Edwin
C5club Fan
Geregistreerd: 04 okt 2006 12:49 Berichten: 73 Woonplaats: Toivala/Finland
Auto: Citroen C5 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 249000
Kleur: donker blauw
Naar boven
|

Hey,ik zal eens gaan proberen om er een keertje 98 in te doen,wie weet helpt het wat.
Nu dat het hier in Filand weer wat warmer wordt (ong 5 gr)en nattig van alle dooiende sneeuw en zout bende loopt het beestje erg beroerd,gas blijft naast het onrustig lopen ook vaak hangen rond de 1000a1100 toeren
Heeft er iemand toevallig een fototje van de egr klep/stekker ,dan kan ik die ook eens schoon maken.
Wat betreft de benziene kwaliteit denk ik toch wel dat er kwaliteit verschil is met de witte en de merk stations.
Ik heb voor ik naar Finland verhuisde nl 8jaar op een bunkerboot(tanker) gevaren in de Amsterdamse haven en zodoende wel een en ander GEHOORD/OPGEVANGEN bij de terminals waar we kwamen om te laden.
Vaak worden er verschillende kwaliteiten benzienes gemengt om aan de juiste specs te komen,en word er gas doorheen gepompt om het octaan gehalte op te krikken.
Als je bv in Amsterdam bij de BP terminal eens voor het hek gaat staan zul je zien dat er tankauto's komen van bijna alle merken zowel de grote namen als de witte pompen,al zullen waarschijnlijk niet alle benzienes niet uit de zelfde tank komen ivm bepaalde additieven(schrijf het vast fout)die bepaalde benzienes zo goed/speciaal zouden maken.
Gr Edwin
_________________ Citroen C5 1.8i X Break Bj 2002 249.000km Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!) Dodge D200 4ltr diesel Bj 78
|
19 maart 2007 22:30 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
ff off-topic
ik heb ooit aan een wittepomp gewerkt, an toen werd al geleverd door die wat het snelste kon leveren.
vandaag esso, morgen Bp en ga zomaar door.
het bleek zelfs als een esso tankwagen sneller kon laden bij shell of Bp dat ze dit gewoon deden.
nu weer terug naar het onderwerp 
|
20 maart 2007 08:55 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Zo, weer eens geswivverd....Deed zelf mee met rotzooi maken 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
20 maart 2007 10:42 |
|
 |
Co
|
Het maakt inderdaad uit of je wat goedkoper spul in de tank gooit dan de benzine van de "merkpomp".
Op V-power loopt de motor beter dan op standaard euro95 van de witte pomp. Al blijft de motor zo af en toe toch hikken.
Maar 'ns kijken of V6 kaarsen verbetering oplevert...
|
21 maart 2007 23:37 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Co schreef: Het maakt inderdaad uit of je wat goedkoper spul in de tank gooit dan de benzine van de "merkpomp". Op V-power loopt de motor beter dan op standaard euro95 van de witte pomp. Al blijft de motor zo af en toe toch hikken. Maar 'ns kijken of V6 kaarsen verbetering oplevert...
V-power kun je ook niet vergelijken met euro95 (maakt niet uit of het van Shell of van Witje komt). Dat is toch echt een andere benzine soort.
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
22 maart 2007 08:47 |
|
 |
remahaC5
|
sinds ik merkbenzine tank loopt mijn c5 2.16v benzine regelmatiger dan op zgn witte pompbenzine . stationair trilt ie nu nog af en toe, vooral bij koude start wil ie nog weleens een beetje te schudden, eenmaal warm gelopen verdwijnt dat.
|
25 maart 2007 00:16 |
|
 |
Co
|
R1200C schreef: Co schreef: Het maakt inderdaad uit of je wat goedkoper spul in de tank gooit dan de benzine van de "merkpomp". Op V-power loopt de motor beter dan op standaard euro95 van de witte pomp. Al blijft de motor zo af en toe toch hikken. Maar 'ns kijken of V6 kaarsen verbetering oplevert... V-power kun je ook niet vergelijken met euro95 (maakt niet uit of het van Shell of van Witje komt). Dat is toch echt een andere benzine soort.
Het is inderdaad een andere benzinesoort, maar het maakt wel degelijk verschil. Ik vind de wagen er prima op lopen. Stukken minder onregelmatig dan op de standaard EURO95.
|
26 maart 2007 13:15 |
|
 |
Edwin
C5club Fan
Geregistreerd: 04 okt 2006 12:49 Berichten: 73 Woonplaats: Toivala/Finland
Auto: Citroen C5 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 249000
Kleur: donker blauw
Naar boven
|
Hey,V power heeft een octaan gehalte van 99 (tenminste hier in Finland)
Als ik het dan goed begrijp zit er dan toch meer energie in?
Misschien dat de motor daardoor wel beter loopt.
Gr Edwin
_________________ Citroen C5 1.8i X Break Bj 2002 249.000km Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!) Dodge D200 4ltr diesel Bj 78
|
26 maart 2007 21:45 |
|
 |
Co
|
Edwin schreef: Hey,V power heeft een octaan gehalte van 99 (tenminste hier in Finland) Als ik het dan goed begrijp zit er dan toch meer energie in? Misschien dat de motor daardoor wel beter loopt.
Gr Edwin
Het gekke is, dat ik laatst bij de Shell op de V-power-pomp een octaangehalte stond van 95. Ik dacht altijd dat het 98 was en in Dld. zelfs 100 of meer.
Zou Shell verschillende V-powers produceren of is er inderdaad een octaangehalte van 99 en hangt de aanduiding van het spul af van wat de landelijke wetgeving voorschrijft?
|
27 maart 2007 13:06 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|

Co schreef: Edwin schreef: Hey,V power heeft een octaan gehalte van 99 (tenminste hier in Finland) Als ik het dan goed begrijp zit er dan toch meer energie in? Misschien dat de motor daardoor wel beter loopt.
Gr Edwin Het gekke is, dat ik laatst bij de Shell op de V-power-pomp een octaangehalte stond van 95. Ik dacht altijd dat het 98 was en in Dld. zelfs 100 of meer. Zou Shell verschillende V-powers produceren of is er inderdaad een octaangehalte van 99 en hangt de aanduiding van het spul af van wat de landelijke wetgeving voorschrijft?
In Nl mag je alleen benzine met octaangetal 95 of 98 verkopen. Omdat vpower in NL 97 is, wordt dat dus in de categorie 95 verkocht. Het is me een raadsel waarom shell niet octaangetal 98 er van maakt zoals bv BP ultimate.
octaangetal zegt niets over de energie inhoud, maar alles over de mogelijkheid deze energie maximaal uit de brandstof te halen (rendement dmv klopvastheid) MITS de motor er op aangepast is dmv een klopsensor en hogere compressie. In testen met een golf GTI en impreza kreeg je met vpower en ultimate een paar pk meer, hoe meer octaan hoe meer PK, maar wel erg marginaal (percentueel minder als het prijsverschil).
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
27 maart 2007 13:11 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Shell geeft ook aan dat je auto's die eigenlijk op 98 moeten lopen VPower moeten gebruiken (ze verkopen nl geen superplus meer).
Maar nergens werd aangegeven welk octaangetal ze dan zouen hebben. Ik heb het met de 205 (die dus inderdaad minimaal 97 nodig had) dus nooit getankt.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
27 maart 2007 14:57 |
|
 |
cafevdb
V.I.P.
Geregistreerd: 26 jun 2007 20:36 Berichten: 439 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Kia Sportage 2.0l AWD
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 71000
Naar boven
|
 Re: stationair onrustige loop
Vandaag bij koude start een onrustige loop in de motor. Na 500 meter gereden te hebben begint het servicelampje te branden met melding katalysatorstoring. Meteen naar de dealer gereden en daar constateerde men dat de watertemperatuur sensor stuk was. Hij gaf -40 aan. Deze is vervangen. Hiermee moet het probleem opgelost zijn.
_________________ AX 1.1tge gris aluminium BX GTI Saxo vts Xsara break 16-16v rouge lucifer C5 2.0l exclusive auto C5 2.0l exclusive hand met tellerringen Kia Sportage 2.0L AWD
|
20 sep 2007 21:12 |
|
 |
bleu leman
C5club Rookie
Geregistreerd: 19 maart 2007 11:36 Berichten: 22 Woonplaats: Borger
Auto: C5 18i prestige kleur bleu leman ruitenwisser achter parkcontrol
Opties: 18 inch toora 225/45/18
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 168000
Kleur: bleu leman
Naar boven
|
 Re: stationair onrustige loop
stationair onrustig lopen.
Mijn C5 18i had dit probleem, de oplossing: orginele totalolie van de juiste viscositeit. Niet een oplossing van mijn garage, maar van een motorenrevisiebedrijf.
groet Bert
|
20 sep 2007 21:28 |
|
 |
|