Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Fan


Berichten: 51
Lid geworden op: 14 feb 2011 13:59
Auto: 2.0 Hdi Break Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185.000
Kleur: metaalzilvergrijs
Automatische versnellingsbak C5 phase II (2006-2007) 2.0 diesel 140 pk.
Uit nieuwsgierigheid hou ik de Italiaans C5 phase 2 markt in de gaten (ik woon in Italie; wie weet mocht ik een uitzonderlijk aanbod zien, stap ik erin), en het valt me op dat auto's met automatische versnellingsbak niet snel verkopen, handgeschakelde auto's zijn sneller weg. Ik heb mensen hier horen zeggen dat je er beter af kan blijven als je de auto tot bijvoorbeeld 400.000 km mee wil laten gaan. Anderen zeggen : dat is onzin, geven geen problemen, kun je rustig kopen en je zult zien dat je er geen problemen mee krijgt. Ik begrijp dat het een sequentiele 6 versnellingsbak is. Wat zijn de ervaringen? Toch wel hier en daar problemen met deze versnellingsbakken ? of nagenoeg niks ? Is het verbruik veel hoger ?
Uit nieuwsgierigheid hou ik de Italiaans C5 phase 2 markt in de gaten (ik woon in Italie; wie weet mocht ik een uitzonderlijk aanbod zien, stap ik erin), en het valt me op dat auto's met automatische versnellingsbak niet snel verkopen, handgeschakelde auto's zijn sneller weg. Ik heb mensen hier horen zeggen dat je er beter af kan blijven als je de auto tot bijvoorbeeld 400.000 km mee wil laten gaan. Anderen zeggen : dat is onzin, geven geen problemen, kun je rustig kopen en je zult zien dat je er geen problemen mee krijgt. Ik begrijp dat het een sequentiele 6 versnellingsbak is. Wat zijn de ervaringen? Toch wel hier en daar problemen met deze versnellingsbakken ? of nagenoeg niks ? Is het verbruik veel hoger ?
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Bij goed onderhoud gaat een automaat normaal gesproken ook lang mee ...
Verbruik is wel hoger , ik vind de 6 bak een erg fijne automaat, suc6 met de zoektocht!
Verbruik is wel hoger , ik vind de 6 bak een erg fijne automaat, suc6 met de zoektocht!
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Dat is een (misschien de?) reden dat automaat-autoos niet zo hard lopen.Menno schreef:Verbruik is wel hoger
Verder hebben automaten 'een naam', als er wat mis is hoge kosten etc.
Maar goed, dat imago hebben sowie so alle Citroëns - och.
Ik ben zelf iig voor een handbak gegaan ivm de in principe lagere kilometerprijs..
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 aug 2012 17:25
Auto: C5 Sedan 1.6 e-hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2014
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 43000
Kleur: Gris Shark
Locatie: Den Bosch
Ik heb sinds een klein jaar een 2.0 hdif met de automatische versnellingsbak. Bevalt heel goed. Het verbruik varieert voor mijn gevoel sterker met de rijstijl dan bij een handgeschakelde auto. Bij rustig rijden met veel snelweg haal ik soms 5.5 liter op de 100 km. Maar met een beetje vlot doorrijden en wat korte stukjes gaat dat zomaar naar de 7 liter op de 100.
Voor een lange levensduur lijkt het wel belangrijk om de olie regelmatig (50000-80000) km te verversen of beter nog, te flushen. Hier is een apart draadje over.
Voor een lange levensduur lijkt het wel belangrijk om de olie regelmatig (50000-80000) km te verversen of beter nog, te flushen. Hier is een apart draadje over.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Die lagere kilometerprijs is ook maar relatief. Bij het (laten) vervangen van een dubbelmassavliegwiel, bijbehorende drukgroep en aanverwante zaken wordt je ook niet vrolijk van de rekening. Gaat al aardig richting een deelrevisie van een automaat.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Het brandstofverbruik is hoe dan ook wat lager.
Dat vliegwiel, wat 'doet' dat als het niet meer goed is?
Dat vliegwiel, wat 'doet' dat als het niet meer goed is?
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Klapperen en stotteren, vermoed ik.....ik heb gelukkig een automaat. 

CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik kon het niet vinden, wel iets over een tourer, de technieklink daar liep dood, maar ik heb verder geen last bij het op laten komen van de koppeling.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik heb een 110pk ja.
Soms bij optrekken en daarna abrupt gas los laten en daarna soms nog stationair loopt ie wat hobbelig; ik wijt dit aan een vervuilde EGR-klep. De wastegate zat ook al enigzins vast (klonk wel stoer maar het schoot niet op).
Optrekken is nooit hobbelig, niet in de minste of geringste mate.
Soms bij optrekken en daarna abrupt gas los laten en daarna soms nog stationair loopt ie wat hobbelig; ik wijt dit aan een vervuilde EGR-klep. De wastegate zat ook al enigzins vast (klonk wel stoer maar het schoot niet op).
Optrekken is nooit hobbelig, niet in de minste of geringste mate.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:


Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24