Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
C5club Newbie


Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2013 22:26
Auto: Break 1.8i Difference 2
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 230000
Kleur: Zwart
Dankzij dit topic mijn kachelmodule kunnen repareren door de mosfet te vervangen. Eenvoudig klusje, heeft me veel bespaard dus ik ben hier erg blij mee.
Ik heb extra mosfets moeten bestellen dus ik heb er nog twee over. Als er iemand een nodig heeft om zijn kachelmodule te maken stuur me dan maar een PB voor een paar euro stuur ik er eentje naar je toe.
Zelf heb ik hulp/advies nodig over mijn bobine maar ik zal daar wel een nieuw topic over openen.
Ik heb extra mosfets moeten bestellen dus ik heb er nog twee over. Als er iemand een nodig heeft om zijn kachelmodule te maken stuur me dan maar een PB voor een paar euro stuur ik er eentje naar je toe.
Zelf heb ik hulp/advies nodig over mijn bobine maar ik zal daar wel een nieuw topic over openen.
C5club Newbie


Berichten: 4
Lid geworden op: 04 aug 2010 10:40
Auto: C5 Berline, 30i V6 Aut Exclusive
Opties: routeplanner m kleurenscherm
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09591
Productienummer: 10159
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 80000
Kleur: Noir Onyx verni EXYB
Locatie: Helmond
Ook hier hetzelfde probleem: de aanjager bleef op volle toeren draaien. Dankzij dit draadje, de foto's en de video, de betreffende regelunit gelokaliseerd en uitgebouwd. De Mosfet bleek idd defect. Kortsluiting tussen drain en source. Dus gisteren bij DirkBest een paar nieuwe Mosfet's besteld, en vooral ook een tube warmtegeleidende pasta (heel belangrijk!). Vandaag zat het pakje al bij de post. Mosfet ingebouwd, regelunit teruggeplaatst, en het geheel draait weer als een zonnetje.
Minder dan 10 euro uitgegeven, heb nog 2 Mosfet's liggen (liefhebbers?), dus hoeveel heb ik nu uitgespaard?
Bedankt mensen, voor het delen van al jullie kennis.
Minder dan 10 euro uitgegeven, heb nog 2 Mosfet's liggen (liefhebbers?), dus hoeveel heb ik nu uitgespaard?
Bedankt mensen, voor het delen van al jullie kennis.
C5club Rookie


Berichten: 22
Lid geworden op: 12 apr 2010 19:13
Auto: C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 150000
Kleur: grijs metallic
Locatie: Tilburg
En ik heb mijn unit ook kunnen voorzien van een nieuwe Mosfet. Heb nu dus een complete originele over die ik op de sloop had gescoord. Mensen die niet willen gaan solderen, mag je tegen kostprijs (20 euro) van me overnemen...
C5club Rookie


Berichten: 22
Lid geworden op: 12 apr 2010 19:13
Auto: C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 150000
Kleur: grijs metallic
Locatie: Tilburg
En gebruik idd warmtegeleidende pasta. Mijn Mosfet lag er alweer uit...
Berichten: 204
Lid geworden op: 17 dec 2007 15:39
Auto: Mazda CX-5 2.0 TS+Leasepack
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 193515
Kleur: Grijs
Locatie: Hilvarenbeek
En toen ik daar een afspraak voor wilde maken heb ik niets meer gehoord.....x882001 schreef:En ik heb mijn unit ook kunnen voorzien van een nieuwe Mosfet. Heb nu dus een complete originele over die ik op de sloop had gescoord. Mensen die niet willen gaan solderen, mag je tegen kostprijs (20 euro) van me overnemen...
Maar goed, inmiddels voor de tweede maal een nieuwe bij de dealer gehaald en weer zelf geplaatst.
Prijs is wel flink omhoog gegaan in 4½ jaar tijd, de prijs incl. BTW van toen was nu de prijs excl. BTW
€107,- en een beetje... in totaal, tegen €86,- toen
Ik heb inmiddels dus 2 defecte, complete units liggen. Iemand interesse om deze te restaureren? Je kunt ze dan voor weinig overnemen.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Had nou even hier gepost, dan had ik je naar e-bay kunnen verwijzen. Daar vind je ze voor rond de 40 euro.......
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Als die moduul steeds sneuvelt, is het dan geen tijd voor een vers motortje?
Berichten: 204
Lid geworden op: 17 dec 2007 15:39
Auto: Mazda CX-5 2.0 TS+Leasepack
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 193515
Kleur: Grijs
Locatie: Hilvarenbeek
C5club Newbie


Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2012 18:40
Auto: C5 Berline 2.0i 16v Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 116500
Kleur: Grijs
En inderdaad, via Ebay besteld en voor EUR 41 incl verzendkosten de weerstand in huis. Het zoeken naar het juiste gereedschap duurde in mijn geval langer dan het demonteren en monteren. En de aanjager doet het weer als vanouds.
C5club extreme Fan


Berichten: 126
Lid geworden op: 11 mei 2013 20:29
Auto: C5 2.2 HDi Exclusive
Opties: Alles erop en eraan onder andere een panoramadak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 212xxx
Kleur: Gris Fulminator EYPC
Locatie: Fijnaart
Afgelopen weekend begon bij mijn C5 de aanjager hard te blazen. Ik wilde hem handmatig zachter zetten, maar er kwam geen reactie
. Op de display was het propellertje, of klavertje leeg, maar de aanjager bleef hard blazen zonder de koele aircolucht.
Zaterdagavond dit forum doorgespit en via dit onderwerp kwam ik er achter dat het om de kachelmodule gaat.
Zondag de module gedemonteerd (mede dankzij de foto's hier
), opgezocht op internet en zag ik er op Ebay staan voor o.a. €27,97 + €11,07 verzendkosten. Totaal € 39,04! Dus meteen besteld!
Vandaag was de module binnengekomen en heb ik hem ingebouwd en getest, en dat pakte goed uit.
Zeker vandaag met het warme weer werd de C5 weer lekker koel!
De oude module bewaar ik (gefabriceerd 07-2003, dus bijna tien jaar oud). Misschien dat ik er een nieuwe mosfet in soldeer, dan heb ik er één extra.
Zaterdagavond dit forum doorgespit en via dit onderwerp kwam ik er achter dat het om de kachelmodule gaat.
Zondag de module gedemonteerd (mede dankzij de foto's hier
Vandaag was de module binnengekomen en heb ik hem ingebouwd en getest, en dat pakte goed uit.
Zeker vandaag met het warme weer werd de C5 weer lekker koel!
De oude module bewaar ik (gefabriceerd 07-2003, dus bijna tien jaar oud). Misschien dat ik er een nieuwe mosfet in soldeer, dan heb ik er één extra.
-Toen-
CX 25 GTI Turbo 2 - 1988 - 2.5 Turbo intercooler - Zwart
XM V6 Exclusive Automaat - 1992 - 3.0 V6 - Groen
C5 Break Exclusive - 2005 - 2.0 16V - Dieprood
C5 Tourer Exclusive - 2010 - 3.0 V6 HDi - Bloedrood
C5 Tourer Ligne Business - 2009 2.2 HDi - Suroit
-Nu-
C5 Tourer Exclusive - 2012 - 2.2 HDi - Gris Fulminator
CX 25 GTI Turbo(1) - 1986 - 2.5 Turbo - Bleu Romantique
CX 25 GTI Turbo 2 - 1988 - 2.5 Turbo intercooler - Zwart
XM V6 Exclusive Automaat - 1992 - 3.0 V6 - Groen
C5 Break Exclusive - 2005 - 2.0 16V - Dieprood
C5 Tourer Exclusive - 2010 - 3.0 V6 HDi - Bloedrood
C5 Tourer Ligne Business - 2009 2.2 HDi - Suroit
-Nu-
C5 Tourer Exclusive - 2012 - 2.2 HDi - Gris Fulminator
CX 25 GTI Turbo(1) - 1986 - 2.5 Turbo - Bleu Romantique
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 jun 2012 23:44
Auto: C5 berline
Opties: Alleen als mijn vrouw meerijdt.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 088891
Productienummer: 10721
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 380000
Kleur: KRS - Vert Galant
Locatie: Castricum
Hier sinds gisteren waarschijnlijk ook een defecte module. Na het starten geeft de display aan dat de ventilator halve snelheid aanstaat, dat doet hij niet en dat ziet de computer ook in na 10 seconden. Zekeringen zijn allemaal in orde.
Waar op eBay vinden jullie (is het internationaal en zo ja, welke zoekterm) die module ? Of wie heeft er nog eentje liggen of wil zijn overtollige Mosfet opsturen ?
Bij voorbaat dank. Ik weet nog niet of ik zelf kan solderen, ik heb de module nog niet bekeken, maar anders heb ik wel een handige soldeerder in de buurt.
Waar op eBay vinden jullie (is het internationaal en zo ja, welke zoekterm) die module ? Of wie heeft er nog eentje liggen of wil zijn overtollige Mosfet opsturen ?
Bij voorbaat dank. Ik weet nog niet of ik zelf kan solderen, ik heb de module nog niet bekeken, maar anders heb ik wel een handige soldeerder in de buurt.
C5club extreme Fan


Berichten: 126
Lid geworden op: 11 mei 2013 20:29
Auto: C5 2.2 HDi Exclusive
Opties: Alles erop en eraan onder andere een panoramadak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 212xxx
Kleur: Gris Fulminator EYPC
Locatie: Fijnaart
Zoek bij Ebay naar "6441L2 HEATER BLOWER" of alleen naar het typenummer (6441L2).
Dan vindt je hem wel!
Met een beetje geluk is hij na bestelling binnen 3 dagen in huis!
Succes!
Dan vindt je hem wel!
Met een beetje geluk is hij na bestelling binnen 3 dagen in huis!
Succes!
-Toen-
CX 25 GTI Turbo 2 - 1988 - 2.5 Turbo intercooler - Zwart
XM V6 Exclusive Automaat - 1992 - 3.0 V6 - Groen
C5 Break Exclusive - 2005 - 2.0 16V - Dieprood
C5 Tourer Exclusive - 2010 - 3.0 V6 HDi - Bloedrood
C5 Tourer Ligne Business - 2009 2.2 HDi - Suroit
-Nu-
C5 Tourer Exclusive - 2012 - 2.2 HDi - Gris Fulminator
CX 25 GTI Turbo(1) - 1986 - 2.5 Turbo - Bleu Romantique
CX 25 GTI Turbo 2 - 1988 - 2.5 Turbo intercooler - Zwart
XM V6 Exclusive Automaat - 1992 - 3.0 V6 - Groen
C5 Break Exclusive - 2005 - 2.0 16V - Dieprood
C5 Tourer Exclusive - 2010 - 3.0 V6 HDi - Bloedrood
C5 Tourer Ligne Business - 2009 2.2 HDi - Suroit
-Nu-
C5 Tourer Exclusive - 2012 - 2.2 HDi - Gris Fulminator
CX 25 GTI Turbo(1) - 1986 - 2.5 Turbo - Bleu Romantique
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 jun 2012 23:44
Auto: C5 berline
Opties: Alleen als mijn vrouw meerijdt.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 088891
Productienummer: 10721
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 380000
Kleur: KRS - Vert Galant
Locatie: Castricum
Helemaal super, ik kwam niet op de vertaling.
(of stond het al eerder in het topic dan was ik wellicht gemakzuchtig)
Super bedankt, ik denk inderdaad maandag ofzo, komt uit Engeland.
(of stond het al eerder in het topic dan was ik wellicht gemakzuchtig)
Super bedankt, ik denk inderdaad maandag ofzo, komt uit Engeland.
C5club Newbie


Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2013 16:46
Auto: C5 Break Difference 2
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 140000
Kleur: blauw
Hartelijk dank voor alle prima adviezen over dit onderwerp.
De spijker (in dit geval de MOSFET) vol op zijn kop geraakt.
Het is een wonderlijke ervaring als je tijdens een rustig ritje opeens geconfronteerd wordt met een ventilator/aanjager die permanent op de hoogste stand gaat blazen zonder dat je er iets aan kunt doen.
Heb de MOSFET bij dickbaas.nl besteld [Product: IRFP064NPBF] plus wat pasta. Dan ben je voor een gering bedrag [MOSFET zelf is EUR 1,75, maar er komen verzendkosten bij en er geldt een minimum bestelbedrag] en binnen 2 werkdagen weer geheel klimaat-gecontroleerd.
[Bij Brezan - een automaterialen handel - kon ik de hele VALEO module voor net onder EUR 60,= [da's inclusief BTW] bestellen, maar dan moet je wel een paar dagen geduld hebben. Toen heb ik maar eerst voor de vervanging van de MOSFET gekozen. [Zag ook referenties naar Carfit in Amsterdam-Noord, dat kan ook prima zijn natuurlijk]
De foto's helpen ook heel veel, net als de vele kleine aanwijzingen zoals:
(a) dopsleutel 6 voor het losdraaien van de 2 bevestigingsboutjes waarmee de module is gemonteerd,
(b) aanbrengen van dun laagje pasta tussen nieuwe MOSFET en het aluminium koelelement,
(c) de te vervangen MOSFET losknippen en dan pas de resterende contactpunten los-solderen van het printplaatje. [Zelf heb ik de oude MOSFET eerst voorzichtig losgewrikt van het aluminium koelelement en een paar keer heen en weer gebogen waardoor de pootjes afbraken.]
(d) goed en voldoende soldeertin gebruiken om de nieuwe MOSFET-pootjes stevig te bevestigen aan de printplaat. [ik ben niet een grote soldeer-held, dus ik besteed hier even aandacht aan]
(e) instructies voor het losschroeven van het "handschoenenkastje", waardoor je er veel gemakkelijker bij kunt.
Allemaal heel fijn en cool!
De spijker (in dit geval de MOSFET) vol op zijn kop geraakt.
Het is een wonderlijke ervaring als je tijdens een rustig ritje opeens geconfronteerd wordt met een ventilator/aanjager die permanent op de hoogste stand gaat blazen zonder dat je er iets aan kunt doen.
Heb de MOSFET bij dickbaas.nl besteld [Product: IRFP064NPBF] plus wat pasta. Dan ben je voor een gering bedrag [MOSFET zelf is EUR 1,75, maar er komen verzendkosten bij en er geldt een minimum bestelbedrag] en binnen 2 werkdagen weer geheel klimaat-gecontroleerd.
[Bij Brezan - een automaterialen handel - kon ik de hele VALEO module voor net onder EUR 60,= [da's inclusief BTW] bestellen, maar dan moet je wel een paar dagen geduld hebben. Toen heb ik maar eerst voor de vervanging van de MOSFET gekozen. [Zag ook referenties naar Carfit in Amsterdam-Noord, dat kan ook prima zijn natuurlijk]
De foto's helpen ook heel veel, net als de vele kleine aanwijzingen zoals:
(a) dopsleutel 6 voor het losdraaien van de 2 bevestigingsboutjes waarmee de module is gemonteerd,
(b) aanbrengen van dun laagje pasta tussen nieuwe MOSFET en het aluminium koelelement,
(c) de te vervangen MOSFET losknippen en dan pas de resterende contactpunten los-solderen van het printplaatje. [Zelf heb ik de oude MOSFET eerst voorzichtig losgewrikt van het aluminium koelelement en een paar keer heen en weer gebogen waardoor de pootjes afbraken.]
(d) goed en voldoende soldeertin gebruiken om de nieuwe MOSFET-pootjes stevig te bevestigen aan de printplaat. [ik ben niet een grote soldeer-held, dus ik besteed hier even aandacht aan]
(e) instructies voor het losschroeven van het "handschoenenkastje", waardoor je er veel gemakkelijker bij kunt.
Allemaal heel fijn en cool!
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Vanochtend de airco laten bijvullen bij SPO en die zeiden dat de airco zelf wel werkt. Konden ze zien m.b.t. hun refillkast.
Dit hele draadje doorgespit en uiteindelijk nog met één vraag blijven zitten.
Als het ventilatortje in het display wel aangeeft dat de fan draait op 75% en de fan zelf doet niets, dan is de kans heel groot dat het ook een kapotte kachelmodule is, toch?
En wanneer ik een nieuwe kachelmodule zou bestellen, dan moet ik de 6441L2 bestellen. Zit deze dan altijd in een TO-247 behuizing?
Dit hele draadje doorgespit en uiteindelijk nog met één vraag blijven zitten.
Als het ventilatortje in het display wel aangeeft dat de fan draait op 75% en de fan zelf doet niets, dan is de kans heel groot dat het ook een kapotte kachelmodule is, toch?
En wanneer ik een nieuwe kachelmodule zou bestellen, dan moet ik de 6441L2 bestellen. Zit deze dan altijd in een TO-247 behuizing?
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.

