Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Het wordt steeds sterker, veren op de hoogteregelaars...
Die dingen zorgen slechts voor de goede hoogte, als die hoogte niet goed is krijg je een ander veerkarakter.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
(zou bij een BX trouwens ook nog door de remservo kunnen komen, maar dan zou je dit verschijnsel alleen achter kunnen krijgen en dat is in mijn ervaring niet zo.)
Als die klep lekt dan kan dat nooit zoveel olie doorlaten dat het karakter echt zachter wordt.
Als je van hoog naar laag stelt duurt het even voordat de achterkant op z`n kont zit.
Bij een lekkende klep zal je de HD-pomp ook regelmatig horen werken om de olie aan te vullen.
We hebben het hier over een HA3+.
Daar speelt de middenbol en de demping daarvan ook een rol.
Als dat niet goed werkt, kun je dit soort verschijnselen krijgen.
Bij mijn weten kun je met de Lexia een testprogramma doorlopen om dat te checken....
Klopt maar die bol staat bij normaal rijgedrag open aan de hoekbollen en de vering zal dan niet slapper gaan aanvoelen.
In stilstand staan en dan ook drie keer deinen zal de stugheids regeling mi niet direct de aangewezen oorzaak zijn.
Die stugheidsregelaar moet dichtgaan als de auto zwaarder inveert.
Als 'ie dat niet doet gaat de auto te veel deinen, en dat zou hier het geval kunnen zijn.
Overigens, hoeveel heeft deze C5 gelopen in die 12 jaar dat hij nu meegaat?