Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 upgrade naar g3?? 
Auteur Bericht
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: upgrade naar g3??
Toen ik mijn installatie heb laten inbouwen moest het complete kentekenbewijs worden opgestuurd naar de RDW, dus óók het overschrijvingsbewijs. Ik kreeg alles nieuw thuisgestuurd. Dus hopen dat dat goedkomt dan...

Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983

10 mei 2013 21:23
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
Opties: panorama dak
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11824CJ
Productienummer: 10169
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 297000
Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC

Naar boven
Antwoord met een citaat
Dat laatste is wel vreemd, want het overschrijvingsbewijs mag je alleen afgeven bij verkoop van de auto... ik had het wel bij me maar bij de inbouwer zeiden ze nee niet afgeven!

even geGoogled...

http://www.lpggids.com/rdw-keuringsstation/

en nee, dus niet nodig om je overschrijvingsbewijs af te geven !

Pas op! je geeft eigenlijk je auto weg als je dat doet...

Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 18

10 mei 2013 21:37
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Naar boven
Antwoord met een citaat
http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/E ... ouwen.aspx

"Is uw kentekenbewijs afgegeven vóór 1 juni 2004 dan levert u het complete kentekenbewijs in."

Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983

11 mei 2013 10:56
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**

Naar boven
Antwoord met een citaat
Of je je
Citaat:
wederom heb laten neppen
kan ik niet beoordelen. In ieder geval heb je die € 210,- er redelijk snel weer uit met de verminderde MRB. Is het een idee om de verkoper van de auto (ik weet niet wat voor persoon dat is en hoe je relatie met hem is) een deal voor te stellen? Dit bedrag teruggeven omdat hij iets verkocht heeft wat niet aan de gegeven informatie voldoet (desnoods 50/50)?

Over het inleveren van het volledige kentekenbewijs. Dat speelt als je een benzineauto (van vóór 2004) laat voorzien van een lpg-installatie (dus bij nieuw inbouw). Dat is hier niet het geval. De installatie zit er al in, er moet alleen een administratieve wijziging van G2 naar G3 plaats vinden.

Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding

11 mei 2013 11:52
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart

Naar boven
Antwoord met een citaat
Het overschrijvingsbewijs is geen kentekenbewijs.

Hobbyauto: Burton Classic zie website

11 mei 2013 14:07
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Naar boven
Antwoord met een citaat
Echwel: http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/O ... jsdocument

Maar da's verder niet relevant in dit draadje..;-)

Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983

11 mei 2013 16:47
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
het laatste linkje brengt voor de precieze lezer de uitkomst, als je kenteken nog is van voor de overgang naar het nieuwe type ja dan zal je alles moeten opsturen echter mijn kenteken is in 2008 al omgewisseld naar het nieuwe alleen heeft een klojo ergens het verkeerde type afgegeven..

Enfin dat wordt dan nu geregeld (hoop ik) maar om dat het kenteken alreeds het nieuwe type is zou het dus zonder het overschrijvingsbewijs moeten kunnen want dat is reeds vernieuwd. Sterker nog dat is nu een week oud en dus van het laatste type.

11 mei 2013 21:05
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart

Naar boven
Antwoord met een citaat
Maartenr schreef:
Echwel: ...

Ja, je hebt gelijk :smt023

Hobbyauto: Burton Classic zie website

12 mei 2013 21:18
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: upgrade naar g3?? Update.
Goed, even een update dan maar in deze kwestie....

Ja U leest het goed ! Update ! Geen uitslag voor als nog....

U begrijpt, ik ben u niet vergeten, echter ik begon inmiddels wel te vrezen dan men mij bij de gas installatie boer vergeten was! :smt170

Aan gezien ik vandaag de voorruit zou laten vervangen i.v.m. 3 sterren in de voorruit dicht bij elkaar, ik volgens afspraak naar carglass (mja de verzekering wilde graag 1 van die 3 grote glas afzetters..) Enfin de auto binnen gezet bakkie thee d'r bij en dan maar door t raampje de werkplaats in gluren.. nou dat duurde niet lang... men kwam er gelukkig al snel achter dat ze een ruit voor een ph2 hadden besteld! dus lang verhaal kort ik had wat tijd over.
wat te doen met tijd die je voor de auto had bedacht? juist ja ! die slampampers van een gas boer maar eens opzoeken!

Ik op volle oorlogssterkte :smt142 (en stemming!) daar heen. Ik loop naar binnen, de chef niet in het pand maar gelukkig dicht bij. Gelukkig wist hij mijn lont snel te doven door mij direct te herkennen en te weten waar ik voor kwam! Want anders had er wat vuurwerk geweest mijnerzijds... tja 2 maanden wachten op iets wat hooguit 2 weken hoeft te duren dat vereist toch wat uitleg toch?

Volgens de man zou het deze, anders volgende week in orde zijn. Het opzoeken van de oude gegevens bij de leverancier e.t.c. had nog al wat voeten in onze hollandsche aarde gehad zogezegd.

Wel nu de man heeft 2 weken respijt, daarna kan hij mij weer verwachten maar dan heel wat minder vriendelijk. :smt132

Tot zover mijn avonturen in G3 installatie land. (nederland dus)

Ik houdt U op de hoogte.

02 jul 2013 18:12
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
Hou het in de gaten, ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding

02 jul 2013 18:28
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: upgrade naar g3?? De Uitslag !
Heren, heren, en eventuele Dames,

Gaat u zitten, zo u al niet zit, en verwonder u over het avontuur dat voortkomt uit het corrigeren van een van een kenteken bewijs fout.

Zoals in het begin van dit forum vermeld, was ik bij aanschaf van mijn Dame volslagen verblind en liet mij dus beetnemen door de verkoper met als resultaat dat ik een auto kocht met een G3 gas installatie zo werd mij verzekerd. Kort en goed was dat geen leugen, zo als verder in dit verhaal zal blijken, echter had ik beter opgelet dan was mij aan het kenteken bewijs duidelijk geworden dat een en ander niet helemaal in de haak was!

De dame kocht ik dus ergens in de schone maand mei en toen de blauwe enveloppe binnen kwam vielen mij de kostbare schellen van mijn even zo kostbare ogen! Ik mocht dus de volle mep betalen!

In een poging om achter de waarheid te komen en zo de waarheid mij niet beviel, dan toch proberen de waarheid naar mijn hand te kunnen zetten, eerst maar eens lid geworden van dit Forum. De schat aan informatie hier, en de mensen die prompt antwoordden op mijn nood kreet, deden mij besluiten om de reis door Bureaucratië (den Nederlandsche RDW. red.) te wagen!

Nu Dit heb ik geweten ! De inbouwer traceren was een koud kunstje, de gene die de G3 installatie heeft laten inbouwen had netjes alle papieren en facturen bewaard. Dus op naar almere naar het bedrijf LPG SERVICE POINT.

Aldaar het probleem uitgelegd en de vraag gesteld wat voor een installatie zit er nu in ? G2 of G3 ?

Het antwoord was snel en eenduidig, men keek even gauw onder de kap en het antwoord luide "G3 mijnheer", dat was dus een stukje geruststelling echter het was nog geen oplossing voor het probleem. Dus op mijn volgende vraag hoe het dan kon zijn dat het kentekenbewijs alleen vermelde "aanwezig" in het vakje voor lpg, kon men mij geen antwoord geven, echter wel de mogelijkheden opsommen.

1 Een tussenliggende eigenaar kon de gas installatie hebben laten uitschrijven (m.a.w. Aan de RDW gemeld hebben dat de installatie was verwijderd)

2 De RDW heeft destijds gewoon een administratieve blunder begaan en de eigenaar destijds heeft het niet eens gemerkt en gewoon altijd netjes (teveel) belasting betaald.

3 De fout kon misschien ook bij hun zelf hebben gelegen destijds maar net als hier boven in punt 2 heeft niemand dat opgemerkt.

En dan was mijn laatste vraag: "hoe gaan we dit oplossen ?"

Hierop was het antwoord ook snel klaar, "U betaald 220 euro en laat uw kenteken bewijs hier, wij doen wat huiswerk want we moeten de originele certificaten opvragen bij de leverancier van uw systeem en dan sturen we het hele boeltje naar de RDW en u krijgt automatisch nieuwe papieren thuis gestuurd." ook werd nog vermeld dat dit 1 a 2 maanden in beslag kon nemen... Hier begon een onaangenaam onderbuik gevoel zich bij mij kenbaar te maken...

(voor de goede orde Deel 1 heb ik nooit hoeven afgeven)

Twee maanden later (lees mijn vorige post)

En dan nu goed een maand terug, de zomer reeds voor bij en ook al een midweek naar engeland met de dame verder, nog steeds geen nieuwe papieren! :smt170

Tijd dus weer voor de telefoon, dit is uiteraard niet het eerste telefoontje in de afgelopen tijd, maar deze wil ik u toch niet onthouden,
"met lpg servicepoint" (de telefoon wordt gelijk opgenomen, tegenwoordig schakel ik eerst nummer herkenning uit, anders laten ze me gewoon in mijn sop gaar koken)

"Ja met mij, de eigenaar van de C5 zonder Papieren!" (mijn standaard aankondiging inmiddels naar hun toe)

-herkenning aan de andere kant van de lijn- verder introductie is niet nodig... vragen ook niet meer, men weet meteen wat ik van ze wil, op zich wel zo helder en duidelijk niet?

"Meneer we zij er bijna uit de leverancier wil echter de gas installatie zelf zien!"
"Goed zeg ik getergd, ik kom gelijk !"

hier was uiteraard niet op gerekend...

"Meneer zo snel gaat dat ook weer niet" Dat zal wel niet nee, dacht ik bij me zelf..

affijn de dinsdag daar op ik daar heen, Ik was er er vroeg een uur eerder dan dan afgesproken, maar goed wachten weet ik inmiddels alles van dus dat was geen beletsel om toch maar naar binnen te lopen, alhier geen chef aanwezig doch wel een eenzame monteur, die verteld waar ik voor kwam, het verhaal was duidelijk bij hem bekend.

"Ach ja mijnheer u bent van de C5 toch ? ja ik moest van de chef even een paar fototjes maken."

Dit deed bij mij de emmer overlopen, we waren inmiddels al 5 maanden aan de gang en aangezien dit gewoon weer een poging tot afscheping leek was ik kort en duidelijk "Om 1 uur is je chef hier en ander ga ik naar het politiebureau en doe ik aangifte van verduistering!"
de monteur schrok zich uiteraard rot en belde gelijk zijn baas / chef en die was er bijzondervlug.
De man was echte nogal aangebrand en ik heb zeker een uur nodig gehad om hem aan zijn verstand te brengen dat dit geen manier van werken is en dat het nu toch echt voor elkaar moest komen en dat ik anders geen keuze had om aangifte te doen om nieuwe papieren te kunnen aanvragen bij de RDW en dat ik dan ook niet zou schromen om te vermelden waar de papieren zouden moeten zijn. Dit gezegd haalde de man bakzeil en zijn we samen naar een andere garage gereden in Baarn ! daar keek iemand onder de kap en ook even naar de tank maakte wat aantekeningen en verzekerde mij voor wat het waard was dat het nu echt snel in orde zou zijn.

Welnu het is uit eindelijk in orde gekomen afgelopen week kwamen mijn nieuwe papieren :smt172 en daar stond inderdaad G3 ! wat dat betreft dus eindgoed al goed.

Moraal van dit verhaal ga nooit in je eentje de auto kopen die je na lang zoeken denkt te hebben gevonden ! je zou wel eens iets lulligs over het hoofd kunnen zien!

epiloog:

Alle ervaringen op een rijtje, Ja als het inderdaad een verkeerd geadministreerde gas installatie is dan kan dat worden recht gezet en Nee je hoeft hiervoor dus niet je deel 1 in te leveren. mijn ervaring is ook dat die kleine knoei inbouw stationnetjes geen afspraken kunnen maken en die ook na komen (zonder dwang dan wel te verstaan)

verder blijf ik het gevoel houden dat er iets niet helemaal in de haak is, hebben ze nu echt het originele certificaat gevonden en opgestuurd ? of gewoon een certificaat vaan een zelfde systeem op gestuurd en en het systeem naar Belgie verkocht of zo want daar hebben ze dat certificaat toch niet nodig ? Hoe dan ook ik zal er nooit achter komen tenzij bij een uitgebreide controle men die gegevens 1 op 1 gaat vergelijken met de RDW data base. Zelf naar de RDW gaan om dit te controleren gaat me net even een avontuur te ver.... het is een door de RDW erkend station geregeld dus ik eigen me het recht toe om te geloven dat het nu officieel in orde is.

Tot zover mijn avontuur om een aanwezige installatie aslnog op G3 te krijgen doet er uw voordeel mee !

22 sep 2013 17:24
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
Mooi dat het gelukt is :smt023 (met de nodige volharding :smt038). En mijn complimenten voor je (licht ironische) schrijfstijl, alleen daarom is het al de moeite van het lezen waard! Er is in ieder geval aangetoond dat administratieve dwalingen recht gezet kunnen worden (mits de belanghebbende de nodige inzet vertoont :smt203 ), dat geeft hoop voor de toekomst van dit land :mrgreen: .
En veel plezier van de - nu juist geregistreerde- C5 (ik durf het haast niet te vragen, maar krijg je nu ook die teveel betaalde mrb terug?) :smt004

Afbeelding

22 sep 2013 17:44
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
Citaat:
maar krijg je nu ook die teveel betaalde mrb terug?

Was dat maar waar ! al met al heb ik dus pas over een paarmaanden pas effectief profijt van dit alles eerst nog even die 220 euro terug verdienen... tja wat een man al niet doet voor een Dame ;-)

ps dank voor het schrijf compliment :mrgreen:

22 sep 2013 17:51
Profiel
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën

Naar boven
Antwoord met een citaat
Mooi dat het gelukt is ... :P

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

23 sep 2013 09:22
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter

Naar boven
Antwoord met een citaat
Wat een avontuur! Goed om te horen dat het geregeld is. Kon jij nog het verloren belasting geld verhalen?

Sent from my GT-I9505

23 sep 2013 10:37
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende