Auteur |
Bericht |
elvis
V.I.P.
Geregistreerd: 14 apr 2013 17:39 Berichten: 174 Woonplaats: Lelystad
Auto: C5 break Ligne Prestige 110pk
Opties: Navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 252000
Kleur: Bleu Mauritius
Naar boven
|
 Vraagje
Weet iemand, dat zal wel denk ik mij kunnen vertellen waar om er in sommige C5 een sportknop zit en in andere niet. Mocht het in je auto zitten wat is de meerwaarde hiervan
_________________ C5 Break 2.0 HDi Prestige, kleur Bleu Mauritius 5 bak, bj 2003
C3 1.4 Exclusief, kleur zilvergrijs 5 bak, bj 2003
|
09 mei 2013 20:20 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Vraagje
met sport stand op je knopje heb je ha3+ zonder dat heb je dus ha3 dat wil zeggen 6 of 4 veerbollen
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
09 mei 2013 20:32 |
|
 |
elvis
V.I.P.
Geregistreerd: 14 apr 2013 17:39 Berichten: 174 Woonplaats: Lelystad
Auto: C5 break Ligne Prestige 110pk
Opties: Navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 252000
Kleur: Bleu Mauritius
Naar boven
|
 Re: Vraagje
En moet ik dit zien het verschil Xantia gewoon & Xantia Activa
_________________ C5 Break 2.0 HDi Prestige, kleur Bleu Mauritius 5 bak, bj 2003
C3 1.4 Exclusief, kleur zilvergrijs 5 bak, bj 2003
|
09 mei 2013 20:48 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Vraagje
Denk dat je daarvoor de meer ervaren expert moet raadplegen 
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
09 mei 2013 21:22 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Vraagje
Nee, de Xantia Activa kon ook tegenhangen in de bochten door een actieve besturing van de veercilinders. Bij de C5 zit dat er nou net weer niet bij..... Hier is wat leesvoer: KLIK
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
09 mei 2013 21:49 |
|
 |
Maartenr
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 14 jun 2010 22:23 Berichten: 596 Woonplaats: Son en Breugel
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Vraagje
Ik heb zo'n sportknop en heb hem werkelijk nog nooit gebruikt... Zo'n gemis is dat niet...
_________________ Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003 Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's: Peugeot 107 XS 2007 Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999 Ford Fiesta 1.1 1986 Renault 5 GTS 1.4 1989 Citroen 2CV6 Club 1983
|
13 mei 2013 21:31 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Vraagje
Ik gebruik hem eigenlijk alleen bij zeer zware zijwind. De rolweerstand van de auto (zijwindgevoeligheid) wordt dan iets hoger. Verder kan het me niet soepel genoeg afgeveerd zijn. 
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
13 mei 2013 21:44 |
|
 |
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
 Re: Vraagje
Ik heb die sportknop op mijn C5, hij zat ook in mijn XM. Ik heb ze wel eens gebruikt om te kijken wat je ervan merkt. De vering/demping wordt wat stugger. Ik heb met rijden/wegligging eigenlijk geen verschil kunnen merken. Maar wellicht ben ik een te rustige rijder om het verschil te (kunnen) gebruiken. Als het nodig is dat het ingeschakeld wordt regelt de computer dat wel voor me. Inderdaad is de C5 Break wat zijwindgevoelig(er dan een XM/Xantia/CX/DS). Ik heb nooit geprobeerd of die sportknop dat wat zou verminderen, bij de komende storm maar eens doen  . Ik ben het met GW-tje eens dat een auto comfortabel dus soepel moet zijn. Daarom rij ik een HP-Citroën. 
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
14 mei 2013 11:30 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7539 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: Vraagje
Met mn BX ging ik wel in de hoge rijstand rijden met stevige zijwind; werkte erg goed. Bij de C5 'mag' dat niet van de computer.
Overigens bevallen de 16 inch velgen op mn ph1 break me wel; die maken 'm door de iets lagere wang zeker wat ongevoeliger voor zijwind.
|
14 mei 2013 11:44 |
|
 |
|