C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Gaat prima, hoor. Zo warm wordt het nu ook weer niet en om ze te vervangen kost het 3x niks. Alhoewel de originele steuntjes en clipjes ook goed betaalbaar zijn bij de dealer. Daar hoef je het niet voor te laten.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Gebruikersavatar
L A
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
c5jan schreef: - - - is deze geschikt voor hoge temperaturen?
Goede vraag. Dat zal moeten blijken :oops: :oops:
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
In ieder geval is de basis ´hittebestendig´.
Ik heb zelf eens een kabel langs een CV-waterleiding getyrapt en dat bleek voor een bepaalde lading al teveel gevraagd, ze verbrokkelden na korte tijd. Toch maar 70 a 80 graden...
Gebruikersavatar
L A
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Oponthoud door defecte motorsteun en gescheurde reactiestang (distributiezijde) op twee plaatsen.
dus W.A.O.
In mijn jargon dus Wacht op Onderdelen.
Had ik niet toevallig dit onderdeel zo beetgepakt dat ik 'm met de duim op het rubber pakte, zou ik deze lekkage niet eens gezien hebben.

:citrofiel (maar dan moet 'i wel rijden :lol: :lol: )
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Mooi dat je dat ontdekt hebt :smt023
Maar verrassend dat die bij zo'n lage km-stand al kapot zijn...... :o

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Gebruikersavatar
L A
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Een gedeeldte van de weg die naar ons huis gaat, is onverhard en met hier en daar een kuil of bobbel. En ik "assumeer" mijn rijstijl (niet aldus de uitleg volgens vanDale maar meer op zijn Frans: accepteren van de concequenties van je gedrag) :lol:
Maar het uitzicht is er dan ook naar.
Dit hoort bij de prijs om te mogen wonen op een mooie stek :smt183 :smt204
In de winter en bij helder weer kunnen we op twee plaatsen de sneeuw zien liggen op de Alpen.
Vandaar ook mijn opmerking in draadje
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=13321" onclick="window.open(this.href);return false;"
over het vervangen van alle dempers in onze Saxo waarvan één voordemper net binnen 2 jaar al kapot ging.
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 sep 2009 18:58
Auto: c5 2.0 hdi break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09930
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157000
Kleur: zwart
C5club Rookie
C5club Rookie
Och als dat alles is ben wel een beeeeetje erg jaloers op je uitzicht.
Heb je de kopbouten aangetrokken zonder motorsteun?
:smt017
Gebruikersavatar
L A
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
De onderste motorsteun zou gedemonteerd moeten worden om meer bewegingsvrijheid te creëren in de buurt van de turbo's.
Ik heb de bout van rond 12 of 14 mm gedemonteerd en een stalen pen van 4 mm in gedaan.
Dat geeft iets meer vrijheid dan helemaal niet losnemen, maar vooral voorkomt dit dat je zit te emmeren om deze bout weer goed op zijn plaats te krijgen.
De motorsteun aan de distributiezijde had ik gedemonteerd. Je kunt zelf kracht zetten tijdens het aantrekken met één voet op de motor als je bang bent dat je het blok te ver van zijn plaats dwingt.
Kijk ook even naar de foto, eerder geplaatst in dit draadje op pagina 6. Daar heb ik aangegeven wat ik heb gebruikt voor de laatste aanhaalhoek.
Op je eigen draadje lees ik dat je de kop al weer gemonteerd heb en neem aan dat je vraag dus van belangstellende aard is :?:
Suczeven met het terugbouwen :cit4
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Gebruikersavatar
L A
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
pepijn schreef:Och als dat alles is ben wel een beeeeetje erg jaloers op je uitzicht.:smt017
Je bent nog niet op de hoogte van mijn carma.
Misschien doet deze overpeinzing je jaloersheid wel afnemen :lol: :lol:
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Gebruikersavatar
L A
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
L A schreef: - - - Kopbouten vervang ik. - - -
(off topic: Heb inmiddels de aansluitkabel van mijn camera teruggevonden)

Hieronder waarom.
En overduidelijk zichtbaar de uitgerekte bout waarvan de spoed niet meer past in de nieuwe bout. Reden genoeg om dus voor nieuw te gaan.
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Gebruikersavatar
L A
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Volgorde om het nokkenashuis te lichten en daarbij weergeven hoe- en waarmee.
Voor de wijsneuzen onder de lezers: foto's gemaakt nà de feitelijke demontage :smt039
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Hoe was de conditie van de ketting?

Meetbare slijtage na 100K ?
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Lijkt mij moeilijk te meten als je geen nieuwe ketting hebt.
Bij deze motor worden geen meetwaarden gegeven mbt de kettingslijtage.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
Gebruikersavatar
L A
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Klaverblaadje schreef:Hoe was de conditie van de ketting?
Meetbare slijtage na 100K ?
Niets opvallends te zien. Naar mijn idee "Nickèl".
Het mechanisme om de ketting van spanning te halen en omgekeerd functioneert prima.
Wel even wennen om er achter te komen dat wat wordt omschreven als oplichten en een kwartslag draaien niet zo eenvoudig was als werd voorgesteld.
Je moet echt met een platte bektang die zwarte kunststof spanner met moeite omhoog trekken en dan pas kan, je 'm een kwartslag draaien.

Geen zichtbare slijtage verwondert mij dan ook niet. Gebruikelijk kan ik toe met zo 'n 2.100 à 2.200 toeren en dan schakeld onze dame al weer op. Ze wordt nauwelijks in hoge toegen belast. Hoeft ook niet met haar koppel.

Op beide foto's kan je ook een paar centerpunten zien. Dat is mijn geheugensteuntje voor de zekerheid. Maar de angst voor het verwijderen van de witte plekjes, als merkteken op de tandwielen, na schoonmaak was, zo bleek ongegrond.

Ook toon ik nog een handigheidje als gereedschap om die moeitlijk heel te houden kleine slangklemmen te kunnen demonteren/vastzetten.
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Gebruikersavatar
L A
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Wie kan mij aangeven met wat voor aanhaalkoppel ik de verstuivers weer kan monteren.
De tekst volgens de beschrijving is mij een raadsel.
Toegegeven, eerlijkheid gebiedt mij te bekennen :smt203 , het is voor het eerst van mijn leven dat ik aan een diesel werk :oops:
En omdat ze hier ten lande geen brug maar een viaduct hebben (even uitleggen):
Woensdag (Franse) Bevrijdingsdag;
Donderdag Hemelvaart;
Vrijdag Vrijde dag!
Zaterdag Gesloten
Zondag Gesloten
Met andere woorden dit noemen ze hier geen "pont" meer maar een "viaduc". En mijn voordeel is dat ik dan bij mijn :citrofiel -garage één en ander mag lenen zonder dat zij er om verlegen zijn. Dus mag onze favoriet op vier wielen dit weekeinde weer zoeven. Misschien wel naar Millau :lol: :lol:
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Plaats reactie