Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mei 2013 10:36
Auto: C5 Break 2.0-16V G3 (AG)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 320000
Kleur: Blauw met.
Hallo,
Vroeger veel Citroen gereden, maar na de BX was er (voor mij) geen betaalbaar model meer met de vering die er onder hoort. Ik weiger om in een Citroen met normale schokdempers te rijden!!!
Afgelopen week aan de slag en een paar C5-en op LPG bekeken.
De meeste autobedrijven willen er blijkbaar niet vanaf, aangezien er voor een LPG-exemplaar van 2001 met 3 ton op de klok, nog steeds meer dan 1.800,- gevraagd wordt. Zakken met de prijs was ook minimaal.
Bij ons op de veluwe in een klein dorpje stond er eentje die al vier maanden in bezit van de garagehouder was. Geen APK meer.
Ik heb de auto meegenomen en bij een vriend van mij op de brug gezet om te checken of er nog rare apk-mankementen aan zaten. Alleen de 4 banden zijn aan vervanging toe, verder voldoet hij aan de apk-eisen.
Wat ik verder ontdekte was, dat de motorruimte vet van de olie was. het blok is droog, dus ik moet eens even kijken waar dit uit komt. (of spuit?) Misschien wel een lek ik een hydrauliek-leiding? We zullen zien. De vering reageert in ieder geval zoals het hoort en zonder bijgeluiden.
Verder was bij de linkerstoel een steuntje links-vooronder afgebroken waardoor hij los zit. (ff lassen denk ik?
Motorisch klinkt en loopt hij als een nieuwe. ongelofelijk!
Ook schakelen en koppelen als een nieuwe!
Ik merk geen verschil met de C5 van mijn schoonvader, die pas 90.000 km op de klok heeft.
Zijn dit dan inderdaad zulke goede auto's, zoals ik al meerdere keren gelezen heb op diverse sites???
Ook gelijk de auto maar even op foutcodes uitgelezen. Daar kwamen alleen een paar misfires uit, dus gelijk maar nieuwe bougietjes er in. Ik heb de codes gewist, dus eerste maar eens kijken of ze wel terugkomen.
In ieder geval, deze auto kunnen kopen voor "een scheet en drie knikkers", dus we gaan het avontuur aan!
Als jullie tips hebben m.b.t. de genoemde probleempjes, dan hoor ik het graag!
Ik hou jullie op de hoogte van deze Kilometervreter en hoop specifieke kennis uit te wisselen met jullie.
Groeten, Mark.
Vroeger veel Citroen gereden, maar na de BX was er (voor mij) geen betaalbaar model meer met de vering die er onder hoort. Ik weiger om in een Citroen met normale schokdempers te rijden!!!
Afgelopen week aan de slag en een paar C5-en op LPG bekeken.
De meeste autobedrijven willen er blijkbaar niet vanaf, aangezien er voor een LPG-exemplaar van 2001 met 3 ton op de klok, nog steeds meer dan 1.800,- gevraagd wordt. Zakken met de prijs was ook minimaal.
Bij ons op de veluwe in een klein dorpje stond er eentje die al vier maanden in bezit van de garagehouder was. Geen APK meer.
Ik heb de auto meegenomen en bij een vriend van mij op de brug gezet om te checken of er nog rare apk-mankementen aan zaten. Alleen de 4 banden zijn aan vervanging toe, verder voldoet hij aan de apk-eisen.
Wat ik verder ontdekte was, dat de motorruimte vet van de olie was. het blok is droog, dus ik moet eens even kijken waar dit uit komt. (of spuit?) Misschien wel een lek ik een hydrauliek-leiding? We zullen zien. De vering reageert in ieder geval zoals het hoort en zonder bijgeluiden.
Verder was bij de linkerstoel een steuntje links-vooronder afgebroken waardoor hij los zit. (ff lassen denk ik?
Motorisch klinkt en loopt hij als een nieuwe. ongelofelijk!
Ook schakelen en koppelen als een nieuwe!
Ik merk geen verschil met de C5 van mijn schoonvader, die pas 90.000 km op de klok heeft.
Zijn dit dan inderdaad zulke goede auto's, zoals ik al meerdere keren gelezen heb op diverse sites???
Ook gelijk de auto maar even op foutcodes uitgelezen. Daar kwamen alleen een paar misfires uit, dus gelijk maar nieuwe bougietjes er in. Ik heb de codes gewist, dus eerste maar eens kijken of ze wel terugkomen.
In ieder geval, deze auto kunnen kopen voor "een scheet en drie knikkers", dus we gaan het avontuur aan!
Als jullie tips hebben m.b.t. de genoemde probleempjes, dan hoor ik het graag!
Ik hou jullie op de hoogte van deze Kilometervreter en hoop specifieke kennis uit te wisselen met jullie.
Groeten, Mark.
C5 2.0-16V LPG (AG) Break Ligne Prestige.
2001 / > 300.000 km.
2001 / > 300.000 km.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Onder aan de hydrauliek tank zit een zachtrubberen slang van ca 10 cm lang, gemonteerd met 2 goedkope slangklemmen.
Kijk deze als eerste na.
Kijk deze als eerste na.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
welkom in de club

Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Welkom, MarkC5! 
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mei 2013 10:36
Auto: C5 Break 2.0-16V G3 (AG)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 320000
Kleur: Blauw met.
Ga ik doen, dank je.Klaverblaadje schreef:Onder aan de hydrauliek tank zit een zachtrubberen slang van ca 10 cm lang, gemonteerd met 2 goedkope slangklemmen.
Kijk deze als eerste na.
C5 2.0-16V LPG (AG) Break Ligne Prestige.
2001 / > 300.000 km.
2001 / > 300.000 km.
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Om die slang te bereiken moet je het modderscherm uit je wielkuip aan bijrijderskant uitbouwen. Slang is overigens wel wat langer dan die 10 cm. Kijk ook even naar de retourleidingen vanaf de voorveerpoten die naar achteren tegen je binnenschermen op een stalen leiding worden geschoven. Scheuren daar nogal eens af.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 151
Lid geworden op: 05 feb 2013 12:25
Auto: 2.0 16V Break Ligne Prestige
Opties: stoelverwarming
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10789
Productienummer: 10417
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 105400
Kleur: Ganache
KPH: Achter
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
http://harley-davidson.startpagina.nl
http://hdcutreg.nl
Ex Citroën's:
2CV6 1975
Berlingo Multispace 1.4 1997
C3 Pluriel 1.6 2007
http://harley-davidson.startpagina.nl
http://hdcutreg.nl
Ex Citroën's:
2CV6 1975
Berlingo Multispace 1.4 1997
C3 Pluriel 1.6 2007
Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Wees welkom en geniet van de Dame 
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 142.000
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Welkom en veel pezier van de aanwinst.
.
Maar zonder dollen, als deze auto's normaal worden onderhouden en met rijden niet afgejakkerd worden (waar ze ook niet toe uitnodigen), kunnen ze veel km's aan. Jouw auto heeft lpg dus is bedoeld geweest om veel te rijden. Dat betekent waarschijnlijk vooral lange(re) afstanden, dat zijn gunstige gebruiksomstandigheden, veel beter dan veel korte stadsritjes. Verder liggen de snelheden in NL zo 'laag' dat auto's niet zo zwaar belast worden (als je dezelfde afstanden in Duitsland zou rijden en probeert steeds 170+ aan te houden ziet dat er anders uit). Enkele autobahnritten (vakantie) met hoge snelheid kunnen auto's goed hebben hoor.
Natuurlijk zijn het goede auto's anders rijden we ze nietZijn dit dan inderdaad zulke goede auto's, zoals ik al meerdere keren gelezen heb op diverse sites???
Maar zonder dollen, als deze auto's normaal worden onderhouden en met rijden niet afgejakkerd worden (waar ze ook niet toe uitnodigen), kunnen ze veel km's aan. Jouw auto heeft lpg dus is bedoeld geweest om veel te rijden. Dat betekent waarschijnlijk vooral lange(re) afstanden, dat zijn gunstige gebruiksomstandigheden, veel beter dan veel korte stadsritjes. Verder liggen de snelheden in NL zo 'laag' dat auto's niet zo zwaar belast worden (als je dezelfde afstanden in Duitsland zou rijden en probeert steeds 170+ aan te houden ziet dat er anders uit). Enkele autobahnritten (vakantie) met hoge snelheid kunnen auto's goed hebben hoor.
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Motorisch inderdaad geen enkel pobleem. Wel kun je wat issues met andere zaken krijgen, zoals inderdaad je stoelen (doorzakken of breken frame) en de adals. En natuurlijk heeft ook een koppeling niet het eeuwige leven.
Waar je misschien nog eerder tegenaan zult lopen is onderhoud aan de gasinstallatie zelf. Verdampers en injectoren gaan niet eeuwig mee, om maar niet te praten van de opvoerpomp.
Waar je misschien nog eerder tegenaan zult lopen is onderhoud aan de gasinstallatie zelf. Verdampers en injectoren gaan niet eeuwig mee, om maar niet te praten van de opvoerpomp.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 



