motortemperatuurmeter doet vreemd???
Auteur |
Bericht |
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
 Re: motortemperatuurmeter doet vreemd???
Misschien dat dat bij de V6 zo is (wat langzamer op temperatuur komen). Bij mijn 2.0 staat de kv-temperatuurmeter na minder dan 1 km al horizontaal.
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
05 mei 2013 00:57 |
|
 |
NTwoO
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 11 okt 2012 16:51 Berichten: 844 Woonplaats: Linschoten
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: motortemperatuurmeter doet vreemd???
JW-NHS schreef: Zit die sensor in het "kleine circuit" of in het "grote"?
Bij mij wordt de verwarming snel warm, de thermostaat werkt dus goed, maar de thermometer komt pas later op de 9 uur stand. Daaruit leid ik af dat de sensor in het grote circuit zit. Klopt dat niet?
Groet, JW Bij iets van zestig graden begint de meter te tonen (dacht ik) . Dat is toch al warm genoeg om als verwarming te dienen? Zelfs bij dertig of veertig is het al voelbaar bij koude condities Indien de sensor in de grote circuit zit, hoe ziet men dan een thermostaat die is blijven hangen? Mijn geld is dus op de kleine circuit. Sent from my Nexus 7
|
05 mei 2013 09:13 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: motortemperatuurmeter doet vreemd???
Als de thermostaat blijft hangen, openstaan dus, zal het op gang komen van de verwarming veeeeel trager gaan. Ik voel al warmte uit de ventilatieopeningen komen als de meter nog helemaal onderaan staat, vandaar mijn gedachte dat de sensor in het grote circuit zit. Bij een temperatuur van 60 graden is hij al uit de hoek weg, dacht ik. Dat zoek ik op. En ik zal eens kijken of ik in de DB een plaatje kan vinden van het koelcircuit, dan moet dat duidelijk worden. Wordt vervolgd dus Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
05 mei 2013 11:00 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: motortemperatuurmeter doet vreemd???
Op dit plaatje is te zien hoe het zit met de T-meter: De temperatuur moet inderdaad boven de 60 graden komen wil de meter loskomen uit de hoek. Dat pleit er voor dat de sensor in het kleine circuit zal zitten. Immers, als 'ie in het grote circuit zou zitten, en met de wetenschap dat de thermostaat dan nog niet opent, zou hij niet los kunnen komen bij 60 graden. Je hebt dus gelijk, naar ik denk Groet, JW
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
05 mei 2013 11:23 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: motortemperatuurmeter doet vreemd???
Dat is wel een heel niet-lineaire schaalverdeling, zeg Het verschil tussen van 60->61oC is 3x groter dan van 80 -> 110oC. Dan weer opeens en flink sprong naar 118oC. 
|
05 mei 2013 13:46 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: motortemperatuurmeter doet vreemd???
Dit plaatje geldt voor een PH2.
Ik zal even kijken of dat bij de PH1 ook zó is.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
05 mei 2013 13:48 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: motortemperatuurmeter doet vreemd???
Ik de verdeling wel goed , hoor! Deze verdeling is duidelijk met de gebruiker in het achter hoofd gemaakt. Een temperatuur tussen 80~100oC is het normale bereik dus hoeft de gebruiker ook geen info veranderde temperaturen te krijgen. Het wordt blijkbaar pas kritisch als de temperatuur boven de 110oC komt. Dan wordt de gebruiker weer goed op de hoogte gehouden.
|
05 mei 2013 13:59 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: motortemperatuurmeter doet vreemd???
Bij de PH1 is het wat meer lineair: De aanwijzing begint ook wat eerder, al bij 40 C ipv bij 60 C zoals bij de PH2. Groet, JW
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
05 mei 2013 14:07 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: motortemperatuurmeter doet vreemd???
JW-NHS schreef: Bij mij wordt de verwarming snel warm, de thermostaat werkt dus goed, maar de thermometer komt pas later op de 9 uur stand. Daaruit leid ik af dat de sensor in het grote circuit zit. Klopt dat niet?
De KVS sensor zit altijd in het thermostaathuis vlak voor de thermostaat. Dus het kleine circuit, anders krijg je geen betrouwbare info over de temperatuur van de motor. Dat je kachel snel warm wordt komt doordat de kachel ook best werkt bij een kvs temperatuur van 40 graden, die nog niet te zien is op je temperatuurmeter.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
05 mei 2013 15:20 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: motortemperatuurmeter doet vreemd???
Geheel duidelijk Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
05 mei 2013 19:26 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: motortemperatuurmeter doet vreemd???
De thermostaat zit tegen het blok aan. Hoe kan de sensor er dan voor zitten. Ik heb de sensor zien zitten op het thermostaat huis. Niet bevestigd aan het motorblok. Bij veertig graden is de afgegeven erg klein genoeg om te ontwazemen maar veel te weinig om het interieur te verwarmen.
|
05 mei 2013 20:03 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: motortemperatuurmeter doet vreemd???
Kijk maar eens goed bij je eigen auto. Bij de V6 zit hij in de achterste kop vlak voor de thermostaat. Bij de meeste andere motoren zelfs in het thermostaat-huis.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
05 mei 2013 20:22 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: motortemperatuurmeter doet vreemd???
Ik bedoelde dit BJG. In het thermostaathuis. Bijlage: therostaathuis.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
|
12 mei 2013 22:47 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: motortemperatuurmeter doet vreemd???
Maar dat is toch in het thermostaathuis voor de thermostaat? en ook nog in de achterste kop hoewel niet in de kop zelf, wat ik in de 2e posting wel suggereerde, bedoel je dat? Dat klopt niet inderdaad, wel in het thermostaathuis. Dus : BJG schreef: De KVS sensor zit altijd in het thermostaathuis vlak voor de thermostaat. Dus het kleine circuit, anders krijg je geen betrouwbare info over de temperatuur van de motor.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
13 mei 2013 20:03 |
|
 |
|