Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 beetje onderhoud remblokjes 
Auteur Bericht
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 20 okt 2012 19:14
Berichten: 61
Auto: 2.0 16v l.prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 176000
Kleur: groen metl.


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht beetje onderhoud remblokjes
hallo :citrofiel ,het is goed weer en dacht bij me eigen?,ik ff beetje rommelen aan me c5,dus ik nieuwe remblokken gehaald en aan de slag,en ik heb eerst goed op dit forum wat info opgenomen.
tot mijn verbazing aan de rechter voorkant!!?,(mijn remblokjes gedemonteerd alles goed schoon gemaakt),ben ik tegen een lekke remklauw aan gelopen,dus naar de sloop om een ger.remklauw gaan halen en gemonteerd,maar nu moet ik gaan ontluchten,moet ik alleen ontluchten waar ik remklauw die gemonteerd heb of moet ik elke remklauw ontluchten??, kan iemand me zeggen hoe ik het best te werk kan gaan,en of het met een automaat andere aanpak moet hebben?? :!: :?: :smt017
graag hoor ik jullie adviezen?.
met vriendelijke groet,
jan :cit4 :cit4


02 mei 2013 18:12
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3632
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: beetje onderhoud remblokjes
hoi Jan,

wellicht is een vraagbaak geen gek idee? ;)
Je kan ook remtangen reviseren met een revisiesetje hoor!

kijk bij het vervangen ook even goed naar je remslang. (en handremkabel) :smt023

Ontluchten doe je natuurlijk alleen bij de klauw die je hebt vervangen.
Of als je alle vloeistof vervangt: rondom.

succes
Boes


02 mei 2013 19:01
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 20 okt 2012 19:14
Berichten: 61
Auto: 2.0 16v l.prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 176000
Kleur: groen metl.


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: beetje onderhoud remblokjes
bedankt boes.


Laatst bijgewerkt door Rene op 03 mei 2013 19:34, in totaal 1 keer bewerkt.
Onnodige quote gewist


02 mei 2013 20:03
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7531
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: beetje onderhoud remblokjes
Ik heb vroeger altijd geleerd om tenminste de 2 wielen aan dezelfde as te spoelen om scheef remmen te voorkomen....


03 mei 2013 08:08
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 20 okt 2012 19:14
Berichten: 61
Auto: 2.0 16v l.prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 176000
Kleur: groen metl.


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: beetje onderhoud remblokjes
dit zal ik zeker meenemen met spoelen op de twee assen om om scheeftrekken te voorkomen!!?. :smt023 :smt038 :cit4 jan


03 mei 2013 09:03
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3632
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: beetje onderhoud remblokjes
leg eens uit Jan?
De remvloeistof kan toch nooit scheef remmen veroorzaken?
vastzittende remzuigers wel.
de twee zijn toch ook nog eens gescheiden?

anyway,...misschien doe ik het wel altijd fout.


03 mei 2013 19:27
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6199
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: beetje onderhoud remblokjes
Als je aan de linkerkant bijvoorbeeld gespoeld hebt en aan de rechterkant niet, dan kan het zo zijn dat er wat verschil in samendrukbaarheid ontstaat tussen links en rechts. Eigenlijk gaat dit alleen op wanneer er een ingesloten luchtbel zit. Vloeistof, vervuild of niet, is niet samendrukbaar dus op grond daarvan treedt er geen verschil op tussen links en rechts.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


03 mei 2013 19:31
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3632
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: beetje onderhoud remblokjes
dat lijkt mij ook!
Gewoon goed ontluchten en rijden maar weer. :smt038

tip voor TS: dop van het reservoir en het gat afdichten met een stukkie plastic. Dan raak je bijna niks kwijt.
Ontluchten met een vacuümpomp of even "bleeden" (>moet je wel even met z'n tweeën zijn).


03 mei 2013 19:36
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7531
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: beetje onderhoud remblokjes
Verse vloeistof en wat oudere vloeistof verschillen wat van eigenschappen, staat van vervuiling, veroudering, intredend vocht etc. die leiden tot verschil in stroperigheid.
Scheef remmen hierdoor is té simpel te voorkomen om daar last van te willen hebben. Je wil de reactiesnelheid van beide remmen zo gelijk mogelijk houden natuurlijk.
Ook kan het helemaal geen kwaad wat verse vloeistof in te laten; veel doorstroming is er niet.


03 mei 2013 20:38
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6199
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: beetje onderhoud remblokjes
Een verschil in viscositeit ga je hier niet merken en veel doorstroming is er zeker niet, die is namelijk 0. Maar waarom zou je maar 1 wiel spoelen, inderdaad gewoon alle 4, zit er overal weer verse remvloeistof en da's altijd goed!

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


03 mei 2013 21:47
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7531
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: beetje onderhoud remblokjes
Een beetje sponziger en je hebt al last van een verschil in timing. Ik heb er ooit 'college' in gehad van een automonteur die later leraar geworden is...


03 mei 2013 21:56
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6199
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: beetje onderhoud remblokjes
Olie wordt alleen sponzig wanneer er lucht in opgesloten zit. Dat mag jij die "leraar" dan nog wel gauw even vertellen voordat hij de jeugd met allerlei fabels gaat opzadelen. ;)

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


04 mei 2013 10:52
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 mei 2013 00:45
Berichten: 346
Woonplaats: Beverwijk
Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
Opties: panorama dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11824CJ
Productienummer: 10169
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 297000
Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: beetje onderhoud remblokjes
Tja remblokken vervangen, heb het met mijn vorige auto ook zelf gedaan, was wel een mazda 626 maar zo groot zal het verschil wel niet zijn.. echter hierbij kwam ik er achter dat als de remklauw ook geleide pennen heeft (met zo'n rubber hoesje) dat het dan altijd loont om zie even uit elkaar te halen en opnieuw in te vetten dik vet of copper slip, er wil wel eens vocht in komen waar door een remklauw maar half kan lossen door roestvorming.. m.a.w. 1 blok blijft aanlopen dit heeft bij mij voor een hoop ellende gezorgd en dat was nota bene dan nog door een garage gedaan... die zien mij dus nooit meer.. ahem.. en voor wat betreft de versheid van de remvloeistof die is weldegelijk belangrijk ! dit spul is hygroscopisch (lees trekt vocht aan) en dan gaan vroeg of laat de rem cilinders in je klauw gewoon vast roesten van binnen uit. iki heb me laten vertellen dan het maximaal 3% vocht mag bevatten dus als je toch met die remmen bezig bent gerust spoelen zo duur is die rommel nou ook weer niet. wel effe een bakkie onder de bleedvalves doen he?

_________________
C5 II X7 3.0 V6 24v excl Tourer bj:2009

Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 18


04 mei 2013 21:29
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: beetje onderhoud remblokjes
Denk erom bij de C5 voorkant om terug te draaien de zuigers.!! lees de draadjes.

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


04 mei 2013 21:32
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44
Berichten: 792
Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: beetje onderhoud remblokjes
Je kunt wel in je eentje de remmen ontluchten en daar zijn speciale apparaatjes voor vanaf zo'n 20 Euro. Ook Ed China, van Wheeler Dealers, gebruikt zoiets. Ik heb zo'n ding eens goed bekeken en het komt erop neer dat er in het slangetje een terugslagklep zit. Dit soort klepjes en slang wordt in fotoprint-apparatuur en negatiefprocessors veel gebruikt en had nog wat liggen. Als afvoer gebruikte ik een kunststofflesje en het betrouwbaar fixeren hiervan was nog het lastigst. Heb tussendoor regelmatig gekeken of de kleur van de remvloeistof helder werd in plaats van de thee die erin zat. De nippels van de voorremklauwen zijn echter dusdanig klein dat ik er voor de zekerheid mijn echtgenote alsnog bij geroepen heb. Een fractie kleinere diameter slang zou ook geholpen hebben ontdekte ik later.
Na de complete verversing en het vernieuwen van voorschijven en blokken is mijn rempedaal er veel "harder" op geworden.

_________________
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.

Afbeelding


04 mei 2013 23:33
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.