Auteur |
Bericht |
corrie
C5club Fan
Geregistreerd: 20 okt 2012 19:14 Berichten: 61
Auto: 2.0 16v l.prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 176000
Kleur: groen metl.
Naar boven
|
 benzinemeter en niveau
 ik heb heb een klein probleempje met mijn benzinemeter?. Ik heb gisteren getankt en mijn meter blijf nu in het rode staan (lampje brand)en hij geef op de display laag niveau,ik heb de stekkers van de vlotter schoongemaakt en de display en de meter geef het zelfde aan te laag niveau?,Zou ik misschien mijn pluspool van de accu even los moeten maken om even te resetten?,zou dit misschien de oplossing kunnen zijn?,ik ga het pas doen na eventuele reactie die gegeven kunnen worden,voor dat ik iets ga doen wat niet aan te raden is!? en waar ik nog meer problemen ga krijgen!!!.Wie kan mij een goed advies geven?????.  met vriendelijke groet, jan. 
|
29 apr 2013 11:58 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: benzinemeter en niveau
Laat hem eerst eens aan de lexia hangen. Ik denk zelf dat je een kapotte sensor hebt.
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
29 apr 2013 12:02 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
 Re: benzinemeter en niveau
Ik heb hetzelfde probleem. Waar ik nog aan zit te denken is dat de vlotter vast zit. Als die niet meer omhoog kan blijft hij natuurlijk te weinig aangeven. Maar voordat ik mijn tank open ga schroeven wacht ik even de reacties af op dit topic. Mocht je buiten het forum om een oplossing vinden dan ben ik zeker geïnteresseerd!
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
29 apr 2013 12:03 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7539 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: benzinemeter en niveau
Als de vlotter vast zit - even wat slingeren zodat de brandstof gaat klotsen?
|
29 apr 2013 12:07 |
|
 |
corrie
C5club Fan
Geregistreerd: 20 okt 2012 19:14 Berichten: 61
Auto: 2.0 16v l.prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 176000
Kleur: groen metl.
Naar boven
|
 Re: benzinemeter en niveau
bedoel je de auto op en neer bewegen? R1200C schreef: Mocht je buiten het forum om een oplossing vinden dan ben ik zeker geïnteresseerd! dat zal ik zeker doen. m.v.g. jan.
|
29 apr 2013 12:16 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7539 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: benzinemeter en niveau
Of gewoon al rijdend even flink slalommen - waar dat kan.
|
29 apr 2013 12:20 |
|
 |
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
 Re: benzinemeter en niveau
Dat zijn goede oplossingen als het een mechanisch probleem is (vlotter zit vast). Het kan ook een elektronica'issue' zijn. De aanwijzing door de brandstofmeter en de melding in het display komen uit een computer. Die hoort zich te herstellen als er getankt is (bij mijn C5 verschijnt na het tanken geregeld de melding 'laag brandstofniveau' met brandend lampje als ik het contact de eerste keer aan zet), zodra de motor gestart is, is die melding weg en zijn alle aanwijzingen weer normaal. Als deze 'reset' niet heeft plaats gehad blijven de meldingen zichtbaar. Ik weet niet voldoende van de elektronica om je te kunnen adviseren waar je moet kijken. Maar er zijn op dit forum vast deskundigen die dat wel kunnen. Succes.
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
29 apr 2013 15:34 |
|
 |
L A
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55 Berichten: 710 Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Naar boven
|
 Re: benzinemeter en niveau
Heb bij onze phI benzine de tank al drie keer open gehad. Daar heb je een soort maxi steeksleutel voor nodig die op twee op 180graden tegenover elkaar gelegen uitsteeksels van de "wartel" past. Let op! Eerst met kruipolie voorweken. Plaats en merkteken en tel het aantal wentelingen bij het losnemen Bij terugplaatsen eerst linksom draaien tot je voelt dat' ie in de schroefdraad grijpt en dan vastdraaien. Vervang het rubber onder de wartel, kost niet de wereld. Wat mij ook is opgevallen dat er corrosie onder de stekkerplug zat bij de aansluiting op het pompbuis (dus boven op de tank). Dit veroorzaakte bij mij soms uitvallen van de lage druk in de brandstoftoevoer naar de motor. 
_________________ Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK, Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
|
29 apr 2013 19:38 |
|
 |
|