Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Het mooiste was er eentje te lenen.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
C5club Fan


Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
Dat zou inderdaad het mooist zijn.
Ik zag bij bart ebben dat je als je een ECU bestelt je daar ook een contactslot bij krijgt en ook de BSI.
2000 - 2008 B 1.8 6FZ/ SAGEM 215841848 130230201/ 9644674580 + BSI + C.SLOT/ ZIE.1938WG -> 1940X9
2000 - 2008 B 1.8 6FZ/ SAGEM 216465176 50409S05 9643915380 9643786680 2017 539877/ ZIE.1938EF +BSI 9646226880 (6580F1) + CONTACTSLOT
2000 - 2008 B 1.8 6FZ/ SAGEM 216474848 9645715180 9644674980 S20001 (ZIE.1938EF) +BSI 9647448280 + CONTACTSLOT
2004 - 2008 B 2.0 16V RFJ 10LH5C/ MAR.IAW6LPB ECU 9663095780/ ZIE.1942GZ + BSI + CONTACTSLOT
Ik hoop niet dat een nieuwe ECU inhoud dat je ook je contactslot en BSI moet vervangen. Maar dat zal toch niet zo zijn?
Ik zag bij bart ebben dat je als je een ECU bestelt je daar ook een contactslot bij krijgt en ook de BSI.
2000 - 2008 B 1.8 6FZ/ SAGEM 215841848 130230201/ 9644674580 + BSI + C.SLOT/ ZIE.1938WG -> 1940X9
2000 - 2008 B 1.8 6FZ/ SAGEM 216465176 50409S05 9643915380 9643786680 2017 539877/ ZIE.1938EF +BSI 9646226880 (6580F1) + CONTACTSLOT
2000 - 2008 B 1.8 6FZ/ SAGEM 216474848 9645715180 9644674980 S20001 (ZIE.1938EF) +BSI 9647448280 + CONTACTSLOT
2004 - 2008 B 2.0 16V RFJ 10LH5C/ MAR.IAW6LPB ECU 9663095780/ ZIE.1942GZ + BSI + CONTACTSLOT
Ik hoop niet dat een nieuwe ECU inhoud dat je ook je contactslot en BSI moet vervangen. Maar dat zal toch niet zo zijn?
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik onthoud me van een conclusie maar het klinkt mij aannemelijk...
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
dat hoort allemaal samen,anders moet je bij de dealer zijnmausab schreef: Ik hoop niet dat een nieuwe ECU inhoud dat je ook je contactslot en BSI moet vervangen. Maar dat zal toch niet zo zijn?
C5club Fan


Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
Heeft dat te maken met het opnieuw inleren van de ECU als je alleen de ECU vervangt

Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
In de ECU zit de startcode opgeslagen, waarmee de startblokkering wordt bewerkstelligd. Dat is een interactie tussen de transponder in/bij het contactslot en de ECU.
Als je er dus een andere ECU in zet, zul je de motor niet kunnen starten.
Dat gebeurt ook als je de ECU's van twee verder identieke auto's onderling uitwisselt, dan zullen beide motoren niet meer starten
Groet,
JW
Als je er dus een andere ECU in zet, zul je de motor niet kunnen starten.
Dat gebeurt ook als je de ECU's van twee verder identieke auto's onderling uitwisselt, dan zullen beide motoren niet meer starten
Groet,
JW
C5club Fan


Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
Bedankt JW voor de uitleg
Ik begrijp dus dat het niet een kwestie is van de ECU opnieuw programmeren.
Misschien een rare vraag, maar betekent dat oom dat je alle sloten moet vervangen
Waarschijnlijk, hopelijk niet
Gr. Mausab
Ik begrijp dus dat het niet een kwestie is van de ECU opnieuw programmeren.
Misschien een rare vraag, maar betekent dat oom dat je alle sloten moet vervangen
Waarschijnlijk, hopelijk niet
Gr. Mausab
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
C5club Fan


Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
Wat me trouwens is opgevallen is dat als de motor stationair draait en ik de oliedop losdraai er een enorme zuigkracht in de motor is
Is dat normaal?
Is dat normaal?
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Dat viel mij jaren geleden al op, en ik heb het hier ook al eens gevraagd, als de dop er te lang af blijft, krijg je dezelfde storing.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Omdat ik een PB kreeg van Mausab kom ik er nu pas bij dit draadje eens goed te lezen.
Een gebruikte en dus gekoppelde ECU kun je niet opnieuw koppelen aan een andere BSI. Vandaar dat sloperijen ook een BSI meeleveren. Let dan ook op de sleutels, de ab print en de transponders heb je dan ook nodig.
Let wel op de km stand!! Die wordt namenlijk in zowel de BSI als het display opgeslagen. De hoogste stand wordt aangenomen.
Een nieuwe ECU is natuurlijk wel te koppelen, en moet ook getelecodeerd worden. AC-Tronics in Almelo repareert defecte ECU's.
Wellicht kun je de boel toch nog herstellen. de storingen onstaan door slecht contact en door verbindingen tussen stekkerpennen door de oxoidatie.
Ik ken de problematiek van de koelvloeistof die in de bedrading en de mm computer terecht komt. Soms lukt het de schade te herstellen. Daarvoor zul je ook de stekkers van de motorcomputer (kabelboomzijde) even uit elkaar moeten halen. Soms lukt het ook om de motormanagement computer uit elkaar te halen en te reinigen, soms is hij volledig dichtgeseald, dat ligt aan het merk en type.
Alles met WD 40 inspuiten een beetje krabben en met perslucht wegblazen geeft vaak toch verbazend resultaat. Soms lukt het zelfs een pennetje vervangen door een naald oid. Ook dat is te doen met wat geduld.
de kans is best groot dat de boel nog te redden is.
Het spijt mij dat ik door de titel van dit topic niet direct geïnteresseerd was. De codes die hier voorbij komen komen mij namenlijk vrij bekend voor als gevolg van koelvloeistof ellende.
Een gebruikte en dus gekoppelde ECU kun je niet opnieuw koppelen aan een andere BSI. Vandaar dat sloperijen ook een BSI meeleveren. Let dan ook op de sleutels, de ab print en de transponders heb je dan ook nodig.
Let wel op de km stand!! Die wordt namenlijk in zowel de BSI als het display opgeslagen. De hoogste stand wordt aangenomen.
Een nieuwe ECU is natuurlijk wel te koppelen, en moet ook getelecodeerd worden. AC-Tronics in Almelo repareert defecte ECU's.
Wellicht kun je de boel toch nog herstellen. de storingen onstaan door slecht contact en door verbindingen tussen stekkerpennen door de oxoidatie.
Ik ken de problematiek van de koelvloeistof die in de bedrading en de mm computer terecht komt. Soms lukt het de schade te herstellen. Daarvoor zul je ook de stekkers van de motorcomputer (kabelboomzijde) even uit elkaar moeten halen. Soms lukt het ook om de motormanagement computer uit elkaar te halen en te reinigen, soms is hij volledig dichtgeseald, dat ligt aan het merk en type.
Alles met WD 40 inspuiten een beetje krabben en met perslucht wegblazen geeft vaak toch verbazend resultaat. Soms lukt het zelfs een pennetje vervangen door een naald oid. Ook dat is te doen met wat geduld.
de kans is best groot dat de boel nog te redden is.
Het spijt mij dat ik door de titel van dit topic niet direct geïnteresseerd was. De codes die hier voorbij komen komen mij namenlijk vrij bekend voor als gevolg van koelvloeistof ellende.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Fan


Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
Nou BJG, bedankt voor deze info
Ik zal eerst de stekker waar de koelvloeistof sensor aan vast zit uit elkaar halen. Hier heeft de oxidatie waarschijnlijk het hardst toegeslagen.
Vraag: Is dat heel ingewikkeld
ben niet echt een techneut
en er zitten heel veel draadjes aan
Mocht dit niet de oplossing zijn dan probeer ik om de ECU open te maken en te reinigen.
Vraag: is die enorme zuigkracht normaal als je de olievuldop eraf draait terwijl motor loop

Ik zal eerst de stekker waar de koelvloeistof sensor aan vast zit uit elkaar halen. Hier heeft de oxidatie waarschijnlijk het hardst toegeslagen.
Vraag: Is dat heel ingewikkeld
Mocht dit niet de oplossing zijn dan probeer ik om de ECU open te maken en te reinigen.
Vraag: is die enorme zuigkracht normaal als je de olievuldop eraf draait terwijl motor loop
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Die zuigkracht is normaal, maak je daarover geen zorgen. Dit is om carterdampen af te voeren.
Ook /vooral de stekkers van de motor ecu moet je loshalen. Dáár pas is de koelvloeistof ook in andere draden terecht gekomen dan die van de KVS sensor.
Haal de motor ecu er maar uit, en reinig grondig de stekkerpennetjes met WD40 perslucht en een kleine schroevendraaier. Wees ook alert op oxidatiesporen die via de "bodem' pennetjes met elkaar verbinden!
De stekkers kun je eenvoudig uit elkaar halen. Knip de kleine tie-wrap door, schuif het kapje er af. Nu kun je ze gewoon uit elkaar schuiven. Grondig reinigen!!
Ook /vooral de stekkers van de motor ecu moet je loshalen. Dáár pas is de koelvloeistof ook in andere draden terecht gekomen dan die van de KVS sensor.
Haal de motor ecu er maar uit, en reinig grondig de stekkerpennetjes met WD40 perslucht en een kleine schroevendraaier. Wees ook alert op oxidatiesporen die via de "bodem' pennetjes met elkaar verbinden!
De stekkers kun je eenvoudig uit elkaar halen. Knip de kleine tie-wrap door, schuif het kapje er af. Nu kun je ze gewoon uit elkaar schuiven. Grondig reinigen!!
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Fan


Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
Gisteren heb ik geprobeerd de stekker schoon te maken.
Ik heb het kapje van de stekker verwijdert maar durfde niet het blauwe blokje waar alle draden inzitten eruit te halen. Is dit wel mogelijk?
Nadat ik met een naald de stekkertjes voor zover mogelijk heb gereinigd en wd40 erin heb gespoten ben ik gaan rijden. En wat denk je: de storing bleef een uur weg
Ik heb echt alles geprobeerd om die storing op te wekken maar hij kwam niet. Maar helaas...na dat uur kwam de storing weer terug
Maar gevoelsmatig toch blij omdat ik op de goede weg zit.
Enfin:
Ik ben nu toch echt redelijk zeker dat de stekker (met oxidatie) de oorzaak is.
- Kan het zijn dat de WD40 maar even gewerkt heeft? Dus dat er blijkbaar nog steeds ergens een slechte verbinding is?
- Is die stekker verder uit elkaar te halen zonder dat ik daarmee iets beschadig of alle draden eruit floepen?
- Is die stekker eventueel makkelijk te verkrijgen en te vervangen?
Ik heb het kapje van de stekker verwijdert maar durfde niet het blauwe blokje waar alle draden inzitten eruit te halen. Is dit wel mogelijk?
Nadat ik met een naald de stekkertjes voor zover mogelijk heb gereinigd en wd40 erin heb gespoten ben ik gaan rijden. En wat denk je: de storing bleef een uur weg
Enfin:
Ik ben nu toch echt redelijk zeker dat de stekker (met oxidatie) de oorzaak is.
- Kan het zijn dat de WD40 maar even gewerkt heeft? Dus dat er blijkbaar nog steeds ergens een slechte verbinding is?
- Is die stekker verder uit elkaar te halen zonder dat ik daarmee iets beschadig of alle draden eruit floepen?
- Is die stekker eventueel makkelijk te verkrijgen en te vervangen?
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Zie mail 
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website


