Auteur |
Bericht |
marcel74
C5club Rookie
Geregistreerd: 17 apr 2013 11:01 Berichten: 28 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 Break 1.8 16V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 218000
Kleur: Gris Orgaeux
Naar boven
|
 Opzoek naar een C5 ph1
Goeiemorgen. Ik ben nieuw in dit forum. Zal me nog wel netjes voorstellen, maar val nu eerst ff met de deur in huis. Aankomende zomer hebben we een vakantie gepland naar Italië. We gaan 14 dagen uitrusten in de omgeving van Lucca. Schijnt mooi te zijn. Nu gaan we daar met de auto naar toe. Alleen zijn we op dit moment in het bezit van een Citroen Saxo 1.0i uit 1999. En je voelt het al aan komen... ruim 1350km en over de Alpen gaat hier niet mee lukken Ik heb goede verhalen gehoord over de C5. Ruim, luxe, rijdt heerlijk, jullie kennen het wel. Nu hebben we op dit moment een budget in gedachten van 1500 euro voor een C5, en daar komt nog eens de waarde bij van onze Saxo als inruil. Ik heb het forum een beetje doorgelezen naar mindere punten van de C5 en ik kom tot iig het volgende lijstje; - Achterklep (Break) roestgevoelig, en problemen met het slot/achterruit. - problemen met de AGR-klep - problemen met de kachelkraan/airco - constructiefout aan de achterassen. banden slijten schuin af. - storingen in het elektronica. (diverse) - bij voorkeur geen HPi motoren. storing gevoeliger. Maar kleine storingen/meldingen daar valt nog wel mee te rijden indien nodig. Maar hoe zit het verder op het motorische vlak? Hoe is het verder gesteld met de C5, en waar moet ik op letten bij de aanschaf. Want dat we voor de C5 gaan staat vast Mijn voorkeur gaat uit naar een Berline 2.0 16V en ergens rond de 200k op de teller. bijvoorbeeld deze; http://www.autodealers.nl/Citroen/C5-2.0-ligne-prestigeclima/3054/1413239/details.aspxZeer waarschijnlijk gaan we deze C5 a.s. vrijdag bekijken. Mocht deze er op het oog goed uit zien, dan wil ik gaan overleggen om de aankoop via een andere (bekende) autogarage de aankoop te regelen. Ik hoop zo voor mezelf het risico te beperken. Kost natuurlijk wat meer, maar heb zelf weinig verstand van auto's  Heeft iemand nog tips? Of ervaring met de garage van bovenstaande link?
|
17 apr 2013 11:30 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: Opzoek naar een C5 ph1
Welkom Dit al gelezen? viewtopic.php?f=2&t=101
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
17 apr 2013 11:54 |
|
 |
Maartenr
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 14 jun 2010 22:23 Berichten: 596 Woonplaats: Son en Breugel
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Opzoek naar een C5 ph1
Wil me er niet mee bemoeien hoor, maar als je een vakantie-auto gaat kopen neem je toch een break?
_________________ Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003 Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's: Peugeot 107 XS 2007 Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999 Ford Fiesta 1.1 1986 Renault 5 GTS 1.4 1989 Citroen 2CV6 Club 1983
|
17 apr 2013 12:08 |
|
 |
marcel74
C5club Rookie
Geregistreerd: 17 apr 2013 11:01 Berichten: 28 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 Break 1.8 16V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 218000
Kleur: Gris Orgaeux
Naar boven
|
 Re: Opzoek naar een C5 ph1
Dankje Had dat draadje nog niet gelezen, maar nu dus wel. Zal dit meenemen bij mijn zoektocht.
|
17 apr 2013 12:14 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: Opzoek naar een C5 ph1
Maartenr schreef: Wil me er niet mee bemoeien hoor, maar als je een vakantie-auto gaat kopen neem je toch een break? Als je met z'n tweeën bent is een berline vast groot genoeg marcel74 schreef: - Achterklep (Break) roestgevoelig, en problemen met het slot/achterruit. De roest rondom de lichtlijst is inderdaad vrij standaard, maar ik zou me er niet te druk om maken. Het zou me eigenlijk niet verbazen als >50% van de C5'en die je tegenkomt in de verkoop er last van heeft. Het ruitje is alleen een probleem bij een Break  dus als Berline je keuze is, geen probleem. Citaat: - problemen met de AGR-klep Eerlijk gezegd is dat iets wat volgens mij nauwelijks speelt bij de C5. Citaat: - problemen met de kachelkraan/airco Inderdaad, vooral de kachelmengmotor. Eenvoudig te controleren of links/rechts even koud/warm wordt. Airco is niet meer of minder een issue als bij andere wagens. Citaat: - constructiefout aan de achterassen. banden slijten schuin af. Ja, dat kan inderdaad. De Break heeft er meer last van dan de Berline vanwege de zwaardere beladingen. Een C5 met trekhaak duidt op meer belasting, dus een aandachtspuntje in dat geval. Citaat: - storingen in het elektronica. (diverse) Probeer de auto even te laten uitlezen voor je hem koopt. Citaat: - bij voorkeur geen HPi motoren. storing gevoeliger. Ik zou inderdaad de HPi laten voor wat-ie is. Citaat: Maar hoe zit het verder op het motorische vlak? Hoe is het verder gesteld met de C5, en waar moet ik op letten bij de aanschaf. Want dat we voor de C5 gaan staat vast De 2.0-16v heeft wel eens last van klepstoterproblemen. Als de wagen soepel trekt zonder gestotter zal dat niet zo'n probleem zijn. Als je een automaat wil, kijk of de auto soepel schakelt. Handbakken zijn minder gevoelig voor schakelproblemen. Wel is de drukgroep bij km-standen van 200k iets van aandacht: een kapotte drukgroep betekent afslepen en dure reparatie. Te herkennen aan trillende koppelingspedalen en gejank. Kijk of de auto goed hoog/laag in te stellen is. De wagen ziet er mooi uit, maar heeft geen Citroën-cruisecontrol. Controleer de werking dus even.
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
17 apr 2013 12:18 |
|
 |
marcel74
C5club Rookie
Geregistreerd: 17 apr 2013 11:01 Berichten: 28 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 Break 1.8 16V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 218000
Kleur: Gris Orgaeux
Naar boven
|
 Re: Opzoek naar een C5 ph1
Maarten, dat hoeft in ons geval niet. We gaan met z'n tweeën. En dan volstaat idd een sedan  Citaat: Kijk of de auto goed hoog/laag in te stellen is. Wat bedoel je hiermee precies? de vering? Citaat: De wagen ziet er mooi uit, maar heeft geen Citroën-cruisecontrol. Controleer de werking dus even. Hoe zie je dat dan?  Staat wel vermeld bij de opties bedankt voor de tips!
|
17 apr 2013 12:34 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Opzoek naar een C5 ph1
Het is geen orginele CC maar een achteraf ingebouwd universeel model.
De vering een aantal malen handmatig op en neer laten gaan. Contact afzetten, iemand in laten stappen en kijken of de auto een stukje omhoog gaat als de deur sluit.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
17 apr 2013 12:42 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: Opzoek naar een C5 ph1
marcel74 schreef: Hoe zie je dat dan?  Staat wel vermeld bij de opties Ander handeltje aan het stuur. Origineel Citroën ziet het er zó uit:  En bij de C5 die jij op het oog hebt (kijk links achter het stuur):  Citaat: bedankt voor de tips! 
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
17 apr 2013 13:20 |
|
 |
Tweceve
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 15 maart 2013 21:32 Berichten: 101
Auto: C5 Berline 1.8i-16v Difference 2
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 135000
Kleur: Gris Iceland
Naar boven
|
 Re: Opzoek naar een C5 ph1
Op basis van mijn ervaringen. Pas op voor de 2.0 liter motoren (van voor 2004) i.v.m. klepstoterproblemen. Belangrijk is een koude start! Auto starten en dan paar minuten laten lopen. Kijken of - als je er in zit- de auto na paar minuten begint te schudden.
|
17 apr 2013 14:11 |
|
 |
gerben
V.I.P.
Geregistreerd: 01 nov 2006 21:17 Berichten: 534 Woonplaats: Leuth
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker
Naar boven
|
 Re: Opzoek naar een C5 ph1
Ja daar sluit ik mij bij aan. Koude start (Let op de temperatuurmeter.) doen en controleren of de motor goed blijft lopen. Tijdens de koude start niet aan gaspedaal komen! Als de motor dan onregelmatig gaat lopen of je krijgt een melding in de computer dan heb je het klepstoter probleem. Vaak gaat de motor dan op drie cylinders lopen (Noodprogramma) Als je daarna opnieuw start is dat probleem wel opgelost. Daar is wel mee te leven maar dat verrijst wel enige oefening. Succes met je keuze.
_________________ Citroen ZX 1.4 Alure Citroen Xsara Break 1.6 LP Citroen Xsara Picasso 1.8 16v Citroen Saxo 1.4 VTS Citroen C5 2.0 16v LP PH1 Break Citroen C5 2.0i 16v LP PH2 Sedan Citroen C5 1.6 THP Tourer PH3 VW Tiguan 1.5 TSI DSG
|
17 apr 2013 16:31 |
|
 |
marcel74
C5club Rookie
Geregistreerd: 17 apr 2013 11:01 Berichten: 28 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 Break 1.8 16V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 218000
Kleur: Gris Orgaeux
Naar boven
|
 Re: Opzoek naar een C5 ph1
Vanmiddag een ritje gemaakt naar Sneek om de C5 te bekijken. Was een behoorlijke tegenvaller. Auto zat vol krasjes, en hij bleek niet meer voor de verkoop bestemd te zijn. Volgens een medewerker daar was de auto niet meer op kenteken, en waarschijnlijk bestemd voor de sloop.
We hebben nog heel even overwogen om het budget aan te passen ivm een C5 die te koop staat in Hardenberg. Alleen zitten daar winterbanden onder. En daar komt dus een extrakostenpost bij. Aangezien we nog wel lekker op vakantie willen, hebben we dit maar weer aan de kant geschoven.
We gaan nog even zoeken naar een C5 rond de 1500 euro
|
17 apr 2013 20:51 |
|
 |
Tweceve
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 15 maart 2013 21:32 Berichten: 101
Auto: C5 Berline 1.8i-16v Difference 2
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 135000
Kleur: Gris Iceland
Naar boven
|
 Re: Opzoek naar een C5 ph1
1.8 motor; iig geen klepstoterprobleem: http://www.autotrader.nl/auto/kopen/4Z4NG/algemeen.htmEn deze is uit 2004 toen waren kleppen van 2 liter motor al vervangen door die van 1.8: http://www.autotrader.nl/auto/kopen/4Z2A2/algemeen.htmEtc want er staan er genoeg te koop voor jouw prijs dus moet goedkomen.
|
17 apr 2013 21:15 |
|
 |
marcel74
C5club Rookie
Geregistreerd: 17 apr 2013 11:01 Berichten: 28 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 Break 1.8 16V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 218000
Kleur: Gris Orgaeux
Naar boven
|
 Re: Opzoek naar een C5 ph1
De eerste had ik zelf nog niet gezien. De 2e van 2004 had ik ook al bekeken. Alleen viel deze al af aangezien ik in eerste instantie alles boven de 1600 heb laten vallen. Maar wel goed om te weten dat de 1.8 motoren weer niet het probleem hebben met de kleppenstoter. Ik zit eraan te denken om morgen naar de omgeving van Utrecht te rijden. Ben de volgende 2 advertenties tegen gekomen. http://www.autodealers.nl/Citroen/C5-br ... px#contactMoet ik wel afstappen van mijn eerste voorkeur http://www.autotrader.nl/auto/citroen/w ... ge/detail/Geen idee hoeveel waarde ik eraan moet hechten, maar beide auto's zijn amper van eigenaar veranderd volgens de gegevens van de RDW.
|
17 apr 2013 21:40 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33529 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Opzoek naar een C5 ph1
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
17 apr 2013 21:44 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: Opzoek naar een C5 ph1
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
17 apr 2013 22:02 |
|
 |
|