Auteur |
Bericht |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
Tuurlijk  Hou ons op de hoogte.
gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
13 maart 2007 22:00 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Uiteraard , leuk om te lezen 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
13 maart 2007 22:30 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Witbrik schreef: Er wordt aan gewerkt. Eind deze week of begin volgende week moet ie klaar zijn. Ik heb de monteur voor de (mijn) zekerheid maar geen deadline gesteld. Doe het maar lekker rustig aan. Ik fiets wel. Haasten is zooo 2006. I'll keep you posted. Vinden jullie mijn avontuur een beetje  ? Nu gauw tv kijken er is bij Link iets over alternatieve brandstoffen...............
We want it all, we want it now!!!
Hou ons op de hoogte. Ben wel in voor dit soort dingen, net als een V6 op LPG3...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
14 maart 2007 00:24 |
|
 |
Witbrik
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 jan 2007 18:58 Berichten: 324
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Naar boven
|
Een V6 op LPG lijkt me ook wel wat. Dat komt ook wel goed als ik de eigenaar juist inschat. Mij bereikte hedenmiddag het droevige bericht dat de firma Elsbett (DE leverancier van ombouwsets op PPO gebied) een foutje heeft gemaakt en de verkeerde spullen naar de monteur heeft gestuurd. Het duurt waarschijnlijk een paar dagen langer voordat ie klaar is. Dus weer een weekend zonder auto (vorig weekend gebracht), voordeel is dat de brandstofkosten deze maand niet hoog zijn.
Groeten,
Witbrik
|
14 maart 2007 19:11 |
|
 |
Citroentje
|

Ik heb maar eens rechtstreeks aan Citroen NL gevraagd hoe het zit met tanken van alternatieve brandstoffen in combinatie met de garantie. Het antwoord was als volgt
Citroen Nederland schreef: Geachte heer Citroentje, Hartelijk dank voor uw schrijven, welke wij in goede orde ontvangen hebben. De fabriek is bezig met testen van HDI's op biodiesel. Formeel is een bijmenging van maximaal 5% toegestaan. Vanwege onvoldoende smerende eigenschappen en teveel vaste deeltjes in biodiesel gecombineerd met de uiterst kleine toleranties van de onderdelen van het diesel-injectiesysteem, kunnen de HDI-motoren niet op 100% biodiesel lopen. De fabriek is dus wel bezig met onderzoek naar de mogelijkheden van biodiesel in combinatie met HDI-motoren. Wij hebben geen gegeven over het rijden op Slaolie en zonnebloem. Indien u dit tankt vervalt de garantie op uw Citroen. Met vriendelijke groet, Melissa van Grondelle Citroen Klantenservice
Zo, dan weten jullie ook meteen het officiële standpunt. Dat van die teveel vaste deeltjes en kleine toleranties van het diesel-injectiesysteem kan ik vatten. Lijkt me dus nog niet verstandig om zelf met dit soort dingen te gaan experimenteren zolang er nog garantie op de auto zit. Om die nou hieraan te verspelen....
.
|
22 maart 2007 18:23 |
|
 |
Witbrik
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 jan 2007 18:58 Berichten: 324
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Naar boven
|
Morgen weet ik het, dan is ie klaar. Het viel de monteur een beetje tegen. Eufemistisch gezegd; bewerkelijk zo'n C5. Het garantieverhaal van Citroen begrijp ik wel. Ze hebben gelijk, een heel grote minderheid begint hieraan dus zonde van hun tijd. Ik heb er wel vertrouwen in en mocht het tegenvallen qua storingen etc dan heb ik garantie op de "verbouwing". In het slechtste geval moet ik weer ander vervoer aanschaffen.....maar dat is ook wel weer leuk  Binnenkort laat ik weten of het een beetje rijdt zo'n hdi op koolzaadolie.
Groeten,
Witbrik
|
22 maart 2007 21:29 |
|
 |
Witbrik
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 jan 2007 18:58 Berichten: 324
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Naar boven
|
Het rijdt goed op PPO. Men zegt dat de motor wat stiller loopt. Ik heb de neiging dit te geloven hoewel ik weet dat het op suggestie kan berusten. Zowel op diesel als ppo werkt de motor goed. Helaas denk ik nog wel even terug te moeten naar de inbouwer, als het systeem op diesel staat ingeschakeld dan hoor ik van onder de auto een "ventiel" tikken. Dit ventiel bevindt zich in de nieuwe brandstofleiding (voor de diesel) vanaf het dieseltankje naar de motor. De werking is goed maar het geluid bevalt me niet. Gelukkig heb ik alle vertrouwen in de monteur dus hij lost dit binnenkort wel op. Deze auto vergeet hij i.i.g. niet meer. De ombouw kostte hem 35 uur ipv de geraamde 2 dagen. De ervaring in het ombouwen zit nog niet zo diep bij het bedrijf en een common rail motor itt tot de pompverstuivers van VW behoeft een tweetanksysteem. Dus veel meer werk. Dat weten ze nu dus ook. Straks even bellen met monteur en dan hoor ik het wel wat er loos is.
|
24 maart 2007 10:52 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Suc6 ermee !!! , we horen de verdere ervaringen wel 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
26 maart 2007 08:10 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Eerste berichten positief. Leuk.
Begin bijna er aan te denken om te vragen of ik wellicht ook eens mag proberen.... 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
26 maart 2007 08:12 |
|
 |
Witbrik
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 jan 2007 18:58 Berichten: 324
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Naar boven
|
Wat wil je proberen; rijden of ombouwen? Je merkt met het rijden niets. Wat je wel merkt is dat je als je op je hurken achter de auto zit en je je neus in de uitlaat steekt dat je, als je een flinke teug lucht neemt, visioenen krijgt van een frietkot. Er hangt een heel lichte frituurwalm achter de auto. Niet onprettig hoor. Normaal gesproken doe je dat niet zo heel vaak, met je neus in de uitlaat  maar dit moest ik even meemaken. Vooralsnog is de tikkende magneetklep nog aanwezig, dit schijnt normaal te zijn. De werking is goed maar we moeten er toch maar wat aan gaan doen. De monteur wil nog even nadenken over een evt oplossing.
|
26 maart 2007 18:16 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Ombouwen niet....
Maar het idee om met een frietkot te rijden. Sja, vind het wel wat hebben.
Kun je tzt ook iets over verbruik, tanken (trechters?) etc. kwijt?
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
26 maart 2007 19:03 |
|
 |
Witbrik
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 jan 2007 18:58 Berichten: 324
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Naar boven
|

Een liter koolzaadolie (ppo) bevat iets minder energie dan een liter diesel dus hoger verbruik. Ik tank "gewoon"bij een boer die aan het Noordhollandse project van rijschoon.nu meedoet. Hij heeft een grot vat staan en als je achteruit langs allerlei landbouwmachines en tractoren gereden bent voorziet hij je van de ppo dmv het bekende vulpistool. De prijs van een liter ppo blijft de komende 3 jaar gelijk heb ik begrepen. Wel wordt mijn km stand opgeschreven en zelf moet ik dat eigenlijk ook doen want je zou wel een gecontroleerd kunnen worden door de douane (belasting). De ppo is accijnsvrij. Kun je nagaan wat het eigenlijk kost  . Ik denk dat ze willen weten wie wat en hoeveel tankt. Bij een tweetanker (zoals ik) lastig te zien omdat de auto ook diesel gebruikt. Ik doe er niet zo veel mee (administratief) misschien dat ik tzt een schriftje aanleg om het bij te houden  De tankplaats is niet om de hoek maar ik kom er iedere week langs (Slootdorp NH) vanwege werkzaamheden daar in de omgeving. Als ik op vakantie ga zou ik jerrycans en terchters mee kunnen nemen; ik doe dit niet omdat ik daar waarschijnlijk geen ruimte voor overhou. Dus op weg naar FR. rij ik gewoon diesel of ik moet toevallig een ppo boertje daar weten dan ga ik daar wel heen. Maar dat lukt denk ik niet. Dus mij zie je niet klooien met flesjes van de Aldi/Lidl. Dit gebeurt natuurlijk wel.. op mijn manier ga ik wel op zeker en gebruik goeie brandstof.......
|
26 maart 2007 19:24 |
|
 |
Witbrik
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 jan 2007 18:58 Berichten: 324
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Naar boven
|
Voor 1 liter betaal ik 0,98 eurocent.
|
26 maart 2007 19:31 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Witbrik schreef: Voor 1 liter betaal ik 0,98 eurocent.
dus net geen 10 cent
of bedoel je net geen euro?
|
26 maart 2007 19:35 |
|
 |
Witbrik
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 jan 2007 18:58 Berichten: 324
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Naar boven
|
0,98 euro  . Bedankt voor het correcte corrigeren
|
26 maart 2007 19:37 |
|
 |
|