na 200m melding koelvloeistoftemp te hoog ?!
Auteur |
Bericht |
esthervsl
|
 na 200m melding koelvloeistoftemp te hoog ?!
Sinds een week heeft mijn 2.0 HDi break automaat het idee dat na 200m rijden de koelvloeistoftemperatuur te hoog is: ik krijg soms een melding in het scherm, hij piept een paar keer, de stop-lamp gaat branden. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Zo 's ochtends vroeg word ik er gek van  Het houdt na ongeveer 1km weer op en verder lijkt er niks met de koelvloeistoftemperatuur aan de hand. Ik heb het niveau al gecheckt en daar is niks mis mee....
grtz,
Esther
---------------------------------------------------
BX turbo diesel rood, rijdt nu ergens in Polen rond
Xantia 1.8i 16v SX blauw, ingewisseld voor:
C5 2.0 HDi break aut blauw
|
05 maart 2007 15:26 |
|
 |
Robbert
|
Heeft de mijn ook af en toe. Niets van aantrekken, misschien een wat ongemakkelijke manier om aandacht te vragen, of ze is zo blij weer van stal te mogen dat ze het er warm van krijgt  wat het ook is, kan geen kwaad, hoort bij de charme van een C5 
|
05 maart 2007 16:26 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33526 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Niet een tempsensor die kapot is ?? ...
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
05 maart 2007 18:19 |
|
 |
esthervsl
|
Ik denk niet dat de tempsensor kapot is, want na de storingsmelding in het begin, lijkt de sensor wel weer te gaan werken en geeft normale waarden aan.
Esther
|
06 maart 2007 09:55 |
|
 |
frank65
V.I.P.
Geregistreerd: 30 mei 2006 11:34 Berichten: 1566 Woonplaats: Willemstad
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs
Naar boven
|
Voor de zekerheid even uit laten lezen bij een GOEIE dealer ?
Anders krijg je misschien ook het advies om computer(s) te laten vervangen. 
_________________
Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011. Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17 Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015 In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018
|
06 maart 2007 10:22 |
|
 |
Ccinq
C5club Veteraan
Geregistreerd: 21 maart 2007 14:56 Berichten: 1334 Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 245.000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
deze melding komt me erg bekend voor , maar dan van mijn XM jaren geleden; uiteindelijk bleken er 2 nieuwe radiateurs in te moeten, toen was het over. Ik werd er ook gek van, vooral toen het ook bij warmere motor ging optreden....Onvoldoende doorstroming blijkbaar. Misschien koelsysteem eens doorspoelen ( ik roep maar wat hoor) ??
_________________ Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
|
21 maart 2007 17:16 |
|
 |
Dickiedik V6
|
ik heb het ook gehad, temperatuursensor a 24 euro vervangen en weg probleem, dus voor dat geld zou ik het proberen.
Groeten Dick.
|
22 maart 2007 21:22 |
|
 |
JeroenS
|
Dickiedik V6 schreef: ik heb het ook gehad, temperatuursensor a 24 euro vervangen en weg probleem, dus voor dat geld zou ik het proberen.
Groeten Dick.
Hier idem bij mijn vorige C5.
|
22 maart 2007 22:03 |
|
 |
Oldenhage
Citroën Specialist & Sponsor
Geregistreerd: 27 mei 2006 00:52 Berichten: 935 Woonplaats: Nieuw-Vennep
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Naar boven
|
groene temperatuur sensor aan de zijkant van de kop, bijna zeker dat als je die vervangt het probleem verholpen is
|
22 maart 2007 23:37 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33526 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Dus toch waarschijnlijk de sensor 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
23 maart 2007 09:24 |
|
 |
esthervsl
|
Vorige week de temperatuursensor los gehad en weer vast gemaakt en toen leek het probleem verholpen... Tot ie deze week weer begon. Bij de volgende beurt laat ik de sensor gewoon vervangen. Hopelijk is het dan over met dat gepiep in de morgen
Esther
|
23 maart 2007 15:57 |
|
 |
willemb
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 04 okt 2008 18:52 Berichten: 112 Woonplaats: Utrecht
Auto: C5 Break Diff2 2004 (Ph1) 2.0HDI-110pk
Opties: Pa
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 352000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: na 200m melding koelvloeistoftemp te hoog ?!
Weet iemand hoe deze sensor precies in het blok vast zit? Sensor zit er niet ingeschroefd maar wordt geborgd. Hoe is me niet helemaal duidelijk. Misschien dat iemand er ervaring mee heeft.
Groeten Willem
_________________ C5 gem verbruik 1:16
2016: C8 2.0 HDI 136pk 2008: C5 2.0 HDI break 2006: VW 1200 Mex Kever 1999: Peugeot 205 1.8D XAD
|
14 jul 2009 12:58 |
|
 |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
 Re: na 200m melding koelvloeistoftemp te hoog ?!
hier zit hij   met dank aan stefaan want ik heb hier ook last van gehad 
_________________

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
14 jul 2009 15:59 |
|
 |
willemb
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 04 okt 2008 18:52 Berichten: 112 Woonplaats: Utrecht
Auto: C5 Break Diff2 2004 (Ph1) 2.0HDI-110pk
Opties: Pa
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 352000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: na 200m melding koelvloeistoftemp te hoog ?!
Dag Duck en Stefaan,
Ik weet de sensor te vinden, maar weet nog niet hoe deze los moet. Suggesties?
Groeten Willem
_________________ C5 gem verbruik 1:16
2016: C8 2.0 HDI 136pk 2008: C5 2.0 HDI break 2006: VW 1200 Mex Kever 1999: Peugeot 205 1.8D XAD
|
15 jul 2009 20:19 |
|
 |
boodhaa
C5club Newbie
Geregistreerd: 23 feb 2011 20:00 Berichten: 1 Woonplaats: Voorhout
Auto: c5 break 2000cc 16v
Opties: automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Productienummer: 6385068
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 230000
Kleur: grijs4P1XYV
Naar boven
|
 Re: na 200m melding koelvloeistoftemp te hoog ?!
bij mijn picasso gebeurde dit wanneer de airco werd ingeschakeld, deze werkte perfect. Maar de weerstand voor de radiateur motor was kapotwaar door deze niet werkte, maar als de airco aan staat moet hij dus continu draaien. De motor temperatuur was altijd goed omdatje rijwind hebt.
|
10 maart 2011 22:26 |
|
 |
|