Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: kapotte Motorsteun?

Bericht door BJG »

Dat roestspoor chathanky waar komt dat van?

Dat wijst er meestal op dat iets loszit...
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
BAN
BAN
Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Waar zie je dat BJG?
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: kapotte Motorsteun?

Bericht door BJG »

steun.jpg
Dit wijst op iets wat los zit of gebroken is
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
BAN
BAN
Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Oh hahaha, Zo ver was ik nog niet hoor, ik heb wat rondgeneust of ik een vergelijkend plaatje kon vinden en dit te delen.
Deze stond op een zweedse site met slooponderdelen. ;)

Ik vond het zo vreemd dat de steundemper zo scheef stond tov de motorsteun.
BAN
BAN
Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Op deze rusische site staat een vergelijkbare reparatie.
http://peugeot-world.ru/blog/repair/55.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar wat ik niet kan matchen is de harde tik wat een rumoerige motor met trillingen voort brengt.
Lijkt me niet van de oliegevulde demper lijkt mij.
Morgen eens kijken of de gaffel erboven sporen van schade vertonen. En anders blijven er 2 punten over, de linker motorsteun of onder de wagen ter hoogte van de rechter aandrijfas.

Maar voor wat zicht zal ik wat tupperware moeten verwijderen. :lol:
BAN
BAN
Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Geen bijzonderheden gevonden bij de motorsteunen.
De linker ophanging kon ik pas zien door het filterhuis te verwijderen en onder de wagen ook niks bijzonders kunnen vinden. :smt017
Ook niets kunnen vinden bij de ophanging van de uitlaat.

Het resonerende geluid is vooral de trillingen van de motor die doordringen in de wagen.
zou dat dan enkel de dempers zijn die aan de steunen zitten?
Dat dit na die tik is gekomen is dan misschien toeval. :smt017
BAN
BAN
Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Toch wel reden genoeg om de boel los te halen. :?
20130404_115102[1].jpg
BAN
BAN
Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Ook de rechter zijde was geen overbodige luxe om te vervangen.
20130404_105726[2].jpg
BAN
BAN
Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
De linker steun was nooit vraag naar werd me gezegd, heb ik weer.
Toch wel magertjes uitgevoerd dat de bak en motor aan een draadeindje m8 hangt.
Vermoeden is dat de moer los is gelopen en dan krijgt het draadeind helemaal op z`n falie.
De moer zat op het laatste stukje draadeind rerwijl er ruimte is voor nog twee moeren die je er achteraan kunt draaien.
BAN
BAN
Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Onder de groene dop zit ook een membraan met olie. Ook deze vertoonde haarscheurtjes. Het zou een kwestie van tijd geweest zijn dat deze ook zou gaan lekken.
Wel een fijn klusje tussen de spaggetie van draden en computers links. Voor wat ruimte en de kunststof doos verwijderen ben je genoodzaakt de stekers los te koppelen.

Resultaat is er zeker. Geen motortrillingen meer waarneembaar en het is heerlijk stil in de auto. :smt190
Elk piepje en kraakje valt direct weer op. :?
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Gebruikersavatar
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Re: kapotte Motorsteun?

Bericht door Klussie »

Knap werk :smt023
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
BAN
BAN
Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Sleutelervaring genoeg klussie alleen die bende er omheen. :lol:
Je hebt iig altijd geluk dat aan die zijde de motorsteun zelf niet verder kan dan de balk daar vlak onder die daar zit, zat die er niet ligt je bak op straat. :shock:

Voor de try this at home volgers. Met standaard 17, 19, 21, 24 sleutels red je het niet. De minder gebruiklijke 16 en 22 zijn nodig voor de bouten.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 jul 2011 11:21
Auto: C5 2.2 HDi 16v 2002
Opties: Leder/PDC enz.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 325000
Kleur: Bleu Mauritius
Locatie: Zeeland
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Fan
C5club Fan
Heren,

Ik heb ook iets aan mijn 2.2HDi wat hier op lijkt.
Bij stilstand in P trilt de auto en kun je wanneer je naast de auto staat de auto ook heel ligt zien dansen zeg maar.
Rijden op de snelweg geeft niet veel geks te merken alleen op sommige momenten een resonantie zoals op een veerboot, maar niet storend hard.
Bij stationair en filerijden trilt de wagen wat.

Vraagje, bij welke begin ik op jullie advies of zeggen jullie alle steunen vervangen?
Hoe kan ik zien/weten dat dit werkelijk een steun is die dit probleem veroorzaakt?

Graag hoor ik jullie ervaringen, bedankt.

Hans
Behoorlijk citrofiel... Check citrofiel.tk om te zien welke auto's ik in mijn bezit heb of in mijn bezit heb gehad (35+). Momenteel aan de C5 2.2 HDi 16v Exclusive aut 2002.
BAN
BAN
Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
De linker steun zit op zo`n plaats dat je zonder het weghalen van de computers en tupperware zo niks kan zien.
Zelfs als je het los hebt zie je het niet zo. Het werd mij duidelijk toen ik de bevestigingen los haalde van de steun en ineens met de steun in m`n handen stond.

De rechter steun zakt op een gegeven moment door. door het gewicht vervormt het rubber na verloop van tijd.

De andere 2 steunen voorkomen het kantelen van het blok. Als die verslijten zie je dat aan de scheurtjes in het rubber. Dat kun je zonder veel moeite zien zonder sleutelwerk.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 jul 2011 11:21
Auto: C5 2.2 HDi 16v 2002
Opties: Leder/PDC enz.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 325000
Kleur: Bleu Mauritius
Locatie: Zeeland
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Fan
C5club Fan
Ik zal er eens induiken dan. Welke is het meest voor de hand liggend qua slijtage?
Behoorlijk citrofiel... Check citrofiel.tk om te zien welke auto's ik in mijn bezit heb of in mijn bezit heb gehad (35+). Momenteel aan de C5 2.2 HDi 16v Exclusive aut 2002.
Plaats reactie