Vergat er ff bij te schrijven dat mn C5 met ongeveer 170kg geladen was achter de voorstoelen. Heb deze er net ff uitgehaald...staat ie ietsiepietsie hoger. De chromen strip op de zijkant van de auto zou aan de achterkant net zo laag moeten zijn als bij de HP versie.bgt schreef:Zit nu in Frankrijk en de veren voldoen uitstekend, de auto zakt amper door.
http://dl.dropbox.com/u/11003205/C5AdriaVeren2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dl.dropbox.com/u/11003205/C5AdriaVeren.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 okt 2008 21:58
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Locatie: Mortsel/Belgïe
Ik meen mij die test met C6 en Mercedes nog te herinneren. Is al een oudere.
Het verschil was naar mijn mening niet echt significant en alles blijft uiteindelijk een aanvoelen.
Als ik uit de Passat van mijn schoonbroer stap en in mijn C5 stap ben ik ook eventjes "zat" tijdens de eerste meters.
Maar tegen het einde van de straat weet ik weer waarom ik voor Citroen heb gekozen.
Namelijk dat salon gevoel waarin je je rug niet voelt na elke bobbel die je met die Passat wel hebt gevoeld!
En mijn vrouw treedt mij daar volmondig in bij! En dan is alles gezegd!
Het verschil was naar mijn mening niet echt significant en alles blijft uiteindelijk een aanvoelen.
Als ik uit de Passat van mijn schoonbroer stap en in mijn C5 stap ben ik ook eventjes "zat" tijdens de eerste meters.
Maar tegen het einde van de straat weet ik weer waarom ik voor Citroen heb gekozen.
Namelijk dat salon gevoel waarin je je rug niet voelt na elke bobbel die je met die Passat wel hebt gevoeld!
En mijn vrouw treedt mij daar volmondig in bij! En dan is alles gezegd!
C5club extreme Fan


Berichten: 195
Lid geworden op: 12 apr 2007 00:04
Auto: Mazda CX-5
Opties: Automaat, 20 inch, Bose audio, Leer, Antraciet grijs
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: B
kilometerstand: 50.000
Kleur: Antraciet
Locatie: Veenendaal
Ik had de veren al effe liggen en vandaag heb ik ze gemonteerd. CarSupport vervangingsveren, net als die van BGT.
Van te voren in de garage gemeten voor/achter 74,3 cm/73.2 cm. Gemeten met de tank 1/3 vol, reservewiel en trekhaak en vanaf de grond tot aan de spatbordrand.
Ik had voor mijn tripje met de caravan in oktober al van die veer rubbers tussen de achterveren gepropt om dat eerst te proberen.
Dit hielp amper maar zette de auto 5 mm hoger achter.
Nu met de CarSupports er onder staat hij achter op 75.8 cm (2.6 cm hoger dus). Ik verwacht dat hij nog wel ietsje in zakt (uit ervaring met verlagen van auto's) en met de tank vol zal de maat voor/achter nagenoeg gelijk zijn.
Met het juiste gereedschap is het prima zelf te doen. Er zat eigenlijk niks echt vast.
Goede verenspanners zijn echt een must! De veren moeten ver gespannen worden omdat er op de schokbreker stang een plat kantje zit.
Daar kun je met een sleutel 12 de stang tegen houden als je de bovenste kop los/vast draait.
Dit moet je maar net weten. Ik had van de leverancier zoiets begrepen en dat scheelt een hoop gepruts.
Ik heb er wat foto's van gemaakt voor de mensen die ook plannen in die richting hebben.
Het hele klusje heeft 2.5 uur in beslag genomen.
En dan het rijden met de nieuwe veren.
Ik heb er nog niet heel veel mee gereden maar de eerste indruk is erg goed.
Op de vlakke weg (snelweg en hoofdwegen) merk ik geen verlies aan comfort!
Hier in onze woonwijk redelijk stevig over drempels is hij iets stugger.
Het verschil is te merken. De originele veren waren ook wel erg slap.
Ik zal mijn verdere ervaringen (rijden met belading en rijden met caravan) hier posten.
Van te voren in de garage gemeten voor/achter 74,3 cm/73.2 cm. Gemeten met de tank 1/3 vol, reservewiel en trekhaak en vanaf de grond tot aan de spatbordrand.
Ik had voor mijn tripje met de caravan in oktober al van die veer rubbers tussen de achterveren gepropt om dat eerst te proberen.
Dit hielp amper maar zette de auto 5 mm hoger achter.
Nu met de CarSupports er onder staat hij achter op 75.8 cm (2.6 cm hoger dus). Ik verwacht dat hij nog wel ietsje in zakt (uit ervaring met verlagen van auto's) en met de tank vol zal de maat voor/achter nagenoeg gelijk zijn.
Met het juiste gereedschap is het prima zelf te doen. Er zat eigenlijk niks echt vast.
Goede verenspanners zijn echt een must! De veren moeten ver gespannen worden omdat er op de schokbreker stang een plat kantje zit.
Daar kun je met een sleutel 12 de stang tegen houden als je de bovenste kop los/vast draait.
Dit moet je maar net weten. Ik had van de leverancier zoiets begrepen en dat scheelt een hoop gepruts.
Ik heb er wat foto's van gemaakt voor de mensen die ook plannen in die richting hebben.
Het hele klusje heeft 2.5 uur in beslag genomen.
En dan het rijden met de nieuwe veren.
Ik heb er nog niet heel veel mee gereden maar de eerste indruk is erg goed.
Op de vlakke weg (snelweg en hoofdwegen) merk ik geen verlies aan comfort!
Hier in onze woonwijk redelijk stevig over drempels is hij iets stugger.
Het verschil is te merken. De originele veren waren ook wel erg slap.
Ik zal mijn verdere ervaringen (rijden met belading en rijden met caravan) hier posten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dag C5 Tourer, Welkom CX-5
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Laat de ervaringen maar horen !
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Kijkend naar de plaatjes, met name die eerste, zie ik het nou goed dat de nieuwe veren op een andere manier in de schotels liggen? Ligt de eerste winding er wel helemaal in?
Voorts zie ik dat de laatste winding van de nieuwe veren niet afgeschuind is, of is dat gezichtsbedrog? Was dit ook niet het geval bij de originele veren?
Zonder die afschuining krijg je een hoge belasting op één punt, en zal de veer iets scheef gaan staan.
Wat verder opvalt is dat de nieuwe veren meer windingen hebben dan de originele. Daarvan is een deel gebruikt in het progressieve middenstuk.
Groet,
JW
Voorts zie ik dat de laatste winding van de nieuwe veren niet afgeschuind is, of is dat gezichtsbedrog? Was dit ook niet het geval bij de originele veren?
Zonder die afschuining krijg je een hoge belasting op één punt, en zal de veer iets scheef gaan staan.
Wat verder opvalt is dat de nieuwe veren meer windingen hebben dan de originele. Daarvan is een deel gebruikt in het progressieve middenstuk.
Groet,
JW
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Bertil, mooi he die veren. Ik ben er nog steeds tevreden mee. Zou er standaard onder moeten zitten.
JW, ze liggen gewoon zonder afschuining op de schotels net als de originele.
JW, ze liggen gewoon zonder afschuining op de schotels net als de originele.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5club extreme Fan


Berichten: 195
Lid geworden op: 12 apr 2007 00:04
Auto: Mazda CX-5
Opties: Automaat, 20 inch, Bose audio, Leer, Antraciet grijs
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: B
kilometerstand: 50.000
Kleur: Antraciet
Locatie: Veenendaal
Ik ben er tot nu toe ook erg tevreden over.
Rijdt prima, ook zonder belading.
Ik merk wel dat als de brandstoftenk helemaal leeg is duidelijk verschil t.o.v een volle of half volle tank.
Leeg is hij wat stugger bij het afrijden van drempels. Jij hebt een gastank toch en dan zul je dat denk ik niet merken?
Niet echt storend maar het voel me op.
Begin mei gaat de sleurhut er weer achter en deel ik de ervaring.
En zoals verwacht, met volle tank staat de auto nu precies vlak. Helemaal zoals het in mijn beleving zou moeten.
Rijdt prima, ook zonder belading.
Ik merk wel dat als de brandstoftenk helemaal leeg is duidelijk verschil t.o.v een volle of half volle tank.
Leeg is hij wat stugger bij het afrijden van drempels. Jij hebt een gastank toch en dan zul je dat denk ik niet merken?
Niet echt storend maar het voel me op.
Begin mei gaat de sleurhut er weer achter en deel ik de ervaring.
En zoals verwacht, met volle tank staat de auto nu precies vlak. Helemaal zoals het in mijn beleving zou moeten.
Dag C5 Tourer, Welkom CX-5
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Idd, dat is ook mooi als ik veel lading heb. Ik help mensen wel eens met vervoeren van schoonmaak artikelen en dan is die balans heel prettig. Hij zakt letterlijk nooit meer door z'n hoeven.bertil schreef:En zoals verwacht, met volle tank staat de auto nu precies vlak. Helemaal zoals het in mijn beleving zou moeten.
Door de gastank achter is ie sowieso vrij zacht. Tenslotte heb ik benzine en gas. Dus altijd minimaal 80 kg in de kont.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5club extreme Fan


Berichten: 195
Lid geworden op: 12 apr 2007 00:04
Auto: Mazda CX-5
Opties: Automaat, 20 inch, Bose audio, Leer, Antraciet grijs
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: B
kilometerstand: 50.000
Kleur: Antraciet
Locatie: Veenendaal
Gisteren de met de caravan (Knaus 550 QK, max. 1700 kg) met 75 kg kogeldruk, volle tank, +/- 75 kg in de kofferbak en 3 kids op de achterbank naar de camping in Brabant gereden. Wat een verschil met de vorige rit (met originele achterveren). De auto hing niet op z'n kont en was zeer stabiel, ook bij 110 km/h en zelfs met de fietsen van de kids achterop de caravan (even kort getest). In het najaar was ik niet echt te spreken en verlangde (alleen qua trekauto!!!) terug naar onze oude C8. Gelukkig is dat verlangen nu helemaal weg! In de rij bij de entree van de camping nog een collega wokkel Tourer rijder, welke voor me stond getipt over de fantastische verbetering van deze achterveren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dag C5 Tourer, Welkom CX-5
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Mooi he 
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Och, die wokkeltjes blijven een noodgreep hè, HP fetischisten? 
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
C5club extreme Fan


Berichten: 195
Lid geworden op: 12 apr 2007 00:04
Auto: Mazda CX-5
Opties: Automaat, 20 inch, Bose audio, Leer, Antraciet grijs
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: B
kilometerstand: 50.000
Kleur: Antraciet
Locatie: Veenendaal
Ik ben er nog niet zo van overtuigd dat een HP geveerde fijner is met een caravan er achter.
Mijn ph1 dwijlde aardig, zelfs in de sportstand. Hou me ten goede, ik had liever HP gehad maar die zijn dun gezaaid en moest snel een andere auto.
Mijn ph1 dwijlde aardig, zelfs in de sportstand. Hou me ten goede, ik had liever HP gehad maar die zijn dun gezaaid en moest snel een andere auto.
Dag C5 Tourer, Welkom CX-5
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Adals van je ph1 ?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 534
Lid geworden op: 01 nov 2006 20:17
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker
Locatie: Leuth
Contacteer:
Vanaf 2005 C5 Met HP vering gereden. Sinds twee weken een C5 III met wokkels en ik moet zeggen ik heb het HP nog moment gemist. Heb weliswaar geen caravan meer. Mijn huidige C5 rijdt gewoon heerlijk comfortabel en niet meer zo wollig. Bovendien veel beter op korte oneffenheden.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030







