Wel vind ik dat er teveel op de hogere temperatuur wordt gefocust. Die temperatuur wordt nl niet hoger. Ook de genoemde motorschade ontstaat meestal door ongelijke warmte afvoer tgv luchtbellen. En die ontstaan bij koken natuurlijk wel. Een egale temperatuur van 120 graden kan vrijwel nooit kwaad, ook niet bij verschillende materialen van motor en kop. Natuurlijk is de door guide genoemde 180 graden extreem, en weer wel schadelijk.
Maar zoals gezegd wordt de temperatuur niet hoger dan normaal bij gebruik van deze waterloze koelvloeistof. Het zou wel hoger kunnen zonder dat het koken gaat. Dat kan een voordeel opleveren als het zover komt, maar dan mnoet je niet doorgaan tot 180 graden
Volgens mij is de afvoer-capaciteit gewoon beter, althans dat claimt men.
Ik ben geen expert op dat gebied, wellicht kan Guido hier wat meer nuttigs over zeggen. Met de extra info dat het olieachtige vloeistof is.
Ik ben met jullie van mening dat bij een gebrek aan koelcapaciteit de echte oorzaak moet worden opgespoord en aangepakt. Dat neemt niet weg dat inderdaad toepassing bij oude auto's soms voordelen kan hebben vanwege corosie. Die voordelen zijn reeds genoemd. Ook vanwege de betere warmte afvoer, voorop gesteld dat dit inderdaad waar is zoals men claimt.