Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Auteur |
Bericht |
Democrat
C5club Rookie
Geregistreerd: 15 jan 2013 22:42 Berichten: 20 Woonplaats: Antwerpen (Ekeren)
Auto: sx hatchback
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 75000
Kleur: grey/blue metallic
Naar boven
|
 Re: Olietemperatuurmeter
WackoH schreef: Hollender schreef: Over het algemeen klopt dat misschien, in het geval van een Volvo benzinemotor ligt de levensduur betrekkelijk hoger dan de gemiddelde diesel. Kilometerstanden van 500k en meer zijn geen uitzondering. Iets met uitzondering en regel  Volvo maakt toch maar alleen koetswerk ? HEt zijn dan vooral Volkswagen (en Renault) motoren die erin geploft worden dacht ik.
|
16 feb 2013 18:49 |
|
 |
NTwoO
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 11 okt 2012 16:51 Berichten: 844 Woonplaats: Linschoten
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Olietemperatuurmeter
En de soepstengel boxertjes met asthma pomp? Die draaien ook moeiteloos een half miljoentje. (sorry voor de off topic over rendement.)
Sent from my XT910
|
16 feb 2013 21:05 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Olietemperatuurmeter
Democrat schreef: Volvo maakt toch maar alleen koetswerk ? HEt zijn dan vooral Volkswagen (en Renault) motoren die erin geploft worden dacht ik.
Sterker nog, de 20 en 16 diesels uit de Volvo modellen zijn van psa, het onderstel van Ford.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
16 feb 2013 21:11 |
|
 |
Hollender
C5club Bikkel
Geregistreerd: 08 apr 2012 16:26 Berichten: 413 Woonplaats: Erps-Kwerps, Belgium
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Naar boven
|
 Re: Olietemperatuurmeter
De laatste jaren volg ik Volvo niet meer zo. Mijn laatste Volvo was een 740 diesel van 18 jaar met 500k op de teller. Zalige auto alleen de motor (VW) was een ramp. Inderdaad maakt Volvo geen eigen diesels. De lichtere zijn allemaal psa en de zwaardere Audi. Benzinemotoren hebben ze echter wel gemaakt en hele goeie ook. Alle 1.9 en hoger wat in de 240, 740, 850 en 940 lag was origineel Volvo. En ik denk dat ze tegenwoordig nog zo'n beetje alles zelf maken.
_________________ Free beats!
|
16 feb 2013 23:25 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Olietemperatuurmeter
De D5 is ook echt een volvo motor.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
17 feb 2013 22:31 |
|
 |
Hollender
C5club Bikkel
Geregistreerd: 08 apr 2012 16:26 Berichten: 413 Woonplaats: Erps-Kwerps, Belgium
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Naar boven
|
 Re: Olietemperatuurmeter
Zoals gezegd, de laatste jaren heb ik het dus niet meer gevolgd. Het is dan ook de eerste Volvo dieselmotor die in personenwagens is toegepast. Feit blijft dat de oude Volvo bezinemotoren nagenoeg onverwoestbaar waren en over het algemeen een langere levensduur dan de doorsnee diesel.
_________________ Free beats!
|
18 feb 2013 17:14 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|