Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Misschien weer een nieuwe C5 rijder erbij? 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 212000
Kleur: Blanc Nacré

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Misschien weer een nieuwe C5 rijder erbij?
Geeft zo'n LPG installatie eigenlijk veel storingen? Die 2 liter motoren moeten er wel goed tegenkunnen wat ik zo hoor. Maar je hoort nog wel ééns over defecte gascomputers en zo.
Een bekende van mij heeft trouwens net een C5 break ingeruild op LPG met 3 ton op de klok. Nooit geen ernstige problemen mee gehad. Nu weer een jongere C5 teruggekocht ook weer op LPG.
Wat is jullie ervaring met LPG? Merk je een vermindert motorvermogen? :cit4

25 jan 2013 18:32
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater

Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ik rij al jaren vele merken en citroen met LPG, de oudere even daargelaten( via carburatie en wel eens terugslag met opel)
Maar met LPG3 citroen nog geen probleem 1 x na 250.... de pomp lagers maar verders geen probleem en snel genoeg met optrekken, BMW wel eens een poepje laten ruiken met plankgas. :smt190

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik

25 jan 2013 18:55
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Naar boven
Antwoord met een citaat
Tja. Ben nog steeds bezig met mijn zoektocht naar een voor mij ideale C5. De afgelopen weken ben ik behoorlijk ziek geweest dus er was even geen mogelijkheid om verder te zoeken en proefritjes te maken.
Groot was mijn verbazing toen ik de afgelopen dagen opééns een voor mij erg interessante combinatie op gaspedaal zag opduiken. Een C5 2.0 Ligne Business Automaat, dus met hydractieve vering, probleemloze en koppelrijke 2 litermotor en de zo door mij gewenste automatische bak. De Al4 waarop in de pers nogal wat negatief commentaar wordt geleverd. Nou, ik kan maar één ding zeggen, ik heb zelden tot nog nooit met zo'n weergaloos fijne auto gereden. Snel, stil, super comfortabel, zeer degelijk (geen enkel rammeltje na 133tkm) en wat een luxe auto met die half leren bekleding en mooie navi. De automaat, daar ben ik nog het meest positief over. Schakelt boterzacht en fijlloos en reageert erg soepel en snel. Het gebrek aan een vijfde versnelling wordt gecompenseerd door het erg stille interieur want inderdaad, net als de handgeschakelde versie maakt de motor nogal wat toeren op de autosnelweg. Maar de auto voelt wel veel sneller en vinniger aan dan de 2 liter met handbak.
Waarom dan toch niet tot een koop overgegaan? Vond er nogal wat beschadigingen op zitten. Overal kleine krasjes en deukjes en de motorruimte zag er nogal smoezelig uit. Opvallend vond ik de roest aan de veerpoten. Ik zal er een foto van proberen te posten. De auto staat voor 14.900 euro te koop. Het betreft hier een auto van januari 2009 met 133tkm op de teller. Vind ik vooral voor een ex-leaser nogal aan de prijs en voor mijn eigen auto krijg ik ook al niet meer bar veel terug. Ik denk voor deze auto is 13250 een meer reele prijs. Wat denken jullie?

Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

07 feb 2013 21:11
Profiel
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën

Naar boven
Antwoord met een citaat
14900 voor 2009 luxe C5-3 automaat vind ik geen raar bedrag ...

Roest ? , waar dan :oops: ?

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

07 feb 2013 21:16
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Naar boven
Antwoord met een citaat
Helaas lukt het me niet de juiste foto op het forum te plaatsten (foto genomen met Samsung S2).
Op de foto van een nieuwe auto die wel juist geplaatst is betreft het het zwarte deel van de veerpoot, daar waaraan de veerbol vastzit.
Inderdaad, een raar bedrag is het niet maar je moet ook de algehele staat bekijken. Deze auto heeft veel (kleine) lakbeschadigingen en deukjes en bovendien zijn de mooie 17 inch velgen ook behoorlijk beschadigd.
Een mooie krasvrije 1.8 Dynamique met veel minder kilometers staat hier in de buurt voor 12450 euro.
Wat is dan wijsheid?
De uitvoering vind ik echter prachtig, dat wel. Zo'n automaat heeft zeker een grote meerwaarde en past perfect bij het ontspannen, comfortabele karakter van de C5.
Echter, ook vandaag viel meer weer op dat er erg weinig verschil qua vering zit tussen wokkels en hydractief. Heb er extra nog ééns speciaal opgelet maar de hydractief lijkt zelfs meer moeite te hebben met korte richels en putdeksels dan de wokkel variant. Alleen het deint iets meer op lange oneffenheden en dat vind ik erg prettig! :smt038

07 feb 2013 21:26
Profiel
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën

Naar boven
Antwoord met een citaat
Staan voldoende benzine automaatjes te koop
Er staat er zelfs één bij onze sponsor , geen navi, maar wel een nette prijs

klik

Danwel dik 400 andere : klak ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

07 feb 2013 22:45
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: sx hatchback
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 75000
Kleur: grey/blue metallic

Naar boven
Antwoord met een citaat
boes schreef:

kortom: een prima motor bij goed en tijdig onderhoud met een zeer prettige loopcultuur.

Ik heb net mijn C-max (6 jaar oud, 110000 km) ingeruild voor een C5. Reden : turbo stuk en ongeveer 3000 euro kosten. Om maar te zeggen...

11 feb 2013 22:52
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw

Naar boven
Antwoord met een citaat
tja, Ford houdt er een andere onderhoudsvisie op na....
dus het verbaasd mij niet...

11 feb 2013 22:54
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ik hoorde vanmiddag, notabene van een Mazda verkoper, dat de 1.6 Hdi's allemaal op zijn bij 100tkm.
Dom van hem om zoiets te beweren ook al zou er een kern van waarheid in zitten! Deze motoren liggen namelijk ook in een Mazda 3...haha :D.
Nee, ik heb zelf weer een andere C5 op het oog. Weliswaar een Tourer, hetgeen eigenlijk niet de bedoeling was.
Een ex leaser, maar wel ééntje die eruit ziet om door een ringetje te halen. Geen enkele beschadiging behoudens een enkele kleine beschadiging op de rand van de Velgen. Maar ja, wie overkomt dat nu niet. Een auto van eind 2009 maar wel met 150tkm op de teller. Alles met aantoonbaar onderhoud. Overzichtje heb ik thuis bij me liggen. Zelfs de distributieriem is al bij 145tkm vervangen hetgeen normaal eigenlijk pas bij 160tkm moet. Auto heeft ook bij die km stand nog een complete grote beurt gehad. En bovendien het is wel een Ligne Business met 2 litermotor met automaat!
Naja...nu nog een keertje terug met eigen auto en een proefritje maken. Het enige wat me aan de auto niet aanstaat is het feit dat er een trekhaak onder zit. Krijg dan toch altijd vrees dat ze er grote caravans mee over de alpen hebben getrokken. Slecht voor de automaatbak! Maar ja, we zullen het dan wel merken aan het schakelgedrag, toch? :cit4

14 feb 2013 21:30
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Bouwjaar: 2021
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ik heb ook altijd een trekhaak onder de auto gehad. Maar daar nooit een caravan mee getrokken, laat staan over de Alpen.

Ik had, en heb hem er nog steeds onder om er een fietsdrager op te kunnen zetten. Hij zat er onder toen ik deze C5 kocht bij 120.000 km.
Inmiddels zit ik op dik 170.000 km, prima bak :smt023

Als de auto verder goed rijdt en schakelt, zou ik dat geen belemmering laten zijn om de auto te kopen.
Gooi er zonodig een paar honderd Euro tegenaan om de bak bij GJO te laten flushen.

Succes bij de proefrit in de bollenkar, en de bij beslissing ;)

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!

14 feb 2013 21:53
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Naar boven
Antwoord met een citaat
De automaatbak olie kun je toch ook gewoon laten verversen, of niet? Dus gewoon oude olie eruit laten lopen en nieuwe erop doen?
Verder viel het me in het onderhoudsstaatje op dat er bij deze auto nog nooit een veercilinderwissel heeft plaatsgevonden. Ik dacht dat dat toch een zwak punt was bij de eerste PH3's. Deze auto is van oktober 2009. Was het probleem van de lekkende veercilinders toen al opgelost? :cit2

15 feb 2013 12:48
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Bouwjaar: 2021
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bij het "standaard verversen" van de automaat wordt er maar zo'n 3 liter uit gehaald en nieuw er bij gedaan. Meer lukt niet omdat een fors gedeelte in de koppelomvormer blijft zitten.

Bij een volledige flush wordt alle olie ververst, dat is iets van 6 liter bij de AL4.
En dat is veruit te prefereren.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!

15 feb 2013 13:12
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator

Naar boven
Antwoord met een citaat
[zeurmodus aan]

Citroenfan39 schreef:
100tkm.

je kunt de t niet gebruiken om kilometers mee aan te duiden, hoor. De k voor 10^3 zou nog kunnen maar de T staat voor 10^12 en dat is wel erg veel. De t komt in het rijtje niet voor......
Eigenlijk moet je in dit soort gevallen spreken van Mm oftwel Megameters.

check:Voorvoegsels

[zeurmodus uit] ;)

C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km

15 feb 2013 13:21
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ja. Met 100tkm bedoel ik dus 100.000 km. Eén keer een "t" gebruiken vind ik dan praktischer dan 3 nullen.
Over zeurmodus gesproken, ik moet nog steeds denken aan die Mazda verkoper van gisteren. Ongelovelijk dat zo iemand werkzaam is in de verkoop. Andere merken tot het bot toe afkraken. "Franse auto's zijn de grootste rotzooi die er bestaan". Fictieve klanten uit de duim zuigen die zogenaamd een Franse auto erbij hadden en die elke week stilstonden. Ik merkte gewoon dat hij leugens stond te vertellen. En je dan in een Mazda 6 proberen te praten. Echt van een alleenstaande vrouw geweest. Maar volgens mij is er wel ieder paaltje hier in Twente mee geraakt als ik de karrosserie zo bekijk. Ach, meneer, dat spuiten we wel eventjes bij. Ik trap de koppeling in, erg zwaar en al geen vrije slag meer, wat zal zo'n mens toch met zo'n auto hebben gedaan? Ach meneer, auto is als nieuw, perfekt, gewoon direct kopen meneer. Praatjes, praatjes...wie trapt hier nu nog in?
Onderhoudshistorie kan de verkoper ook al niet in detail tonen. Ja, een afgestempelt onderhoudsboekje waarvan de inkt nog vers is..haha. Ja, sorry ik moest het hier even kwijt. Tegen zulke mensen kan ik slecht tegen!
Toch eigenlijk helemaal niet slecht zo'n auto uit de lease als je het zo bekijkt vooral als er netjes mee gereden is.
Ja. Flushen is natuurlijk veel beter dan. Maar JOH ligt nogal een eindje uit de buurt hier. Maar zal eerst wel ééns rijden met de auto. Ik heb al ééns eerder een goed rijdende C5 automaat geprobeert dus vergelijkingsmateriaal heb ik wel. :cit4

15 feb 2013 13:41
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Naar boven
Antwoord met een citaat
Zo. Net een uitgebreide proefrit gemaakt in deze C5 Tourer Ligne Business automaat.
Kortom, rijdt en schakelt als een nieuwe!
Onderhoud is helemaal up to date met nieuwe distributie en multiriem, nieuwe remschijven etc. Laatste grote onderhoud gehad 4000 km terug! Dit is mijn auto! :smt038
Maar nu? De verkoper is nog aan het onderhandelen over de inruilprijs van mijn eigen auto daar deze toch voor de export gaat. De eerste biedingen waren erg laag (wie zei er ook al weer iets over waardevastheid bij Honda?) Niet dus! Waardevastheid van een Honda is zeer zeker niet beter dan bij Peugeot of Citroën of Ford. Dat durf ik nu gerust hardop te zeggen. De verkoper weet echter zeker dat hij de auto voor meer geld kan wegzetten maar heeft daar even tijd voor nodig. Volgende week hoor ik meer. Wat mij betreft mag de koop echter doorgaan echter niet voor een weggeefprijs van m'n eigen auto. En mijn auto zelf op marktplaats zetten wil ik niet. Teveel rompslomp en dubieuze figuren aan de deur.
Wordt vervolgd : :citrofiel

15 feb 2013 19:33
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende