Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan
Auteur |
Bericht |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan
Ik kan geen vergelijking trekken tussen een proefrit in een 2003 2.0 automaat en de huidige iig. Je zal de auto`s wel voor een wat langere tijd moeten berijden. Nieuw leven? hij was toch niet op sterven na dood? Aanpassingen aan het motormanagement, wat toleranties en onderdelen die invloed hebben op het lopen van de motor kunnen het verschil in beleving maken lijkt mij.
|
02 feb 2013 01:38 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan
Of je het zo absoluut kan zeggen of je een HPI moet laten staan weet ik niet. Als ie gewoon goed loopt... Alles afhankelijk van de prijs natuurlijk. Ik was qua geluid ook niet erg gecharmeerd van de gewone 2l. Een HPI is altijd een lekker luxe exclusive. Wel is het zo dat je natuurlijk weinig hebt aan al die luxe als je auto het niet doet Wel kunnen onderdelen op termijn een echt probleem worden. ZO schijnt de hogedruk pomp lastig aan te komen zijn. De HDI 90PK van de ph1 lijkt me ook niet een aanrader.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
02 feb 2013 17:01 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan
Ik zou bij een zo oude 2e (3e?) hands altijd de minder luxe laten staan. Qua motor ben je dan beperkt. Geen LPG, dus dan wordt de keus bepaald door Diesel vs benzine en Handbak vs automaat, break vs Berline. Op een C5 zou ik altijd ESP, Xenon, HA3+ en parkeerhulp willen hebben, ook dat beperkt de keuze (tot de exclusive). Weet ook dat de C5 op 16" stukken beter rijdt. De HPI zou ik nooit helemaal willen afschrijven al was het alleen maar omdat het een van de mooiste staaltjes innovatie is van Citroën de laatste 15jr, maar helaas niet helemaal compatibel met de werkelijkheid van ca.2002... Tenslotte zou ik altijd voor een HDi mét FAP gaan, uit principe, maar er dan wel opletten dat de RDW dit ook snapt  Daarnaast zou ik er nooit een nemen met trekhaak. (ivm gebruik) En erg uitkijken met andere accessoires. (mn elekt)
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
03 feb 2013 14:39 |
|
 |
Boby
C5club Rookie
Geregistreerd: 04 okt 2012 19:51 Berichten: 48
Auto: C5 Break 2.0 HDiF Exclusive
Opties: Cruise Control,elektr.open dak,Xenon lampen,draaibare kruislichten,parkeersensoren voor en achter, mistlichten voor, zetelver
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 98.000
Kleur: metaal grijs
Naar boven
|
 Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan
GW-tje schreef: Verrassend wanneer je bedenkt dat er niet eens echte verschillen zijn tussen Ph1 en Ph2, behalve misschien wat smoelwerk en wieldiameter...... Beste, Wat mij betreft lijkt het me niet aangewezen dat ik zou deelnemen aan een forum met mededelingen die niet onderbouwd zijn door ervaring of onderworpen zouden zijn aan onwetendheid. Ik poog enkel een bijdrage te leveren aan dit forum wat mijn ervaring betreft. Ik kan dus enkel datgene meedelen wat mijn ervaring betreft tussen de Ph1 en de Ph2. Sta me nog toe te schrijven dat twee Citroën dealers, Vack uit Puurs (B) en Hopchet uit Schoten (B), alsmede een forumlid alhier, mij meedeelden dat er wel degelijk een ander rijgedrag aanwezig is tussen de Ph1 en de Ph2. Die heb ik dus reeds beschreven louter uitgaande mijn recentelijke ervaring. Niet enkel voor mij is er een verschil waar te nemen tussen de Ph1 en de Ph2. Ook mijn echtgenote en kinderen beamen dit. Enkele medepassagiers hebben al opgemerkt dat er een groot verschil aanwezig is tussen mijn vorige Ph1 en de nu Ph2. Zoals al reeds door mij beschreven. Vroeger werd mij zelfs gemeld dat de Ph1 stugger zou rijden dan de Xantia. Ook dat moet en kan ik bevestigen uit ervaring. Wanneer ik nu de vergelijking zou maken tussen de Ph2 en de Xantia, dan lijkt mij de Ph2 heel wat aangenamer en zachter te rijden dan de Xantia. Maar ik neem aan dat daarover de meningen waarschijnlijk ook zullen verschillen.
_________________ Na 37 jaar roken gestopt op 8 januari 2013...
|
04 feb 2013 09:23 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan
Verschil ph1 en 2 kan ik ook bevestigen hoor 
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
04 feb 2013 09:57 |
|
 |
snorre
C5club Newbie
Geregistreerd: 01 feb 2013 14:43 Berichten: 4
Auto: c5
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan
Heren erg bedankt voor uw respons op dit ogenblik.
Ik rij al jaren Xantia Pallas
@ Boby en de tip tussen ph1 en ph2 kwa vering vindt ik erg belangrijk bedankt
|
04 feb 2013 16:31 |
|
 |
Boby
C5club Rookie
Geregistreerd: 04 okt 2012 19:51 Berichten: 48
Auto: C5 Break 2.0 HDiF Exclusive
Opties: Cruise Control,elektr.open dak,Xenon lampen,draaibare kruislichten,parkeersensoren voor en achter, mistlichten voor, zetelver
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 98.000
Kleur: metaal grijs
Naar boven
|
 Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan
Bedankt voor de bevestiging, Klussie.
@ Snorre,
De vering is een zeer belangrijk onderdeel voor mijn gezin, Snorre. Mijn echtgenote heeft inmiddels drie chirurgische ingrepen ondergaan aan de wervelkolom ten gevolge een ernstig verkeersongeval. Waaronder zes schroeven in de L wervels.
Zulke patiënten merken o.a. wel meteen het verschil in ordentelijke en aangename vering. Weliswaar is het een andere discussie, maar volgens mijn echtgenote is de vering van de C5 Ph3 dan weer iets harder dan de Ph2. Beide voertuigen exclusive's met leder interieur waarvan mijn oudste zoon gebruiker is van de Ph3. Bestuurderszetel uitgerust met rug massage.
_________________ Na 37 jaar roken gestopt op 8 januari 2013...
|
04 feb 2013 23:46 |
|
 |
gerben
V.I.P.
Geregistreerd: 01 nov 2006 21:17 Berichten: 534 Woonplaats: Leuth
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker
Naar boven
|
 Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan
Er zit wel degelijk verschil tussen een 2.0 PH1 en een 2.0 PH2. De 2.0 PH1 heeft vaak problemen met het motormanagement veroorzaakt door slechte hydraulische klepstoters. Slechte koudloop en overschakelen op noodprogramma. De PH2 heeft dit probleem niet.
_________________ Citroen ZX 1.4 Alure Citroen Xsara Break 1.6 LP Citroen Xsara Picasso 1.8 16v Citroen Saxo 1.4 VTS Citroen C5 2.0 16v LP PH1 Break Citroen C5 2.0i 16v LP PH2 Sedan Citroen C5 1.6 THP Tourer PH3 VW Tiguan 1.5 TSI DSG
|
06 feb 2013 22:44 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan
Dat zijn twee verschillende motoren, EW10A vs EW10J4 (ph.I). Hetzelfde verschil is er ook met de 1.8-16v (EW7A), maar die motor is er niet exact vanaf het begin vd ph.II.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
07 feb 2013 00:36 |
|
 |
Harm Jan
C5club Fan
Geregistreerd: 16 dec 2010 16:24 Berichten: 72
Auto: C5 Break 2.0 16V Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 160.000
Kleur: Noir Obsidien
Naar boven
|
 Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan
Vergeet tussen alle Exclusive's, Prestiges, Seduction's etc ook de Ligne Business niet, die heeft een prettige uitrusting met o.a. velours, 6 CD-wisselaar onder de rechter voorstoel (bedienbaar aan het stuur), parkeersensoren voor en achter en mooie lichtmetalen velgen. Deze uitvoering kom je geregeld 2e hands tegen, o.a. uit jaartal 2007 (Ph 2).
|
10 feb 2013 21:28 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|