
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 534
Lid geworden op: 01 nov 2006 20:17
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker
Locatie: Leuth
Contacteer:
Dat lijkt mij raar. Als de computer niet gereset is dan geeft hij dat aan aan de service interval. Mag niet zo zijn dat de dame dan op andere manieren gaat piepen. 


C5club extreme Fan


Berichten: 198
Lid geworden op: 29 okt 2010 21:20
Auto: Berline prestige
Opties: geen extra's
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09452
Productienummer: 10452
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 155.533
Kleur: blauw
Locatie: Oosterhout
Goedenavond beste forummers,
vandaag ook het verschijnsel gehad. Na een redelijk lange probleemloze rit begonnen ineens zowat alle lampjes van het dashboard te knipperen. Ook het geluid van de richtingaanwijzer deed mee. Was de tweede keer dat dit gebeurde, de vorige keer ruim twee jaar of ongeveer 15.000 km geleden. De storing duurde te kort om te kunnen zien welke lampjes allemaal meededen. Volgens mij bleef de motor gewoon zijn werk doen, het duurde te kort om dat te merken. Even plotseling als het verschijnsel optrad verdween het ook weer. Alleen de melding service bleef branden. Na twee keer starten verdween dit ook weer. Was wel even schrikken vooral omdat ik zo'n 300 km van huis was en dan zit je niet te wachten op problemen met de auto. Buiten het af en toe optreden van de melding katalysator- en uitlaatgasstoring rijdt de auto probleemloos. Wat dat betreft is het een echte C5. Ook nu heeft de dame mij weer gewoon zoals altijd thuisgebracht.
Mtvrgr, Uzet1797.
vandaag ook het verschijnsel gehad. Na een redelijk lange probleemloze rit begonnen ineens zowat alle lampjes van het dashboard te knipperen. Ook het geluid van de richtingaanwijzer deed mee. Was de tweede keer dat dit gebeurde, de vorige keer ruim twee jaar of ongeveer 15.000 km geleden. De storing duurde te kort om te kunnen zien welke lampjes allemaal meededen. Volgens mij bleef de motor gewoon zijn werk doen, het duurde te kort om dat te merken. Even plotseling als het verschijnsel optrad verdween het ook weer. Alleen de melding service bleef branden. Na twee keer starten verdween dit ook weer. Was wel even schrikken vooral omdat ik zo'n 300 km van huis was en dan zit je niet te wachten op problemen met de auto. Buiten het af en toe optreden van de melding katalysator- en uitlaatgasstoring rijdt de auto probleemloos. Wat dat betreft is het een echte C5. Ook nu heeft de dame mij weer gewoon zoals altijd thuisgebracht.
Mtvrgr, Uzet1797.

C5club Rookie


Berichten: 50
Lid geworden op: 04 nov 2012 10:46
Auto: C5 Berline 2.0 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 85000
Kleur: Grijs
Locatie: Muntendam
Was je niet toevalig in de ''Bermuda Driehoek''?
Gr. Paul

Gr. Paul

C5club extreme Fan


Berichten: 198
Lid geworden op: 29 okt 2010 21:20
Auto: Berline prestige
Opties: geen extra's
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09452
Productienummer: 10452
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 155.533
Kleur: blauw
Locatie: Oosterhout
Als dat binnen een straal van 300 km van Oosterhout ligt zou het kunnen. Ik mis overigens niets.

C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 24 jun 2011 12:48
Auto: Citroen C5 1.8 16V Ligne Prestige
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 300600
Kleur: Rood
Blijft toch bijzonder he..
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 mei 2013 16:22
Auto: C5 Berline 2.0 HDiF 16v Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 106.000
Kleur: rood
Dag Allen,
Ook een keer meegemaakt. Bleek bij mij de aansluiting van de trekhaak te zijn. (vocht).
Ludgerus
Ook een keer meegemaakt. Bleek bij mij de aansluiting van de trekhaak te zijn. (vocht).
Ludgerus

V.I.P.


Berichten: 69
Lid geworden op: 11 mei 2012 20:17
Auto: c5 break 2.0i 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 08957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: nu 217000
Kleur: blauw
KPH: Achter
Locatie: apeldoorn
vandaag ook meegemaakt tellers op nul en alle lampes en knipper lichten aan duurde 10 tellen toen service lampje branden toen bij benzine pomp gestopt om te kijken kon niks vinden.daarna weer gestart en melding service was weg en verder de 100 km geen probleem gehad.er zit een nieuwe accu in dus dat kan het niet zijn en ook geen vocht is al een paar dagen mooi weer
.
weet iemand nog wat het kan zijn.

weet iemand nog wat het kan zijn.

C5club extreme Fan


Berichten: 198
Lid geworden op: 29 okt 2010 21:20
Auto: Berline prestige
Opties: geen extra's
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09452
Productienummer: 10452
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 155.533
Kleur: blauw
Locatie: Oosterhout
Vandaag tijdens een hevige regenbui begonnen ineens zowat alle lampjes van het dashboard te knipperen cq te branden. Ook de clignoteur liet zich horen. Het verschijnsel duurde te kort om even goed te kunnen kijken wat er nou precies gebeurde. Auto bleef overigens gewoon doorrijden. Als ik het me goed herinner was het de vorige keer ook slecht weer. Misschien dat het daar iets mee te maken heeft. Nog een paar ritten gemaakt vandaag maar alles functioneerde weer normaal.
Mtvrgr, Uzet1797
Mtvrgr, Uzet1797

C5club extreme Fan


Berichten: 198
Lid geworden op: 29 okt 2010 21:20
Auto: Berline prestige
Opties: geen extra's
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09452
Productienummer: 10452
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 155.533
Kleur: blauw
Locatie: Oosterhout
Vandaag, rijdend met een constante snelheid van ongeveer 50 km/uur, vielen alle meters van het dashboard op nul en stopten de radio en de ventilator ermee. Misschien vielen er nog meer dingen uit maar dat heb ik niet kunnen constateren. Na een a twee seconden was het over en alles functioneerde weer alsof er niets gebeurd was. Na dit event nog zo,n 100 km gereden. Alles lijkt weer normaal te functioneren. Moet ik me ergens ongerust over maken?
Mtvrgr, Uzet1797.
Ps misschien hoort het niet in deze rubriek thuis maar ik vond het een beetje lijken op wat me al eens eerder is overkomen.
Mtvrgr, Uzet1797.
Ps misschien hoort het niet in deze rubriek thuis maar ik vond het een beetje lijken op wat me al eens eerder is overkomen.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Als je dit een keer in de 3,5 jaar meemaakt, valt het bets mee denk ik
Was er verder aan het rijgedrag niets te merken?

Was er verder aan het rijgedrag niets te merken?
Zeg maar André

C5club extreme Fan


Berichten: 198
Lid geworden op: 29 okt 2010 21:20
Auto: Berline prestige
Opties: geen extra's
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09452
Productienummer: 10452
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 155.533
Kleur: blauw
Locatie: Oosterhout
Was toch even schrikken want je vreest even het ergste. Ben er intussen wel een beetje aan gewend dus ik ben niet direct naar een garagebedrijf gereden. Uit jouw reactie begrijp ik dat ik me niet al te veel zorgen hoef te maken. Aan het rijden zelf is me niets bijzonders opgevallen.
Mtvrgr, Uzet1797.
Ps, ik volg je draadje over je c6 met veel belangstelling. Deze en je andere bijdragen aan dit forum zijn interesant
en zeer leerzaam. Reden voor mij je reactie van extra waarde te achten.
Mtvrgr, Uzet1797.
Ps, ik volg je draadje over je c6 met veel belangstelling. Deze en je andere bijdragen aan dit forum zijn interesant
en zeer leerzaam. Reden voor mij je reactie van extra waarde te achten.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Mijn vorige reactie was misschien wat "luchtig" ....het is moeilijk om iets echt zinnigs te zeggen over een "incident"
Een storing(hik), hoe vreemd ook heeft meestal wel een oorzaak, en een van de meest voorkomende is een accu die slecht wordt...
Verder zou je kunnen kijken of iemand hem eens aan de lexia wil hangen om te kijken of er misschien een storing is opgeslagen.
PS, bedankt voor het vertrouwen.
Een storing(hik), hoe vreemd ook heeft meestal wel een oorzaak, en een van de meest voorkomende is een accu die slecht wordt...
Verder zou je kunnen kijken of iemand hem eens aan de lexia wil hangen om te kijken of er misschien een storing is opgeslagen.
PS, bedankt voor het vertrouwen.
Zeg maar André
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Dit lijkt een beetje op uitval van een deel van de voedingen in de auto. Als eerste zou ik nu de accupolen controleren op vastzitten en corrosie.
Als tweede de BSM waterintrede.
De BSM zelf kan dit soort problemen ook veroorzaken, maar dat is lastig vast te stellen als het af en toe gebeurt. Aan de andere kant zijn ze genoeg tweedehands te verkrijgen en is het wellicht het proberen waard deze eens te wisselen.
Als tweede de BSM waterintrede.
De BSM zelf kan dit soort problemen ook veroorzaken, maar dat is lastig vast te stellen als het af en toe gebeurt. Aan de andere kant zijn ze genoeg tweedehands te verkrijgen en is het wellicht het proberen waard deze eens te wisselen.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club extreme Fan


Berichten: 198
Lid geworden op: 29 okt 2010 21:20
Auto: Berline prestige
Opties: geen extra's
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09452
Productienummer: 10452
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 155.533
Kleur: blauw
Locatie: Oosterhout
Hartelijk dank voor jullie adviezen.
Wat de accu betreft, deze is bijna twee jaar oud alhoewel dat niet wil zeggen dat er niets mis mee zou kunnen zijn. Zijn voorganger was na 4 maanden al stuk. De auto startte zonder problemen ondanks dat hij bijna twee weken had stilgestaan. De accuklemmen ga ik zeker controleren want eigenlijk kijk ik daar nooit naar. Voor het laatst toen deze accu erop werd gezet, zo,n twee jaar geleden dus. Bovendien is dat iets wat ik wel aandurf!
Wat de bsm betreft, dat is voor mij nu een echelon te hoog. Om hier meer kennis over te vergaren zal ik het forum hierover doorspitten. Als ik denk dat ik het zelf kan ga ik dat zeker doen. Anders ga ik ermee naar de garage.
Mtvrgr,Uzet1796.
Wat de accu betreft, deze is bijna twee jaar oud alhoewel dat niet wil zeggen dat er niets mis mee zou kunnen zijn. Zijn voorganger was na 4 maanden al stuk. De auto startte zonder problemen ondanks dat hij bijna twee weken had stilgestaan. De accuklemmen ga ik zeker controleren want eigenlijk kijk ik daar nooit naar. Voor het laatst toen deze accu erop werd gezet, zo,n twee jaar geleden dus. Bovendien is dat iets wat ik wel aandurf!
Wat de bsm betreft, dat is voor mij nu een echelon te hoog. Om hier meer kennis over te vergaren zal ik het forum hierover doorspitten. Als ik denk dat ik het zelf kan ga ik dat zeker doen. Anders ga ik ermee naar de garage.
Mtvrgr,Uzet1796.
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Er woont hulp om de hoek....
Heb eens een soort gelijk voorval gehad, en dat werd veroorzaakt door het display boven het midden console. (standaard display, geen navi)
Die heeft een bepaalde verversingsgraad, om onduidelijke reden valt er in de informatie stoom een bitje om en veroorzaakt daarmee een kerstboom om het complete dashboard. Alles blijf in werking en zo snel als dat het er is is het ook weer weg.
Advies van de garage was om bij herhaling het display (nieuw/2de hands) te vervangen en daarmee zou het probleem uit de wereld moeten zijn.
Greetz Iceman

Heb eens een soort gelijk voorval gehad, en dat werd veroorzaakt door het display boven het midden console. (standaard display, geen navi)
Die heeft een bepaalde verversingsgraad, om onduidelijke reden valt er in de informatie stoom een bitje om en veroorzaakt daarmee een kerstboom om het complete dashboard. Alles blijf in werking en zo snel als dat het er is is het ook weer weg.
Advies van de garage was om bij herhaling het display (nieuw/2de hands) te vervangen en daarmee zou het probleem uit de wereld moeten zijn.
Greetz Iceman

Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007