Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Welkom!
Zou je eventueel dan niet de 2.0HDiF overwegen? Die is iets duurder, maar bij mijn weten heeft die niet zo'n "heikele kwestie" als de turbo bij de 1.6...
Zou je eventueel dan niet de 2.0HDiF overwegen? Die is iets duurder, maar bij mijn weten heeft die niet zo'n "heikele kwestie" als de turbo bij de 1.6...
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
C5club Bikkel

Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 236000
Kleur: Blanc Nacré
Vandaag is wat aan het rondstruinen geweest op het internet.
Tja, ondanks de vrije dag ben ik er helaas niet opuit geweest om C5's te bekijken. Het weer is daarvoor gewoon te slecht.
Op autoweek.nl heb ik gewoon is wat gebruikersreviews van Citroëns en Peugeots uitgerust met de 1.6Hdi doorgelezen. En wat blijkt, ondanks de toch vrij hoge kilometerstanden zijn er maar erg weinig gebruikers die in hun review melding maken van een kapotte turbo. Ik vraag me dan ook af of het werkelijk allemaal wel zo erg is.
Vooral de nieuwere bouwjaren zo vanaf 2007 schijnen er, misschien ook wel door de modificaties, weinig last van te hebben.
Vandaar dat ik deze motor toch nog ééns in overweging neem daar ik het een zeer fijn en vooral economisch blok vind. Kocht ik een nieuwe C5 dan zou ik er al helemaal niet aan twijfelen daar ik mijn auto altijd voorzichtig warm rijd en ook weer af laat koelen en zeer precies ben met het onderhoud.
Tja, ondanks de vrije dag ben ik er helaas niet opuit geweest om C5's te bekijken. Het weer is daarvoor gewoon te slecht.
Op autoweek.nl heb ik gewoon is wat gebruikersreviews van Citroëns en Peugeots uitgerust met de 1.6Hdi doorgelezen. En wat blijkt, ondanks de toch vrij hoge kilometerstanden zijn er maar erg weinig gebruikers die in hun review melding maken van een kapotte turbo. Ik vraag me dan ook af of het werkelijk allemaal wel zo erg is.
Vooral de nieuwere bouwjaren zo vanaf 2007 schijnen er, misschien ook wel door de modificaties, weinig last van te hebben.
Vandaar dat ik deze motor toch nog ééns in overweging neem daar ik het een zeer fijn en vooral economisch blok vind. Kocht ik een nieuwe C5 dan zou ik er al helemaal niet aan twijfelen daar ik mijn auto altijd voorzichtig warm rijd en ook weer af laat koelen en zeer precies ben met het onderhoud.
C5club Bikkel

Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Je moet toch ook maar eens de 2liter16V hdi proberen. Is minder delicaat en qua vermogen net iets meer. Ik vind dit een heerlijke motor die ook heel smeuiïg is maar die daarnaast ook heel vlot uit de hoek kan komen. En qua meer verbruik kan ik zeggen dat het ook heel goed meevalt. In de zomer zit ik meestal rond de 6liter op 100km. In de winter rond de 7liter. Op winterdiesel verbruikt een wagen altijd net iets meer. Heb nu iets meer dan 172000 km en ze begint nu pas ingereden te geraken. Dus hoge kmstanden zijn voor deze motoren ook geen probleem. Dus ook een aanrader.
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
het valt ook allemaal wel mee, de garage waar ik kom heeft geen klanten met turbo problemen.
maar tijdig onderhoud is wel nodig..
zelf heb ik ook niet te klagen met de 1.6 hdi-tjes...
heb inmiddels mijn 4de Citroen met deze motor...

maar tijdig onderhoud is wel nodig..
zelf heb ik ook niet te klagen met de 1.6 hdi-tjes...
heb inmiddels mijn 4de Citroen met deze motor...
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Jahaa Roman, maar jij hebt ze allemaal nieuw gekocht.
Ik heb ook een 1.6 gehad, maar ik heb er genoeg van geleerd om nooit een gebruikte 1.6 met een hoge kilometerstand te kopen.
Ik heb ook een 1.6 gehad, maar ik heb er genoeg van geleerd om nooit een gebruikte 1.6 met een hoge kilometerstand te kopen.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
シトロエンC6が世界で最高の車
Auto: Citroën
Contacteer:
Die van Roman zou ik best tweedehands durven kopen, allemaal deftig onderhoud gehad 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Organummer: 11679
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Bij Roman worden ze niet oud, na de derde wasbeurt gaat hij alweer met de dealer praten. 
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
シトロエンC6が世界で最高の車
C5club Bikkel

Ja. En precies die C5 1.6Hdi die ik op het oog heb is een auto met een vrij hoge kilometerstand. 170tkm.
Dat moet toch voor een diesel eigenlijk geen probleem zijn. Herinner me nog van vroeger de BX 1.9 D en TD die vaak astronomische kilometerstanden haalden zonder ook maar één ingrijpende reparatie!
Nou moet ik zeggen dat die C5 absoluut niet aanvoelde als een auto met zo'n hoge kilometerstand! Alles functioneerde perfect en de auto en het onderstel voelde nog erg solide. Absoluut geen rammeltjes of haperingen.
In tegenstelling tot wat soms beweert wordt maar die rammeltjes in het interieur en vooral in de karrosserie vertoont mijn Honda juist wel. Misschien ook wel veroorzaakt door de erg stugge vering.
Ik denk dat ik toch maar mijn aandacht ga richten op een 2 liter uitvoering.
Toch ook een fijne motor met behoorlijk wat koppel en bij normaal gebruik lange levensduur. Dit zijn toch beproefde motoren zonder problemen dit in tegenstelling tot de nieuwere THP motoren.
Dat moet toch voor een diesel eigenlijk geen probleem zijn. Herinner me nog van vroeger de BX 1.9 D en TD die vaak astronomische kilometerstanden haalden zonder ook maar één ingrijpende reparatie!
Nou moet ik zeggen dat die C5 absoluut niet aanvoelde als een auto met zo'n hoge kilometerstand! Alles functioneerde perfect en de auto en het onderstel voelde nog erg solide. Absoluut geen rammeltjes of haperingen.
In tegenstelling tot wat soms beweert wordt maar die rammeltjes in het interieur en vooral in de karrosserie vertoont mijn Honda juist wel. Misschien ook wel veroorzaakt door de erg stugge vering.
Ik denk dat ik toch maar mijn aandacht ga richten op een 2 liter uitvoering.
Contacteer:
THP is benzine, die heeft verder niets met de HDi'tjes te maken ....
C5club Bikkel

Dat weet ik. THP is de 1.6 Turbo motor die is ontwikkeld in samenwerking met BMW.
Lijkt me een heerlijke motor met veel koppel onderin maar helaas ook in het begin niet geheel vrij van problemen (kettingspanners).
Ik kijk nog even verder maar helaas hier in de buurt staat er momenteel niets dat aansluit op mijn wensen.
Denk dat ik toch wel voor een 2 liter benzine ga of in comfort of in Ligne Business uitvoering.
Alhoewel, deze kwam ik net nog tegen. http://www.autowereld.nl/citroen/C5/2-7 ... /foto.html.
Dat lijkt me toch een erg fijne combinatie en de prijs is niet ééns zo heel erg hoog zeker gezien het aantal kilometers dat deze auto heeft gereden.
De sedans liggen volgens mij toch sowieso veel goedkoper in de markt dan de Tourer als ik zo ééns rondkijk op de diverse occasion sites. Tourer zal wel meer gevraagd zijn.
In ieder geval: wordt vervolgd!
Lijkt me een heerlijke motor met veel koppel onderin maar helaas ook in het begin niet geheel vrij van problemen (kettingspanners).
Ik kijk nog even verder maar helaas hier in de buurt staat er momenteel niets dat aansluit op mijn wensen.
Denk dat ik toch wel voor een 2 liter benzine ga of in comfort of in Ligne Business uitvoering.
Alhoewel, deze kwam ik net nog tegen. http://www.autowereld.nl/citroen/C5/2-7 ... /foto.html.
Dat lijkt me toch een erg fijne combinatie en de prijs is niet ééns zo heel erg hoog zeker gezien het aantal kilometers dat deze auto heeft gereden.
De sedans liggen volgens mij toch sowieso veel goedkoper in de markt dan de Tourer als ik zo ééns rondkijk op de diverse occasion sites. Tourer zal wel meer gevraagd zijn.
In ieder geval: wordt vervolgd!
V.I.P.

Auto: C5 Break - 2.2 HDI 170 PK Exclusive
Bouwjaar: 2007
kilometerstand: 146000
Kleur: Grijs
KPH: Voor + Achter
De vermelde prijs is ex btw. Dan wordt het m.i. een stuk minder aantrekkelijk. Het is overigens wel een hele mooie....
Contacteer:
Ik zou zeggen, eerst maar eens bedenken wat voor motorisering je wil, het gaat van de hak op de tak
....
Van 1.6HDi naar THP en nu een 2.7V6 HDi , .... suc6
Vergeet niet de hoge wb van de diesels in het plaatje mee te nemen!
Van 1.6HDi naar THP en nu een 2.7V6 HDi , .... suc6
Vergeet niet de hoge wb van de diesels in het plaatje mee te nemen!
C5club Bikkel

Ai...dat had ik in mijn enthousiasme over het hoofd gezien. Ex BTW inderdaad. Leek me ook al een erg lage prijs voor zo'n machtige auto. Tja, met BTW wordt het natuurlijk een ander verhaal.
Tja...qua motorisering...ik ga toch maar op zoek naar een C5 2 liter benzine. Lijkt mij de verstandigste keuze.
De 1.6 Hdi is een erg lekkere motor maar durf ik toch gewoon niet aan wegens die gevoelige turbo's. En bovendien hoor ik dat indien de turbo stuk is vaak de hele motor gereinigd en gereviseerd dient te worden anders legt de nieuwe turbo wegens ontstane vervuiling in de motor ook zo weer het loodje.
Nee, die 2 liter lijkt me voor mij het veiligst. Het is een degelijk blok en op den duur kan ik er misschien ook nog wel een LPG installatie in laten zetten daar deze motoren ook nog ééns erg goed op LPG draaien. De 1.8 lijkt mij echt te zwak voor de zware C5. En ik zit er regelmatig mee op de Duitse autobahn. Niet dat ik nu zo'n snelheidsmonster ben maar het moet toch allemaal wel een beetje mee kunnen komen.
De zoektocht gaat verder.
Tja...qua motorisering...ik ga toch maar op zoek naar een C5 2 liter benzine. Lijkt mij de verstandigste keuze.
De 1.6 Hdi is een erg lekkere motor maar durf ik toch gewoon niet aan wegens die gevoelige turbo's. En bovendien hoor ik dat indien de turbo stuk is vaak de hele motor gereinigd en gereviseerd dient te worden anders legt de nieuwe turbo wegens ontstane vervuiling in de motor ook zo weer het loodje.
Nee, die 2 liter lijkt me voor mij het veiligst. Het is een degelijk blok en op den duur kan ik er misschien ook nog wel een LPG installatie in laten zetten daar deze motoren ook nog ééns erg goed op LPG draaien. De 1.8 lijkt mij echt te zwak voor de zware C5. En ik zit er regelmatig mee op de Duitse autobahn. Niet dat ik nu zo'n snelheidsmonster ben maar het moet toch allemaal wel een beetje mee kunnen komen.
De zoektocht gaat verder.
Contacteer:
Dan kun je net zo goed gelijk een 2.0 op LPG zoeken, scheelt weer inbouwen , bovendien drukt een LPG installatie de prijs ook nog eens
We horen wel wat het wordt
We horen wel wat het wordt
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 142.000
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Als je op lpg wilt rijden is het het beste om een occasion met lpg te zoeken (zie bovenstaande argumenten). Kun je die niet naar je zin vinden en wil je lpg inbouwen dan moet je dat meteen doen. Hoe langer je ermee wacht hoe korter de tijd is dat je die investering terugverdient. Als je de auto binnen pakweg 2 jaar na inbouw (afhankelijk van het aantal km's dat je per jaar rijdt) weer verkoopt heb je het alleen voor de volgende eigenaar gedaan!
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive