
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Een tutorial is altijd welkom uiteraard ... 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 09 mei 2011 20:00
Auto: 2.0-16V Exclusive
Opties: Pack Harm
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 145000
Kleur: Bleu Mauritius
Zojuist besteld bij DickBest:
Doseertube-Soldeer 1 €1.40
Litze-1,6mtr 1 €1.40
IRFP064NPBF 3 €5.25
Betalingswijze: iDeal
Verzendwijze: Brief
Subtotaal: €6.65
iDeal kosten: €0.50
Totale BTW: €1.40
Verzenden: €2.25
Eindtotaal: €10.80
Om aan het minimale verzendbedrag te komen heb ik maar 3 mosfets besteld.
Mocht dit werkelijk weer tot een succes leiden dan spring ik een gat in de lucht!
(Ik heb er alle vertrouwen in; ik zal een tutorial proberen te maken)
Doseertube-Soldeer 1 €1.40
Litze-1,6mtr 1 €1.40
IRFP064NPBF 3 €5.25
Betalingswijze: iDeal
Verzendwijze: Brief
Subtotaal: €6.65
iDeal kosten: €0.50
Totale BTW: €1.40
Verzenden: €2.25
Eindtotaal: €10.80
Om aan het minimale verzendbedrag te komen heb ik maar 3 mosfets besteld.
Mocht dit werkelijk weer tot een succes leiden dan spring ik een gat in de lucht!
(Ik heb er alle vertrouwen in; ik zal een tutorial proberen te maken)
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Dat gaat je lukken, is echt een eitje. Het lastigste is nog op je kop onder het dashboard dat ding eruit pielen. Suc6
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Welnee is zo er uit gehaald, stelt echt niks voor, 5 min. denk ik.
https://plus.google.com/photos/11279847 ... 9922688273
https://plus.google.com/photos/11279847 ... 9922688273
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 09 mei 2011 20:00
Auto: 2.0-16V Exclusive
Opties: Pack Harm
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 145000
Kleur: Bleu Mauritius
Herman,
Je hebt al een "sort of tutorial"
wat kan ik daar nou nog aan toevoegen?
Ik heb net de mail gehad van Dick Best dat e.e.a. verzonden is dus waarschijnlijk morgen hier.
Ook heb ik het handschoenkastje er al uit gehaald om even te kijken of die module inderdaad zit waar ie hoort te zitten. Zat even met de bevestiging te kijken maar met Hermans info kom ik er wel.
Wat ik me afvraag, het forum is een grote vraagbaak, iedereen verwijst naar draadjes en reacties. Is er ook een plek binnen het forum waar tutorials bij elkaar staan (bijv. pdf's) en dat ik dat nog niet weet? Lijkt mij een handig iets. Een geposte tutorial kan dan door de beheerder daar naar toe worden gekopieerd (mocht de originele link na een tijd niet meer werken).
Wordt vervolgd!
Je hebt al een "sort of tutorial"

Ik heb net de mail gehad van Dick Best dat e.e.a. verzonden is dus waarschijnlijk morgen hier.
Ook heb ik het handschoenkastje er al uit gehaald om even te kijken of die module inderdaad zit waar ie hoort te zitten. Zat even met de bevestiging te kijken maar met Hermans info kom ik er wel.
Wat ik me afvraag, het forum is een grote vraagbaak, iedereen verwijst naar draadjes en reacties. Is er ook een plek binnen het forum waar tutorials bij elkaar staan (bijv. pdf's) en dat ik dat nog niet weet? Lijkt mij een handig iets. Een geposte tutorial kan dan door de beheerder daar naar toe worden gekopieerd (mocht de originele link na een tijd niet meer werken).
Wordt vervolgd!

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 09 mei 2011 20:00
Auto: 2.0-16V Exclusive
Opties: Pack Harm
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 145000
Kleur: Bleu Mauritius
Probleem opgelost, alles doet het weer.
Ik heb besloten geen tutorial te maken omdat de link van Herman alles al zegt. Nogmaals mijn dank voor de link Herman.
In mijn geval heb ik het handschoenkastje gedemonteerd, ik dacht 8 torx schroefjes van de voorkant te benaderen. Stelt niks voor, met een kleine ruk trek je hem er zo uit. Dan zie je links achterin inderdaad de module zitten die met 2 schroeven vast zit. Hiervoor heb ik de bithouder van mijn schroefmachine gebruikt. Als die 2 schroeven er uit zijn dan kunnen de stekkers er uit waardoor het kastje los komt. Van dit zwarte kastje kun je de afdekkapjes zo losklikken en dan zie je een mosfet tegen het koelblok aan zitten. De 3 pinnen lossolderen met een goede soldeerbout; 25W is te min kwam ik achter, ik heb extra een 60W bout laten komen en dat was een fluitje van een cent). Inderdaad wat soldeerlitze erbij en de contacten zijn zo vrij. Wat ik vergeten was maar elders heb meegenomen was nieuwe koelpasta, dat moet er wel tussen vind ik. Nou, nieuwe mosfet erin, contacten solderen en de overlengte afknippen. En dan alles in omgekeerde volgorde weer terug zetten.
Ik zou dit nu in zijn geheel kunnen uitvoeren in een half uur of zo. Vijf minuten is echt onzin, maar dat spreekt voor zich. Nu ik weet he het zit is het uiteraard wel anders dan de 1e keer.
Ik heb eventueel nog een mosfet over, twee eigenlijk maar ik wil er een zelf houden. Mocht iemand eens een keer een mosfet nodig hebben of een module gerepareerd willen hebben dan kan ik misschien iets betekenen. Jeneverkentel.
Forummers bedankt voor de hulp! Het heeft weer een bom duiten gescheeld

In mijn geval heb ik het handschoenkastje gedemonteerd, ik dacht 8 torx schroefjes van de voorkant te benaderen. Stelt niks voor, met een kleine ruk trek je hem er zo uit. Dan zie je links achterin inderdaad de module zitten die met 2 schroeven vast zit. Hiervoor heb ik de bithouder van mijn schroefmachine gebruikt. Als die 2 schroeven er uit zijn dan kunnen de stekkers er uit waardoor het kastje los komt. Van dit zwarte kastje kun je de afdekkapjes zo losklikken en dan zie je een mosfet tegen het koelblok aan zitten. De 3 pinnen lossolderen met een goede soldeerbout; 25W is te min kwam ik achter, ik heb extra een 60W bout laten komen en dat was een fluitje van een cent). Inderdaad wat soldeerlitze erbij en de contacten zijn zo vrij. Wat ik vergeten was maar elders heb meegenomen was nieuwe koelpasta, dat moet er wel tussen vind ik. Nou, nieuwe mosfet erin, contacten solderen en de overlengte afknippen. En dan alles in omgekeerde volgorde weer terug zetten.
Ik zou dit nu in zijn geheel kunnen uitvoeren in een half uur of zo. Vijf minuten is echt onzin, maar dat spreekt voor zich. Nu ik weet he het zit is het uiteraard wel anders dan de 1e keer.
Ik heb eventueel nog een mosfet over, twee eigenlijk maar ik wil er een zelf houden. Mocht iemand eens een keer een mosfet nodig hebben of een module gerepareerd willen hebben dan kan ik misschien iets betekenen. Jeneverkentel.
Forummers bedankt voor de hulp! Het heeft weer een bom duiten gescheeld


C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 04 dec 2012 20:25
Auto: 2ltr hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 258000
Kleur: rood
Kan iemand mij helpen .
Al 3 x een kachel module vervangen . De laatste keer gelijk ook m'n pollenfilter.
Als ik de kachel module plaatst werk hij weer. Voor een bepaalde tijd daarna
zegt hij doe het zelf maar . Aan jager onder bestuurders kant ook los gehad deze
draaid ook soepel.Waar kan dit nog meer aan liggen cq oorzaak zijn?????
Al 3 x een kachel module vervangen . De laatste keer gelijk ook m'n pollenfilter.
Als ik de kachel module plaatst werk hij weer. Voor een bepaalde tijd daarna
zegt hij doe het zelf maar . Aan jager onder bestuurders kant ook los gehad deze
draaid ook soepel.Waar kan dit nog meer aan liggen cq oorzaak zijn?????
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
De kachelmodule zelf helemaal vervangen voor een nieuwe? of 2e hands of zelf gerepareerd.
Soldeer alle verbindingen en stekkers nog eens goed door!!!
Soldeer alle verbindingen en stekkers nog eens goed door!!!
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.

C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 04 dec 2012 20:25
Auto: 2ltr hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 258000
Kleur: rood
Al 2x een tweedehands erin gedaan werkt goed maar na een bepaalde tijd niet meer.De laatste zat er nog geen maandje in.
Er werd me vertelt hij trek teveel weerstand dus pollenfilter ook vervangen , motortje draaid soepel .Dus als ik weer een andere plaatst werkt
hij weer en na een tijdje begeeft hij het.???
Er werd me vertelt hij trek teveel weerstand dus pollenfilter ook vervangen , motortje draaid soepel .Dus als ik weer een andere plaatst werkt
hij weer en na een tijdje begeeft hij het.???
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Ik kreeg 3 mnd garantie van het demontage bedrijf in kaatsheuvel.
En hoe zag het filter er dan uit? erg vuil en vies??
En hoe zag het filter er dan uit? erg vuil en vies??
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.

C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 04 dec 2012 20:25
Auto: 2ltr hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 258000
Kleur: rood
Nee maandje geleden ook pollenfiler geplaatst en kachelmodule en motortje van aanjager draaide soepel .
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Dan vermoedelijk toch gewoon pech met de module? Probeer ergens een te kopen met 3mnd garantie, of anders zelf repareren, ook best te doen als je handig met de fijne soldeerbout bent.
Wel met de stofzuiger goed de filter ruimte gezogen? niet verstopt?
meer kan ik zo gauw niet bedenken.
Wel met de stofzuiger goed de filter ruimte gezogen? niet verstopt?
meer kan ik zo gauw niet bedenken.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Kan de zaak de warmte wel kwijt? Dwz is de laag warmtegeleidende pasta tussen koelblok en thyristor wel intact? Als dat ding steeds te heet wordt is het gauw over en uit.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km

C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 04 dec 2012 20:25
Auto: 2ltr hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 258000
Kleur: rood
Oke alvast bedankt.
Ik ga verder zoeken.
Gtz John
Ik ga verder zoeken.
Gtz John

C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 10 sep 2012 20:17
Auto: c5 break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 273000
Kleur: grijs lila
Locatie: tiel
ik had ook de module kapot
bij demontagebedrijf een andere gehaald want nieuw was 100 euro
en hij doet het weer
bij demontagebedrijf een andere gehaald want nieuw was 100 euro
en hij doet het weer