Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

C5club Rookie


Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jan 2013 19:53
Auto: Ford Focus
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Kloetinge (Zeeland)
Ik heb niet alles gelezen, maar één ding valt me wel erg om met deze gladheid: mijn 2.0 heeft geen ESP. En da's in combinatie met de wollige (verder heerlijk hoor!!!) automaat niet altijd even handig. Mijn vorige bus, een Zafira 2.0 Dti had dat wel, en een stuk minder nodig! Gelukkig is de automaat in de sneeuwstand wel wat voorzichtiger, maar het blijft lastig het vermogen over te brengen op de weg. Ach, het zal wel wennen...
Was: Citroën C5 berline 2.0-16v aut. LPG 2003, nu Ford Focus wagon 1.8 TDCi 115 pk 2002
Hyundai Atos 2000
Hyundai Atos 2000
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Duh!Maarten schreef:Je bedoelt hiermee te zeggen dat goede PR niet per se gelijk staat aan de waarheid of realiteit?
Johan
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
'k weet niet hoe het met de Ph3 zit, maar ik kom met m'n Ph2 met niet al te veel profiel op de voorbandjes prima weg.
Heb nu ff een vervangende auto voor m'n werk (Zafira DTi 2.2) en als ik daar ff teveel gas mee geeft staat 'ie achterstevoren
Linker en rechtervoet doen heel veel met dit weer bij wegrijden. En dan flikker ik toch liever ESP ff uit. Liever gecontroleerd slippen dan tijdens het wegrijden niet weten wel wiel wel/geen aandrijving heeft.
Vorig jaar kwam ik met de C5 met ESP aan niet van de parkeerplek af, met ESP uit in 1 keer.
imho is ESP leuk en handig _als je al rijd_...
Heb nu ff een vervangende auto voor m'n werk (Zafira DTi 2.2) en als ik daar ff teveel gas mee geeft staat 'ie achterstevoren

Linker en rechtervoet doen heel veel met dit weer bij wegrijden. En dan flikker ik toch liever ESP ff uit. Liever gecontroleerd slippen dan tijdens het wegrijden niet weten wel wiel wel/geen aandrijving heeft.
Vorig jaar kwam ik met de C5 met ESP aan niet van de parkeerplek af, met ESP uit in 1 keer.
imho is ESP leuk en handig _als je al rijd_...
Johan
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Soms moet je ESP ff uitzetten idd ...
Werkt met wegkomen uit de sneeuw meer tegen dan mee, zeker met zomerbanden.
Werkt met wegkomen uit de sneeuw meer tegen dan mee, zeker met zomerbanden.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
In plaats van te googlen kan je beter naar de bron gaan:coffeecup schreef:Okay, nu begint die glimlach weer te komen. Want ook al is iets het eerste, ET vindt dat Citroen sowieso eerder was. Met alles. Maakt niet uit waarover het gaat, je vind er wel een antwoord op.EvilTwin schreef: Die twin turbo is later dan de V6Hi, of de 2.2HDi173, dus hoe ze durven te beweren de eerste te zijn is mij een volslagen raadsel.
Twinstageturbo. Google nog maar eens...
http://garrettbyhoneywell.com/product-s ... p?id=81274" onclick="window.open(this.href);return false;
Code: Selecteer alles
C5 2.2HDi173:
TurboModel DSGT12-14Z
Technology DUAL STAGE
Actuation Pneumatic
Lullig voor een op zich geinig merk, maar nogmaals: ze hebben in hun hele bestaan maar één auto zélf ontworpen (de 99 in 69), twee als je de Sonnet telt, dus hun bestaansrecht was altijd erg marginaal.Saab is neergeknuppeld op een oncharmante manier vanuit meerdere hoeken.
Je snapt zelf hoop ik dat "stangen" bij de woordenboekdefinitie van een Troll hoort. Nu is dat wellicht een geuzennaam in Saabland, maar op de rest van het internet bijzonder ongewenst.Nou... Gooi ik er als uitsmijter nog even zo'n quote zonder broncodering tegen aan. Gewoon, om je te stangen. En gewoon, omdat ik ook veel dingen weet
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

C5club Fan


Berichten: 72
Lid geworden op: 06 jul 2010 16:03
Auto: 2.0 Break Difference 2
Opties: trekhaak (vast)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10083
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 330000
Kleur: Gris Iceland
Locatie: Nieuwegein
En de 92/93/96 dan? Dat is toch wel een Saab ontwerp?
Persoonlijk geef ik ook de 9000 het voordeel van de twijfel. Weliswaar was de bodem een co-productie met Fiat en co, maar het was geen overnemen van een bestaande bodem. (Wat bij latere modellen helaas wel het geval was.)
Persoonlijk geef ik ook de 9000 het voordeel van de twijfel. Weliswaar was de bodem een co-productie met Fiat en co, maar het was geen overnemen van een bestaande bodem. (Wat bij latere modellen helaas wel het geval was.)
Vriendelijke groet,
Eddie.
Autoroute: Renault 14TL/TS, Citroen BX19GT, NSU Ro80, Citroen DS21H, Saab 900GLi, Citroen C5
Eddie.
Autoroute: Renault 14TL/TS, Citroen BX19GT, NSU Ro80, Citroen DS21H, Saab 900GLi, Citroen C5

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Goede PR?
Als je twijfelt over wat ga ik nemen en het wordt je op deze wijze gedicteerd?
Misschien wat om afgevaardigd te worden naar China, Auto`s van Duitse afkomst zijn zijn zeer geliefs en neemt gretig aftrek. Of je het met dergelijke PR gaat winnen?
Met een dergelijke PR zoals hier gevoerd wordt ga ik liever voor een duits merk,
er zijn nog andere zaken waardoor ik nog Citroen rij maar dat heeft slechts een kleine meerwaarde.


Misschien wat om afgevaardigd te worden naar China, Auto`s van Duitse afkomst zijn zijn zeer geliefs en neemt gretig aftrek. Of je het met dergelijke PR gaat winnen?

Met een dergelijke PR zoals hier gevoerd wordt ga ik liever voor een duits merk,

Berichten: 1553
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:15
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Locatie: Duivendrecht
Grappig...de chinezen waren in de geschiedenis zo'n beetje als eerste bezig met auto's.....
Laten we er geen doekjes om winden: alles van zowel Saab als Citroen is een voortborduursel op eerdere uitvindingen.
Laten we er geen doekjes om winden: alles van zowel Saab als Citroen is een voortborduursel op eerdere uitvindingen.
VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Sterker nog, volgens mij wordt Saab in Trollhattan gemaaktEvilTwin schreef: Je snapt zelf hoop ik dat "stangen" bij de woordenboekdefinitie van een Troll hoort. Nu is dat wellicht een geuzennaam in Saabland, maar op de rest van het internet bijzonder ongewenst.




Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Rookie


Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jan 2013 19:53
Auto: Ford Focus
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Kloetinge (Zeeland)
werd... 

Was: Citroën C5 berline 2.0-16v aut. LPG 2003, nu Ford Focus wagon 1.8 TDCi 115 pk 2002
Hyundai Atos 2000
Hyundai Atos 2000

C5club extreme Fan


Berichten: 164
Lid geworden op: 07 apr 2012 22:02
Auto: Peugeot 607 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
Ik heb een PH3 met automaat, er zitten momenteel 245/45R18 Bridgestone winterbanden op. Ik moet zeggen dat ik steeds versteld sta hoe baanvast hij is in de sneeuw
Naar mijn inziens kan zelfs een klein kind met mijn wagen in de sneeuw rijden
Prachtig gedaan Citroën.



Prachtig gedaan Citroën.


Tja, met Bridgestone banden... Stel je eens voor hoe goed dat dan op een Saab zou gaan... 

Berichten: 321
Lid geworden op: 19 jun 2012 21:39
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
garfield schreef:En de 92/93/96 dan? Dat is toch wel een Saab ontwerp?
Persoonlijk geef ik ook de 9000 het voordeel van de twijfel. Weliswaar was de bodem een co-productie met Fiat en co, maar het was geen overnemen van een bestaande bodem. (Wat bij latere modellen helaas wel het geval was.)
Saab vond de structuur van het platform te slecht, is werkelijk compleet aangepast en heeft nog weinig van doen met het originele idee.
Ook de 900 is Saab.
http://www.youtube.com/watch?v=lFVo9tKYYeU" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze hebben delen van Opel-platform moeten gebruiken bij de NG900, 9-3, 9-5. Die zijn echter weer zo verregaand aangepast, dat je niet echt kan spreken van rebadging.
PSA voert hetzelfde trucje in feite uit binnen de groep, net als VAG z'n platformen concernbreed uitrolt. Bij Saab is dat echter altijd als (negatief) tegenargument opgeworpen. Waarom is me nog altijd een raadsel.
MichielC5 schreef:Grappig...de chinezen waren in de geschiedenis zo'n beetje als eerste bezig met auto's.....
Laten we er geen doekjes om winden: alles van zowel Saab als Citroen is een voortborduursel op eerdere uitvindingen.
Mag ik het hier hartgrondig mee oneens zijn? Ik vind dat je Saab en Citroën als pioniers fors tekort doet. Zowel Saab als Citroën zijn één van de weinige merken die daadwerkelijk voor vernieuwing hebben gezorgd en revolutionaire techniek in massaproductie hebben genomen!! "De rest" borduurt daar veel op voort. Met uitzondering van Mercedes. Die hebben ook een alleraardigst trackrecord inzake vernieuwing.
BJG schreef:Sterker nog, volgens mij wordt Saab in Trollhattan gemaaktEvilTwin schreef: Je snapt zelf hoop ik dat "stangen" bij de woordenboekdefinitie van een Troll hoort. Nu is dat wellicht een geuzennaam in Saabland, maar op de rest van het internet bijzonder ongewenst.![]()
![]()
![]()

Berichten: 321
Lid geworden op: 19 jun 2012 21:39
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Ik wil er trouwens aan toevoegen dat ET me in een bepaalde hoek dwingt om op te komen voor het merk waar ik 10 jaar lang met veel plezier en liefde een leuke hobby aan heb gehad. Veel informatie die ik met jullie deel, is informatie die beperkt gedeeld werd met een selecte groep liefhebbers die dat bewust opzocht.
De C5 is me echter dusdanig positief bevallen, dat ik me niet verbaas dat er in de laatste jaren nog maar weinig (duurder geprijsde) 9-5's verkocht werden.
Mijn tevredenheid over de ph.3 C5 steek ik in andere topics ook niet onder stoelen of banken. De baanvastheid in sneeuw is en blijft echter echt een ronduit waardeloos kenmerk van de auto.
Het uitschakelen van ESP zorgt jammergenoeg ook voor het uitschakelen van TCS. Die kun je dan wel weer goed gebruiken in de sneeuw. Jammer dat je ze niet afzonderlijk kan aan- en uitschakelen.
De C5 is me echter dusdanig positief bevallen, dat ik me niet verbaas dat er in de laatste jaren nog maar weinig (duurder geprijsde) 9-5's verkocht werden.
Mijn tevredenheid over de ph.3 C5 steek ik in andere topics ook niet onder stoelen of banken. De baanvastheid in sneeuw is en blijft echter echt een ronduit waardeloos kenmerk van de auto.
Het uitschakelen van ESP zorgt jammergenoeg ook voor het uitschakelen van TCS. Die kun je dan wel weer goed gebruiken in de sneeuw. Jammer dat je ze niet afzonderlijk kan aan- en uitschakelen.

C5club Fan


Berichten: 72
Lid geworden op: 06 jul 2010 16:03
Auto: 2.0 Break Difference 2
Opties: trekhaak (vast)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10083
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 330000
Kleur: Gris Iceland
Locatie: Nieuwegein
Daarom noem ik de 9000 juist als origineel Saab ontwerp. ET komt tot 1, ik denk dat dat toch minstens 3 moet zijn. Geen idee waarom de 92/93/96 geen echte Saab zou zijn.coffeecup schreef:
Saab vond de structuur van het platform te slecht, is werkelijk compleet aangepast en heeft nog weinig van doen met het originele idee.
Ook de 900 is Saab.
De oer-900 ken ik, heb ik, maar is feitelijk een 99 hatchback met een langere neus en een geweldig dashboard.
Vriendelijke groet,
Eddie.
Autoroute: Renault 14TL/TS, Citroen BX19GT, NSU Ro80, Citroen DS21H, Saab 900GLi, Citroen C5
Eddie.
Autoroute: Renault 14TL/TS, Citroen BX19GT, NSU Ro80, Citroen DS21H, Saab 900GLi, Citroen C5