C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 jul 2008 22:45
Auto: C5 2.0 break exclusive lucifer rouge!
Opties: cd wisselaar, navigatie, lederen bekleding...wat niet?
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100000
Kleur: lucifer rouge
C5club Newbie
C5club Newbie
Beste mensen,

Ik heb een prachtige C5-break exclusive uit 2004 met 140000 2.0 op benzine. Sinds 1-1-2013 heb ik nieuw werk en rij ik 100 km per dag. Ik overweeg op gas te gaan rijden. Voor ongeveer 1500 kan dat ingebouwd worden, op de plek van het reservewiel. Is dat verstandig? Of kan ik beter inruilen en een nieuwe kopen?
Ik hoor dat de 2.0 16V niet goed op gas gaat.....

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Floris
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
:smt017 Wie zegt dat??? Gas gaat prima, ik rij vele jaren veel auto's op LPG
En mijn Vorige C5 1.8 Phase 1 ook, en deze C5 2.0 Phase 3 ook.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Nou, ik kan je verzekeren dat een 2.0i 16V als een speer op gas gaat. Als je naar mijn kilometerstand kijkt (en er zijn nog hogere) zie je dat je toch nog wel wat kilometers kunt maken met jouw C5 op gas. Als je niet zo'n type bent die elke 2 jaar tegen een ander dashboard wil aankijken "gewoon omdat het kan", dan kun je de huidige auto nog zeker daarvoor gebruiken.
Aan de andere kant je moet nog wel even sturen voordat je dan gaat verdienen.

Je zult gewoon wat rekenwerk moeten doen met een andere auto ernaast, waar al gas in zit, om te kijken waarmee je het snelst gaat "verdienen".
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Die motor loopt uitstekend op gas, daar hoef je het niet voor te laten. Genoeg calculatiemodellen op internet te vinden die uitrekenen waar het omslagpunt ligt. Als je over 3 jaar pas gaat ´verdienen´ dan is je auto alweer 12 jaar oud, met dan misschien andere gebreken en dure reperaties.
Dan is er ook nog het finacieele risico bij schade. Stel de dagwaarde van je auto is nu 2.500 euro. Morgen bouw je LPG in voor 1.500 euro, dagwaarde blijft 2.500 euro. Overmogen rijdt iemand je aan, schade 3000 euro. Je auto wordt financieel total-loss verklaart, je krijgt 2.500 euro, maar geen cent terug van je investering in LPG.
Je moet het maar eens doorrekenen, maar ik denk niet dat het een passende investering is.
Als je inruilt op een jongere ex-leaser met LPG heb je al 1.500 in je achterzak.
Er is wel een leuk psychologisch effect van rijden op LPG. Die initieele investering vergeet je snel en elke keer bij de pomp geeft het een goed, goedkoop gevoel. Zelfs als je pas na 3 jaar iets gaat verdienen, denk je na een maand of wat al: goed en goedkoop bezig zo :P Onzin, maar prettige onzin.

Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Gewoon al het gevoel bij de pomp is fijn met deze prijzen, het is even hikken tegen de investering, heb ik ook gedaan en let vooral op het gewicht zodat je niet duurder (klasse hoger ) in de wegen belasting valt dan is de mnd meerprijs niet veel hoger.
Maar inderdaad als je toch naar een jongere C5 gaat neem hem met LPG er al in (ook dan op het gewicht letten).

Klik een draadje...
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1797
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:31
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:
C5club Executive
C5club Executive
Ik heb het ook pas geleden laten doen , beetje dezelfde reden als herman.
Maar mijn auto heeft nog weinig gelopen , en ik ben van plan deze auto nog vele jaren te rijden.
En over de 2.0 liter motor , die gaat super op lpg hoor :smt023
Groetjes Timo
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Afbeelding Lexia 3
Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)

Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Ben zelf resent over gestapt naar een PH2 2.0i 16V met LPG en dat loopt prima.
Heb er een 67Ltr tank er in liggen.
Tank zo rond de 50Ltr en rij er ongeveer 500Km mee. Volle tank is €38.-
Verbruik ligt rond de 1:10 en dat vind ik voor een auto van 1507Kg erg netjes.

Greetz Iceman :smt197
Foto's

De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.


Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.

Diagbox

Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Gebruikersavatar
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
100 km/dag = 2000 per maand = 200 liter brandstof x 1 euro prijsverschil x 12= 2400 euro - 1500 euro = 900 euro voor extra wegenbelasting/iets hoger verbruik, dus binnen 1 jaar ga je al "verdienen".

Ronald///3 jaar? :smt017
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Ja Klussie gewoon gelijk geven, hij rijd een dikke DIESEL. :smt190 :smt023
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Gebruikersavatar
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Daar heb je gelijk in ! :smt190
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 164
Lid geworden op: 07 apr 2012 22:02
Auto: Peugeot 607 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Wat je misschien beter kan doen, deze verkopen en eentje kopen met LPI reeds ingebouwd. Meestal verkopen deze (om één of andere reden) slechter en goedkoper dan een niet-LPI wagen (althans in BE). Tenzij je echt zo zeker bent dat je jouw huidige wagen nog lang wil houden en doorverkopen niet jouw doel is, dan zou ik zeggen ga voor een installatie!

Heb ook met LPG gereden en ik moet zeggen het is inderdaad een plezier om te gaan tanken. Volsmijten voor €20 geeft gewoon zo 'n bevredigend gevoel :D
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Ik heb hetzelfde gedaan, 2.0 16V, bouwjaar 2003, in 2011 een gasinstallatie in laten bouwen bij kilometerstand 130.000. Dat rijdt als een speer en je hebt hem heel snel terugverdiend als je een beetje doorrijdt. Het scheelt maar een paar tientjes wegenbelasting per maand, maar wel een euro per liter brandstof. Ik heb er gewoon de grootste tank in laten leggen die past; 76 liter bruto, daar kan ik ongeveer 600 km mee rijden. Aanrader!
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006

Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
slingshot
slingshot
Re: Van benzine naar LPG, goed idee?

Bericht door slingshot »

De mijne gaat morgen ook binnen voor een lpg instalatie. ik kijk er al naaruit als ik hem woensdag terug mag gaan halen :D
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Geloof me; tanken wordt leuk. En stiekem ff kijken hoeveel de benzine-rijder voor je bij de kassa af moet tikken..;-)
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006

Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
slingshot
slingshot
Re: Van benzine naar LPG, goed idee?

Bericht door slingshot »

Hahahahaha dat word lachen
Plaats reactie