C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Bericht door EvilTwin »

Het is niet alleen de vraag wat voor motor wil je maar ook wat voor uitrusting. Ik zou bij een auto als de C5 altijd voor de Exclusive gaan, al was het alleen maar voor de H3+. (de echte Hydractive niet het simpele H3)

Daarnaast verdient de parkeerhulp zichzelf terug (door de overzichtelijkheid van een C5 ;) ) en is Xenon en ESP gewoon veiliger. (spaart je een set winterbanden uit :) )

Een C5 Exclusive Diesel is meestal de 2.2HDi16v

bijkomend voordeel

je hebt standaard een roetfilter (wel extra onderhoud iedere 80 a 120dkm)
is stiller en een veel mooiere loop door de balansassen.
een 8klepper draait tot 4400tpm, maar dan knallen de kleppen bijkans door de motorkap, de 16v doet ook soepel 4800tpm.

Verder sluit ik me aan bij andere posters, ik ging van een CX GTi via Xm V6 naar een Xantia110 (zonder proefrit, spiksplinternieuw gekocht, ik had er wel vertrouwen in) en dan is een C5 met 136pk de enige logische stap.

Een 2.2 met 6bak is volgend jaar ook wel voor een redelijk budget op te pikken, maar let wel op de hogere verbruik-, onderhoud, banden, verzekering- en wegenbelasting kosten.

Door het roetfilter pak je die laatste wel weer gedeeltelijk terug met lagere wasserette kosten. Het extra rijplezier en de fijne gadgets zijn niet simpel in geld uit te drukken
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
AJ Meester
AJ Meester

Bericht door AJ Meester »

EvilTwin schreef:Het is niet alleen de vraag wat voor motor wil je maar ook wat voor uitrusting. Ik zou bij een auto als de C5 altijd voor de Exclusive gaan, al was het alleen maar voor de H3+. (de echte Hydractive niet het simpele H3)

Daarnaast verdient de parkeerhulp zichzelf terug (door de overzichtelijkheid van een C5 ;) ) en is Xenon en ESP gewoon veiliger. (spaart je een set winterbanden uit :) )

Een C5 Exclusive Diesel is meestal de 2.2HDi16v

bijkomend voordeel

je hebt standaard een roetfilter (wel extra onderhoud iedere 80 a 120dkm)
is stiller en een veel mooiere loop door de balansassen.
een 8klepper draait tot 4400tpm, maar dan knallen de kleppen bijkans door de motorkap, de 16v doet ook soepel 4800tpm.

Verder sluit ik me aan bij andere posters, ik ging van een CX GTi via Xm V6 naar een Xantia110 (zonder proefrit, spiksplinternieuw gekocht, ik had er wel vertrouwen in) en dan is een C5 met 136pk de enige logische stap.

Een 2.2 met 6bak is volgend jaar ook wel voor een redelijk budget op te pikken, maar let wel op de hogere verbruik-, onderhoud, banden, verzekering- en wegenbelasting kosten.

Door het roetfilter pak je die laatste wel weer gedeeltelijk terug met lagere wasserette kosten. Het extra rijplezier en de fijne gadgets zijn niet simpel in geld uit te drukken
het enige nadeel van de exlusive uitvoering is het Houtinleg. daar moet je van houden. voor mij een reden om deze niet aan te schaffen. Wat je ook kan doen het laatste model ph1 (2004) kopen. deze heeft ook vele opties standaards. (helaas niet de H3+)
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Bericht door EvilTwin »

AJ Meester schreef:
EvilTwin schreef:Het is niet alleen de vraag wat voor motor wil je maar ook wat voor uitrusting. Ik zou bij een auto als de C5 altijd voor de Exclusive gaan, (..)
het enige nadeel van de exlusive uitvoering is het Houtinleg. daar moet je van houden. voor mij een reden om deze niet aan te schaffen. Wat je ook kan doen het laatste model ph1 (2004) kopen. deze heeft ook vele opties standaards. (helaas niet de H3+)
en nog steeds geen ESP, geen Xenon...etc.

Houtinleg is idd een kwestie van smaak, maar het is ook simpelste om te vervangen, indertijd waren er genoeg mensen die een nieuwe LP kochten en het Alu wilden ruilen voor hout, of je er nu nog zo simpel aan komt kan ik niet zeggen, maar het is vij minuten werk om de strips en lijsten te vervangen door iets anders.

Ik zit er zelf ook nog steeds over te denken om er eens iets anders op te zetten, maar tussen het grijs velours grijs plastics en grijze matten is het wel aardig om een kleurtje te hebben, al is dat glimmend bruin ;)
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door Roman »

geen xenon idd, maar het is wat je gewend bent.
mijn C5 heeft ook geen xenon en in belgie heb je dat ook niet echt nodig :lol:

maar op donkere wegen schijnen de niet xenonlampen ook echt goed. :wink:
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 592
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:13
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Locatie: Vlaanderen
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Bericht door maeseelek »

in de phII exclusive is er geen houtinleg (misschien wel die met leer)
op de oprit:
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12

TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris

exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1566
Lid geworden op: 30 mei 2006 11:34
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs
Locatie: Willemstad
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door frank65 »

ronama schreef:geen xenon idd, maar het is wat je gewend bent.
mijn C5 heeft ook geen xenon en in belgie heb je dat ook niet echt nodig :lol:

maar op donkere wegen schijnen de niet xenonlampen ook echt goed. :wink:
Klopt, 1 van de pluspunten van de C5: uitstekende verlichtingsunits voor het dim en groot licht. :idea:
De mistlampen zou ik liever lager in de bumper willen hebben maar die gebruik je toch veel minder. :offtopic

Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011.
Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17
Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015
In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018
AJ Meester
AJ Meester

Bericht door AJ Meester »

maeseelek schreef:in de phII exclusive is er geen houtinleg (misschien wel die met leer)
dan nog maar een jaartje (of 2) wachten en gaan voor de PHII, of binnenkort een leaseauto vragen van de baas.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door Roman »

frank65 schreef:
ronama schreef:geen xenon idd, maar het is wat je gewend bent.
mijn C5 heeft ook geen xenon en in belgie heb je dat ook niet echt nodig :lol:

maar op donkere wegen schijnen de niet xenonlampen ook echt goed. :wink:
Klopt, 1 van de pluspunten van de C5: uitstekende verlichtingsunits voor het dim en groot licht. :idea:
De mistlampen zou ik liever lager in de bumper willen hebben maar die gebruik je toch veel minder. :offtopic
zo is het dus bij de PH2 :wink:
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Gebruikersavatar
C5club Executive
C5club Executive

Bericht door arendonk »

frank65 schreef:
ronama schreef:geen xenon idd, maar het is wat je gewend bent.
mijn C5 heeft ook geen xenon en in belgie heb je dat ook niet echt nodig :lol:

maar op donkere wegen schijnen de niet xenonlampen ook echt goed. :wink:
Klopt, 1 van de pluspunten van de C5: uitstekende verlichtingsunits voor het dim en groot licht. :idea:
De mistlampen zou ik liever lager in de bumper willen hebben maar die gebruik je toch veel minder. :offtopic
Xenon-versies hebben niet eens mistlampen
Plaats reactie