Daarnaast verdient de parkeerhulp zichzelf terug (door de overzichtelijkheid van een C5


Een C5 Exclusive Diesel is meestal de 2.2HDi16v
bijkomend voordeel
je hebt standaard een roetfilter (wel extra onderhoud iedere 80 a 120dkm)
is stiller en een veel mooiere loop door de balansassen.
een 8klepper draait tot 4400tpm, maar dan knallen de kleppen bijkans door de motorkap, de 16v doet ook soepel 4800tpm.
Verder sluit ik me aan bij andere posters, ik ging van een CX GTi via Xm V6 naar een Xantia110 (zonder proefrit, spiksplinternieuw gekocht, ik had er wel vertrouwen in) en dan is een C5 met 136pk de enige logische stap.
Een 2.2 met 6bak is volgend jaar ook wel voor een redelijk budget op te pikken, maar let wel op de hogere verbruik-, onderhoud, banden, verzekering- en wegenbelasting kosten.
Door het roetfilter pak je die laatste wel weer gedeeltelijk terug met lagere wasserette kosten. Het extra rijplezier en de fijne gadgets zijn niet simpel in geld uit te drukken