C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 feb 2012 21:04
Auto: C5 Berline Difference II 2.0 16v
Opties: CC, PDC, Schuif/kanteldak, Audio, Regensensor.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 244.000
Kleur: Zwart
Locatie: Uden
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Re: Eco mode

Bericht door Jay Jay »

@ BJG: De accu truc? Als in resetten door de auto spanningsloos te stellen? Nee, helaas dat werkt niet. Ik heb de accu losgekoppeld tijdens het laden van de accu, dus heeft de auto een nacht zonder spanning gestaan. Dit bood helaas geen oplossing van dit probleem.
Lexia 3 en Diagbox (v7.52) aanwezig!
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: Eco mode

Bericht door BJG »

dat is jammer,
je kunt nog proberen naast de accu ook de stekkers van de bsi en motormanagement los te koppelen.

Het lijkt nl sterk op een stresssituatie van de BSI.

Maar helpt dat niet, dan ben ik bang dat er ergens iets fout is gegaan bij de update.
je zou kunnen proberen eerst nog te telecoderen via internet om te kijken of er een instelling met de update mee veranderd had moeten worden.

Weet je wel zeker dat je accu en boordspanning OK zijn?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2008 15:08
Auto: break 2,0 exclusive
Opties: veel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10042
Productienummer: 10336
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 146000
Kleur: KPUD ( Bleu ??)
KPH: Achter
Locatie: Hoofddorp
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: Eco mode

Bericht door Dirck »

Mijn dame heeft ook een weigerachtige ecomode. alle instellingen staan goed, opnieuw geüpdate door GJO, en toch gaat de ecomode na 5 seconden in. Binnenverlichting werkt alleen met draaiende motor, net als de radio.

Nu meldt ze wel vaak, maar niet altijd, iets over het niveau van de koelvloeistof als ik het contact afzet, Het niveau is uitstekend, dus lijkt het dat de sensor het loodje heeft gelegd en dat er vloeistof in de stekker is gelekt. alleen, geen sensor te vinden aan het voorraadvat. Wie kan me vertellen waar het ding zit?

Volgens Brian van GJO moet ik ook alle stekkers van de BSI loshalen, maar voor ik nu mijn rug verdraai, hoeveel zijn dat er?

Dirck
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: Eco mode

Bericht door BJG »

Is er al eens gekeken naar de accumodule?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 413
Lid geworden op: 08 apr 2012 16:26
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Locatie: Erps-Kwerps, Belgium
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Re: Eco mode

Bericht door Hollender »

Als ik een beetje logisch probeer te redeneren dan ga ik er van uit dat er bij de ecomodus word gekeken naar de accuspanning. Zodra die beneden een bepaalde waarde komt zal de auto in ecomodus gaan. Als dat nagenoeg direkt gebeurd nadat de motor is gestopt kan dat volgens mij op twee dingen duiden. een optie is een te grote weerstand tussen accu en elektrisch systeem. Denk hierbij aan vuile accupolen of corrosie aan de massa. andere optie is een slechte cel in je accu waardoor je een lagere spanning krijgt maar de accu toch nog voldoende stroom kan leveren. Dus aansluitingen controleren en eventueel preventief schoonmaken en de accu eens grondig laten testen door de accuboer.

Just my 2 cents
Free beats!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: Eco mode

Bericht door JW-C5 »

Accuspanning alleen is onvoldoende om te bepalen wat de capaciteit is van een accu.
Die spanning kan best hoog genoeg zijn, maar als de accu intern achteruit gaat is het snel over-en-uit met z'n capaciteit.
Er zijn dus meer parameters die "gemeten" moeten worden om z'n capaciteit vast te stellen.

Hoe de computer dat precies doet weet ik niet.
Daarom kan het best zijn dat hij het zekere voor het onzekere neemt en snel overgaat tot de ECO Modus.
Te snel wellicht in veel gevallen.....

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Re: Eco mode

Bericht door Herman »

Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 413
Lid geworden op: 08 apr 2012 16:26
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Locatie: Erps-Kwerps, Belgium
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Re: Eco mode

Bericht door Hollender »

JW-NHS schreef:Accuspanning alleen is onvoldoende om te bepalen wat de capaciteit is van een accu.
Die spanning kan best hoog genoeg zijn, maar als de accu intern achteruit gaat is het snel over-en-uit met z'n capaciteit.
Er zijn dus meer parameters die "gemeten" moeten worden om z'n capaciteit vast te stellen.
Daarom dat ik zei ze te laten testen door een accuboer, die hebben daar een speciaal apparaatje voor dat niet alleen de spanning test maar ook de capaciteit en de spanning onder grote belasting.
JW-NHS schreef: Hoe de computer dat precies doet weet ik niet.
Daarom kan het best zijn dat hij het zekere voor het onzekere neemt en snel overgaat tot de ECO Modus.
Te snel wellicht in veel gevallen.....

Groet,
JW
Ik kan me geen andere methode voorstellen dan dat ze ook de spanning meet, eventueel gekoppeld aan een tijd. De kans dat de computer de accu gaat belasten om te zien of er nog genoeg capaciteit zou zijn werkt waarschijnlijk averechts.
Free beats!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2008 15:08
Auto: break 2,0 exclusive
Opties: veel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10042
Productienummer: 10336
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 146000
Kleur: KPUD ( Bleu ??)
KPH: Achter
Locatie: Hoofddorp
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: Eco mode

Bericht door Dirck »

Is er al eens gekeken naar de accumodule?
Niet dat ik weet. Gewoon de verbinding vanaf de accu naar de grotezekeringkast onder de motorkap volgen en daar naar corrosie zoeken?
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: Eco mode

Bericht door BJG »

Sorry, excuses, ik zie nu pas dat jij een ph1 hebt dus zonder accumodule.

Heb je al eens geprobeerd om de accupool er een poosje af te doen?
In de ph1 is de tijd tot eco-modus eenvoudig in de BSI in te stellen, ik neem aan dat JO dat heeft gecontroleerd?
Een slechte/defecte accu kan inderdaad ook de oorzaak zijn
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
Plaats reactie