Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 416
Lid geworden op: 14 apr 2010 15:50
Auto: sedan, Exclusive 2.0 aut4
Opties: electrische schuif/kanteldak, afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09055
Productienummer: 10708
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 149000
Kleur: Gris quartz
KPH: Achter
Locatie: Almere
Rijd ik van de week naar de supermarkt. Gek geluid tijdens het sturen. Stuurd ook niet lekker. Kom ik thuis, zie ik na het parkeren een nat spoor achter de auto. Onder de auto. Beetje rechtvoor hangen druppels. Volgende dan geprobeerd de auto omhoog te doen...lukte niet..omlaag wel...nu staat ie dus laag...balen.. benieuwd wat het gaat kosten.
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Als jij met rechtsvoor onder het LDS vat of het expansievat van de koelvloeistof bedoelt, kost je dat waarschijnlijk niet heel veel geld. Er zijn daar eigenlijk 2 mogelijkheden:
- Parkeer je auto en draai je wielen in een uiterste stand naar rechts en zet de motor af.
- kijk dan achter het rechtervoorwiel naar de veerpoot; ongeveer halverwege de buis vertrekt een rubber slangetje naar omhoog en dit slangetje komt bij het binnenscherm uit op een metalen leiding. Dit is de lekleiding van de veerpoot. Zit die goed vast of is hij misschien afgescheurd? Dat is vaak oorzaak nummer 1. Kapot? Dan een nieuwe retourleiding erop. Verkrijgbaar bij de dealer voor een 20 euro.
- voor oorzaak nummer 2 moet het kunststof binnenscherm van de wielkast er even uit. Die zit midden achter de veerpoot vast, midden bovenaan en nog aan de bumper en de motorafdekplaat. Als je die eruit hebt kun je de retourleiding zien zitten aan de onderzijde van het LDS vat. Gooi die klik-klem er maar af en zet er een normale goede rvs-slangklem op. Je ziet daar direkt of daar de lekkage vandaan kwam. Kosten 1,50 voor een slangklem.
Beide klusjes kosten, ook bij de garage, weinig tijd en ook weinig geld.
Edit: Willy4 heeft er al een mooie foto bijgeplaatst. Last but not least: breng daarna je LDS niveau op peil! Erg belangrijk.
- Parkeer je auto en draai je wielen in een uiterste stand naar rechts en zet de motor af.
- kijk dan achter het rechtervoorwiel naar de veerpoot; ongeveer halverwege de buis vertrekt een rubber slangetje naar omhoog en dit slangetje komt bij het binnenscherm uit op een metalen leiding. Dit is de lekleiding van de veerpoot. Zit die goed vast of is hij misschien afgescheurd? Dat is vaak oorzaak nummer 1. Kapot? Dan een nieuwe retourleiding erop. Verkrijgbaar bij de dealer voor een 20 euro.
- voor oorzaak nummer 2 moet het kunststof binnenscherm van de wielkast er even uit. Die zit midden achter de veerpoot vast, midden bovenaan en nog aan de bumper en de motorafdekplaat. Als je die eruit hebt kun je de retourleiding zien zitten aan de onderzijde van het LDS vat. Gooi die klik-klem er maar af en zet er een normale goede rvs-slangklem op. Je ziet daar direkt of daar de lekkage vandaan kwam. Kosten 1,50 voor een slangklem.
Beide klusjes kosten, ook bij de garage, weinig tijd en ook weinig geld.
Edit: Willy4 heeft er al een mooie foto bijgeplaatst. Last but not least: breng daarna je LDS niveau op peil! Erg belangrijk.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie

hier een foto van de afgebroken leiding
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Hier nog wat foto's die je aantreft als het binnenscherm eruit is. Foto's van Lancelot:
Lekkage
@EW: Dat is geen lekzak maar dit is dus de aansluiting van de retourleiding op de veerpoot. Je zou het lekzak kunnen noemen maar de enige reden dat het aansluitstuk zo groot is, is om lekkage door montagefouten te voorkomen.
Lekkage
@EW: Dat is geen lekzak maar dit is dus de aansluiting van de retourleiding op de veerpoot. Je zou het lekzak kunnen noemen maar de enige reden dat het aansluitstuk zo groot is, is om lekkage door montagefouten te voorkomen.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 416
Lid geworden op: 14 apr 2010 15:50
Auto: sedan, Exclusive 2.0 aut4
Opties: electrische schuif/kanteldak, afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09055
Productienummer: 10708
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 149000
Kleur: Gris quartz
KPH: Achter
Locatie: Almere
Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik ga morgen bij daglicht even goed kijken. Toen het gebeurde was het avond en keek ik met een zaklamp onder mijn auto. Daar zit zo'n afdekplaat en daar hingen de druppels onder...
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Berichten: 416
Lid geworden op: 14 apr 2010 15:50
Auto: sedan, Exclusive 2.0 aut4
Opties: electrische schuif/kanteldak, afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09055
Productienummer: 10708
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 149000
Kleur: Gris quartz
KPH: Achter
Locatie: Almere
Door omstandigheden nog geen tijd gehad om te kijken wat de oorzaak is.
Hoop deze week een keer met daglicht thuis te zijn. Hou jullie wel op de hoogte
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Hoop deze week een keer met daglicht thuis te zijn. Hou jullie wel op de hoogte
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Berichten: 416
Lid geworden op: 14 apr 2010 15:50
Auto: sedan, Exclusive 2.0 aut4
Opties: electrische schuif/kanteldak, afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09055
Productienummer: 10708
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 149000
Kleur: Gris quartz
KPH: Achter
Locatie: Almere
Nou..eindelijk kans gehad om te kijken. Retourslang is lek. Nieuwe erop helaas niet genoeg lds. Maar de oorzaak lijkt opgelost.
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk


