Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Hoog verbruik, nieuwe injectoren/verstuivers, zwarte rook
Auteur |
Bericht |
Boby
C5club Rookie
Auto: C5 Break 2.0 HDiF Exclusive
Opties: Cruise Control,elektr.open dak,Xenon lampen,draaibare kruislichten,parkeersensoren voor en achter, mistlichten voor, zetelver
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 98.000
Kleur: metaal grijs
Naar boven
|
 Re: Hoog verbruik, nieuwe injectoren/verstuivers, zwarte roo
Eigenlijk hoef ik echter niet meer te zeuren, te jammeren en te mekkeren. Had ik de raad opgevolgd van enkele forumleden alhier, had me dit enkele duizenden euro's uitgespaard. Maar helaas heb ik getracht om met alle mogelijke middelen te redden wat er gered zou kunnen worden. Alleen heb ik de strijd verloren door de "gewiekste" ondeskundigheid van een garagehouder uit Peer. Winimotors is dan blijkbaar ook gekend om deze blijkbaar handteerbare praktijken dewelke meerdere slachtoffers teweeg heeft gebracht. Alleen blijft de prangende wetenschap in de rechtsgang dat een kale kip moeilijk te pluimen is. Dat is een vaststaand feit.
Mijn verontwaardiging was veertien dagen geleden des te groter wanneer ik de bevindingen van een citroën dealer meedeelde aan Winimotors inzake hun ondekundige handelingen. Blijkt dat zij dan enkel het ondermotorblok vervangen zouden hebben. Een eerste poging om zich van hun verantwoordelijkheid te onttrekken.
Wat te bedenken dat een citroën dealer de additieftank volledig heeft vervangen waar Winimotors nadien beweerde dat zij de sensoren zelf hadden afgekoppeld? De redenen hiertoe is mij echter nooit medegedeeld.
Wat te bedenken dat Winimotors geen enkele aandacht schonk aan de olielekkage onderaan de intercooler wat zij beschreven als de nietszeggende ziekte van de C5?
Wat te bedenken dat Winimotors mij facturen ter hand stelde die ik uiteraard contant betaalde waaruit nu blijkt dat mijn nummerplaat totaal niet overeenstemt met de nummerplaatvermelding op deze facturen?
Wat te bedenken dat Winimotors de compressie niet kon meten door gebrek van compressiemeter die al meer dan één maand in bestelling was?
Begrijpelijk dat andere goedmenende citroëndealers het geklungel niet meer durfden over te nemen van zulk amateurisme. Begrijpelijk dat moeilijke materie om daarmee nog eer en succes te halen. Ondanks Citroën dealer Vack uit Puurs/Bornem mee zijn opperste best heeft gedaan om mijn voertuig nog te kunnen redden. Maar helaas, van de ene verbazing in de andere, mij het advies heeft gegeven de strijd op te geven.....
Zij hebben me trouwens nu gesteund opdat ik verder zou kunnen met een betrouwbaar Citroënvoertuig dat het onderhoud heeft bekomen bij Citroën door de eerste eigenaar. Het siert niet alleen dit forum maar ook erkende Citroën dealers die nog mensen willen helpen en bijstaan. Aan allen mijn dank daarvoor. Snik....
_________________ Na 37 jaar roken gestopt op 8 januari 2013...
|
12 jan 2013 00:24 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11350 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Ik leef met je mee! Heel sneu allemaal! Zelf altijd veel geluk gehad met 2e hands kopen al met alle auto's die ik gehad heb, zelfs mijn zoon had een C5 miskoop en eigenwijs, nu een Fiat (zijn idee)helaas maar wel die ik had opgezocht met succes in kan rijden, geluk is met de domme zeg ik altijd! meer geluk Succes met de volgende! 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
12 jan 2013 00:32 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
Boby, wat een drama! Wees wel voorzichtig met juridische procedures. Het kan je nog meer geld kosten en misschien nog belangrijker het kan je leven, geluk en welzijn behoorlijk frustreren voor lange, lange tijd. Ik weet niet hoe het in Belgie is maar civiele procedures in Nederland kunnen jaren duren. Ik hoop dat je vrouw en jou er snel overheen zijn.
Gr. Ronald
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
12 jan 2013 00:41 |
|
 |
Koudenhoorn
V.I.P.
Geregistreerd: 30 mei 2010 21:20 Berichten: 30 Woonplaats: Warmond
Auto: C5 Break - 2.2 HDI 170 PK Exclusive
Bouwjaar: 2007
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 146000
Kleur: Grijs
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Wauw, wat een ellende zeg!! Zoals door anderen ook al aangegeven, kunnen juridische procedures uw plezier (en uw portemonnee) nog meer schade doen. Jammer genoeg kunnen malafide praktijken hierdoor nog steeds doorgaan.... Ik hoop dat uw nieuwe voiture de vorige snel zal doen vergeten. Veel probleemloze kilometers gewenst!
|
12 jan 2013 02:48 |
|
 |
Boby
C5club Rookie
Opties: Cruise Control,elektr.open dak,Xenon lampen,draaibare kruislichten,parkeersensoren voor en achter, mistlichten voor, zetelver
Naar boven
|
Toegeven dat ik met de aankoop van de wagen geen enkele ellende heb gehad. Tot op het moment dat men een andere motor heeft gestoken afkomstig van een C8 met andere motorcode. Sindsdien is de zware ellende begonnen op allerlei gebied. En toch maar blijven ontkennen in tegenstelling wat verschillende personen verkondigden als overige Citroën dealers.
Ik begrijp ook wat jullie bedoelen met een gerechtelijke procedure. Maar kan het zijn dat zulke foorknapen blijvende ellende veroorzaken door bedrog en dergelijke meer? Ondertussen heb ik ook gemerkt dat ik of mijn gezin niet het enige slachtoffer ben geworden van Winimotors. Ik ben de laatste persoon om wraak te nemen en tracht steeds naar oplossingen te zoeken die in der minne kunnen geregeld worden. Het lezven bestaat niet alleen uit nemen maar ook uit geven of toegeven. Maar iets zal ik toch wel ondernemen. Al was het de Bijzondere Belastingsinspectie (BBI) dat ik in kennis stel met de facturen....
Het bedrog gaat verder dan wat ik al heb geschreven in huidige topic. Betalen voor een ventilator waarbij een dealer dezelfde week vaststelt dat het mechanisch binnenwerk stuk is, is voor mij ook een vorm van oplichting. Winimotors had blijkbaar gerekend op de koude temperaturen en dat het niet snel zou ontdekt worden.
Ook daar hardnekkig beweren dat de Citroën dealer fout zit. Je moet zulke pretentie maar durven aan te wenden !!
|
12 jan 2013 11:38 |
|
 |
peeke 1972
C5club Bikkel
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Naar boven
|
Een rechtzaak hiertegen kan je idd pluimen. Ik denk dat je moet overwegen en als je zaak meer gaat kosten datn dat ze gaat opbrengen gewoon laten en het als een levensles zien denk ik. Wij hebben hier ongeveer hetzelfde aan de hand maar met het plaatsen van een dak. En hier hebben we ook moeten afwegen of het niet meer kost met hier verder mee te gaan of het zelf met hulp goed te doen. En als je ziet dat een goeie advokaat hier in belgië gemakkelijk 150 euro per uur kost dan is het idd in de meeste gevallen het beter om het te laten vallen. Een gewone werkmens kan dit niet meer betalen en zo blijven die cowboy's in elke sector bestaan.
|
12 jan 2013 12:32 |
|
 |
Bibendum
C5club extreme Fan
Auto: Citroën C4 2.0 HDi
Naar boven
|
In België kunnen we voor geschillen met garagisten beroep doen op de advokaat van onze gerechtsbijstand.Voor overige zaken een advokaat zoeken die wil werken op percent of het systeem van no cure no pay.M.a.w.als hij zich meester ziet van de zaak gaat ie deze bepleiten en betaal je hem bij een gunstige uitspraak of zijn ereloon of een percent van de schadevergoeding.
|
12 jan 2013 14:03 |
|
 |
Boby
C5club Rookie
Naar boven
|
|
13 jan 2013 00:28 |
|
 |
|