Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
GJM
C5club Rookie
Geregistreerd: 21 mei 2007 22:31 Berichten: 42 Woonplaats: Purmerend
Auto: C5 Break 2.0 16v
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 255000
Kleur: grijs
Naar boven
|
 vraag veersysteem
hallo,
mijn C5 break van 2002 voldoet prima, echter heb ik soms het idee dat de wagen wat achterover hangt. als ik dan na een rit ergens stop zie ik de neus wat zakken. heeft iemand enig idee waar ik aan moet denken ( veerbollen vervangen of LDS olie verversen) wagen heeft 250000km gereden.
GJM
|
10 jan 2013 21:20 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: vraag veersysteem
Als je over slecht wegdek rijdt, rijst de neus automatisch een stukje. Als je toevallig net het laatste stukje van de rit een slecht wegdek hebt, lijkt hij daarom altijd wat hoger te staan. Dat zie ik op mijn werk, als ik de auto ontgrendel zakt de neus altijd, omdat de overgang van weg naar parkeerhavens door het systeem als 'slecht wegdek' worden aangemerkt. Als het áltijd gebeurt, zou misschien de hoogteregelaar een oorzaak kunnen hebben. Je zou eventueel het LDS-niveau kunnen controleren. Auto in de laagste stand laten zakken, dan kun je zien in het reservoir of er voldoende LDS in zit. Overigens; weet je zeker dat de neus te hoog staat, en niet de kont te laag? Een inzakkend achterwerk kan ook veroorzaakt worden door (interne) lekkage van de veercilinders achter. Zeker oudere C5'en hebben daar wel eens last van. Wat dat betreft zijn C5'en echte vrouwen: bij ouder worden zakt de kont uit
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
10 jan 2013 21:37 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: vraag veersysteem
Volgens mij is het simpeler dan je denkt: De wagen houdt een constante rijhoogte aan. Jij stapt uit, dus heft de wagen zich vooral voor een beetje uit de veren. (jij zit denk ik meestal voorin als je rijdt  ) Enige seconden later corrigeert hij dat weer door van voren weer te zakken naar de gewenste hoogte. Dat doet hij ook als de motor uit is omdat de BHI nog ongeveer 30 seconden wakker blijft. Voor het gemak laat ik even het zakken op hogere snelheid en het hoger gaan bij slecht wegdek buiten dit verhaal.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
11 jan 2013 00:18 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: vraag veersysteem
Slecht wegdek doet niet alleen de neus omhoog gaan, ook de achterkant gaat evenzeer omhoog (~15mm), BJG heeft het bij het rechte eind, vwb het nacorrigeren bij uitstappen, maar het gewicht van de chauffeur rust op beide assen. Dus dat terugregelen, zie je op beide assen, de voorkant zakt door het gewicht echter een fractie sneller.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
11 jan 2013 00:33 |
|
 |
Democrat
C5club Rookie
Geregistreerd: 15 jan 2013 22:42 Berichten: 20 Woonplaats: Antwerpen (Ekeren)
Auto: sx hatchback
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 75000
Kleur: grey/blue metallic
Naar boven
|
 Re: vraag veersysteem
Oef 14dagen geleden een C5 gekocht, en dit week-end me een hoedje geschrokken. Eerst blijkt de wagen zichzelf te corrigeren nadat mijn 2 passagiers achterin uitstapten. Ik rij even verder, moet aan het licht wachten en zie ineens mijn neus duiken. De dag nadien, zelfde scenario, zelfde "duik". En vanmorgen ontgrendel ik mijn auto om in te stappen, en zakt de voorkant naar voor. Heb dus een afspraak bij de garagist morgen, maar dan zal het wel in orde zijn. PS : mijn verbruik is schitterend, amper iets boven 5 liter ! Mooi ! PS 2 : auto stuurt wel redelijk zwaar in vgl met mijn vorige wagens C-Max en Picasso. Maar soit, beste comfort dat ik ooit meemaakte 
|
11 feb 2013 22:34 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: vraag veersysteem
Je hebt een LDS gebrek, denk ik.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
11 feb 2013 22:57 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: vraag veersysteem
Het hoeft allemaal geen probleem te zijn. De wagen probeert de hoogte constant te houden. Als je stilstaat met je voet op de rem gaat dat wat moeilijk en krijg je soms rare effecten. Ook het zakken van de voorkant na ontgrendelen kan gewoon betekenen dat de bhi is ingeslapen terwijl jij bent uitgestapt. De hoogte is dus verkeerd, op het moment van ontgrendelen wordt hij wakker en corrigeert hij alsnog.
Ik zou zeggen zie het eerst nog even aan.
Inderdaad is het controleren van het lds peil wel aan te bevelen.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
12 feb 2013 09:45 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: vraag veersysteem
Komt mij ook met enige regelmaat voor, dat de neus na een minuut stilstaan (bijv. bij een verkeerslicht) opeens zakt. Zonder duidelijke reden.
En bij mij geen LDS-gebrek. Het hoort blijkbaar bij een HP-Citroën.
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
12 feb 2013 09:49 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|