Auteur |
Bericht |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 2 vraagjes
Hallo mijn c5 vrienden. Heb twee vraagjes over mijn Dame. 1ste vraagje is moet de sensor van het ruitenvloeistof niveau worden ingelezen of kan je die zo vervangen.
Mijn 2de vraagje is hoe lang gaat een roetfilter van een 2.0 hdi zonder Fap mee , deze omdat ik nog steeds de eerste er onder heb liggen en nu op 400678 km zit met de teller.
al vast bedankt voor de info.
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
19 dec 2012 13:32 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13957 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: 2 vraagjes
op vraag 1 neen op vraag 2,je bedoeld de katalisator,moet je niet vervangen
|
19 dec 2012 13:43 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: 2 vraagjes
Oke Willy dank voor je uitleg niet vervangen kwam op het idee door de stand van de teller en doordat de Dame nog al rookt als ik in zijn twee optrek.
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
19 dec 2012 13:48 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
 Re: 2 vraagjes
doe maar eens een stevig ritje duitse auto baan, daar knapt ie wel van op wat het roken betreft.
dan is het uitlaatje weer mooi schoon.
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
19 dec 2012 14:09 |
|
 |
G.Meijer
V.I.P.
Geregistreerd: 07 nov 2006 22:34 Berichten: 330 Woonplaats: Duivendrecht
Auto: C5 Berline 1.6HDiF Ligne
Opties: Trekhaak en spatlappen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10656
Productienummer: 10098
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209978
Kleur: Bleu Mauritius
Naar boven
|
 Re: 2 vraagjes
Ik vraag me af of een stevig ritje autobahn voldoende is om het roken te verminderen. Ik rij nog wel eens op een MB Sprinter met een behoorlijk aantal kilometers op de teller, maar die rookt alsof het zo hoort en die wagen maakt regelmatig ritten naar het buitenland en krijgt dan behoorlijk op z'n d....r Groet, Ger
_________________ C5 Berline 1.6HDiF Caractère , sept 2006 groene TÚV-sticker 4.
|
19 dec 2012 15:35 |
|
 |
Hollender
C5club Bikkel
Geregistreerd: 08 apr 2012 16:26 Berichten: 413 Woonplaats: Erps-Kwerps, Belgium
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Naar boven
|
 Re: 2 vraagjes
Ik denk dat het belangrijk is om te vermelden in welke omstandigheden dat ze rookt (tijdens accelereren, op motor afremmen, constant...) en welke kleur die rook heeft.
_________________ Free beats!
|
19 dec 2012 17:50 |
|
 |
slingshot
|
 Re: 2 vraagjes
Ik heb mij laten vertellen dat dat vrij normaal is voor een mb sprinter 
|
19 dec 2012 19:21 |
|
 |
Peterzelf
C5club Fan
Geregistreerd: 26 okt 2012 11:35 Berichten: 99 Woonplaats: Leeuwarden
Auto: C5 Break 2.0-16V Ligne Prestige
Opties: Trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 210000
Kleur: Blue blabla
Naar boven
|
 Re: 2 vraagjes
Met dit weer zie dat auto sowieso meer roken. Maar een diesel met 4 ton op de teller mag wel eens wat roken. De vraag is natuurlijk hoeveel rookt hij, wat voor kleur heeft het. Maar ook gewoon eens een ritje maken waarbij je de motor wat minder spaart kan geen kwaad natuurlijk. Gewoon warm draaien en wat meer toeren maken en langere afstand rijden is al goed. Dat hoeft niet altijd op de autobahn en ook niet met te hoge snelheden.
_________________ C5 2.0-16V PH2 Break https://youtu.be/enAXDwVi-FI
|
19 dec 2012 21:19 |
|
 |
G.Meijer
V.I.P.
Geregistreerd: 07 nov 2006 22:34 Berichten: 330 Woonplaats: Duivendrecht
Auto: C5 Berline 1.6HDiF Ligne
Opties: Trekhaak en spatlappen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10656
Productienummer: 10098
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209978
Kleur: Bleu Mauritius
Naar boven
|
 Re: 2 vraagjes
Een MB sprinter hoeft helemaal niet te roken. We hebben er ook verschillende rijden die helemaal niet roken en toch ook al een flinke boodschap hebben gedaan. Ik heb het dan over 400k tot 750k en die zijn afgelegd onder behoorlijk zware omstandigheden. Ik zoek het rookprobleem eerder in de verstuivers en eventueel in de brandstofpomp.
Groet, Ger
_________________ C5 Berline 1.6HDiF Caractère , sept 2006 groene TÚV-sticker 4.
|
19 dec 2012 22:19 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: 2 vraagjes
Heren de kleur rook is vaak lichtgrijs en komt voor met het optrekken.
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
20 dec 2012 09:18 |
|
 |
Peterzelf
C5club Fan
Geregistreerd: 26 okt 2012 11:35 Berichten: 99 Woonplaats: Leeuwarden
Auto: C5 Break 2.0-16V Ligne Prestige
Opties: Trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 210000
Kleur: Blue blabla
Naar boven
|
 Re: 2 vraagjes
Volgens mij is dat niet iets om zorgen over te maken. Zeker niet met deze kilometers
_________________ C5 2.0-16V PH2 Break https://youtu.be/enAXDwVi-FI
|
20 dec 2012 22:14 |
|
 |
Timo 1972
C5club Executive
Geregistreerd: 03 jun 2011 19:31 Berichten: 1797 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Naar boven
|
 Re: 2 vraagjes
Zolang de rook er niet blauw of zwart uit ziet , zou ik mij niet zón zorgen maken. Ik neem aan dat dat roken er nu niet opeens is maar dat het in de loop van de kilometers is gekomen.
_________________ Groetjes Timo Nu Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3 Vorige auto's Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001 Fiat bravo 1.4 sx 1998 Fiat Tipo 1.4 s 1992 Peugeot 405 1.9 GLD 1989 Nissan Micra 1.0 dx 1987 Suzuki sj410 1985 (jeep) Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
|
21 dec 2012 20:40 |
|
 |
Hollender
C5club Bikkel
Geregistreerd: 08 apr 2012 16:26 Berichten: 413 Woonplaats: Erps-Kwerps, Belgium
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Naar boven
|
 Re: 2 vraagjes
Zwarte rook is (mits niet te veel) geen probleem. Dat is een teken van onvolledige verbranding en dat is nu eenmaal iets dat voorkomt bij een diesel. Toch zeker bij accelereren en schakelen. Als ze nu constant zwart rookt is er wel een probleem. Blauwe rook is echter nooit goed. Dat is een teken van olie die verbrandt. Dat kan motorolie zijn, maar ook dieselolie. Alleszins iets om aandacht aan te besteden. Verder vind ik het kilometerverhaal een beetje achterhaald. Ik ken zat auto's die 300k of 400k hebben gelopen en nog altijd fit zijn. Ik ken er met nog geen 150k die op sterven na dood zijn. Veel heeft te maken met rijstijl. Veel vrachtwagens die internationaal transport doen lopen zonder noemenswaardige slijtage meer dan een miljoen kilometer en die moeten vaak hard werken om door de bergen te komen. Voordeel is dat ze altijd op bedrijfstemperatuur zijn en zelden overmatige toeren maken.
_________________ Free beats!
|
22 dec 2012 21:06 |
|
 |
|