Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Auteur |
Bericht |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Jabaas...
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
13 maart 2007 15:07 |
|
 |
AJ Meester
|
Harm van Beek schreef: Vecht dit even in de kroeg uit, ja? 
idd de laatsten zijn behoorlijk  tenzij je het verbruik over deze afstanden erbij vermeld.
|
13 maart 2007 15:40 |
|
 |
Willibrord
|
HOverbeek schreef: Hey Willibrord, of je hebt een heel klein tankje of een goedkoop tankstation  In het laatste geval mag je me het adres doorgeven 
Eh, ...  ik weet eigenlijk niet hoe groot die gastank van me is: 54 of 67 liter. Hoe dan ook, er brandde zaterdagavond tegen negen uur toen ik op weg was naar Enschede al enige tijd nog slechts een groen blokje op de AG-gasindicator en aangezien ik pas laat weer huiswaarts zou gaan (lekker stappen, maar wel de BOB), besloot ik maar te tanken. In Eibergen bij de Total. Daar kost gas 45,9 cent de liter. Er ging dik 39 liter in. Als ik een 54 liter tank heb, was ie dus bijna leeg bij een 80 procent vulling. Heb ik een 67 liter tank, tja dan kon ik nog even...
|
14 maart 2007 01:19 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Bij mijn installatie gaan de lampjes niet in "verhouding" uit. Het duurt veel langer voordat de eerste twee uit zijn dan de laatste drie. Dus daar zou ik niet blind op varen...
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
14 maart 2007 09:31 |
|
 |
HOverbeek
|
Aannemende dat we allen de AG hebben (vierkante blokje met 5 ledjes in een boogje) vul ik aan dat het verloop (bij mij in elk geval) niet lineair is. Het 4e ledje dooft bij mij na 160-180km (e.e.a. afh. van gewicht rechtervoet), de 3e t/m rode dan steeds sneller. Als de rode gaat branden kan ik nog 30+ km, dus tank ik dan pas. Soms red ik het net niet en gaat het zaakje piepen en gaat de rechtsonder led knipperen, de auto wordt dan (automatisch) op benzine overgezet, "fout gegokt" is dan de conclusie en snel naar de LPG pomp het devies.
|
14 maart 2007 13:42 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Das natuurlijk de makkelijkste manier om te zien hoeveel er in kan: gewoon leegrijden die tank. Je hebt altijd nog je benzine tank om de volgende pomp te halen...
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
14 maart 2007 13:56 |
|
 |
HOverbeek
|
Psies, wij wèl 
|
14 maart 2007 14:00 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33529 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Laatste tankbeurt was erg netjes , ( ritje België heeft goed gedaan , km's zonder file en constante snelheid ) ....
1 op 13,4
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
14 maart 2007 16:45 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
HOverbeek schreef: Aannemende dat we allen de AG hebben (vierkante blokje met 5 ledjes in een boogje) vul ik aan dat het verloop (bij mij in elk geval) niet lineair is. Het 4e ledje dooft bij mij na 160-180km (e.e.a. afh. van gewicht rechtervoet), de 3e t/m rode dan steeds sneller. Als de rode gaat branden kan ik nog 30+ km, dus tank ik dan pas. Soms red ik het net niet en gaat het zaakje piepen en gaat de rechtsonder led knipperen, de auto wordt dan (automatisch) op benzine overgezet, "fout gegokt" is dan de conclusie en snel naar de LPG pomp het devies.
Na de knipper en piep kan je hem gewoon weer terugzetten op gas voor nog eens 50 km, alleen dan niet al te grote G-krachten oproepen in de bochten en niet boven de 4000 toeren rijden.
Gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
14 maart 2007 17:35 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Menno schreef: Laatste tankbeurt was erg netjes , ( ritje België heeft goed gedaan , km's zonder file en constante snelheid ) .... 1 op 13,4
Dat jij dat kunt zeg.... 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
14 maart 2007 21:36 |
|
 |
HOverbeek
|
Ronald schreef: Na de knipper en piep kan je hem gewoon weer terugzetten op gas voor nog eens 50 km, alleen dan niet al te grote G-krachten oproepen in de bochten en niet boven de 4000 toeren rijden. Gr. Ronald
Dat heb ik ook geprobeerd maar het was me niet 100% duidelijk of ik daarna op gas of benzine reed. Kun je daarna weer rustig doorrijden tot 'ie dan weer begint te piepen ?
Groet,
|
14 maart 2007 21:54 |
|
 |
Robbert
|
Tussen de laatste twee tankbeurten zat 1043 km ..... 
|
14 maart 2007 23:25 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
HOverbeek schreef: Ronald schreef: Na de knipper en piep kan je hem gewoon weer terugzetten op gas voor nog eens 50 km, alleen dan niet al te grote G-krachten oproepen in de bochten en niet boven de 4000 toeren rijden. Gr. Ronald Dat heb ik ook geprobeerd maar het was me niet 100% duidelijk of ik daarna op gas of benzine reed. Kun je daarna weer rustig doorrijden tot 'ie dan weer begint te piepen ? Groet,
Ja, als tie piept is tie al over op benzine, om de piep weg te kirjgen een keer drukken, je blijft dan op benzine. Nog een keer drukken en je bent weer terug op gas.
gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
15 maart 2007 00:08 |
|
 |
Willibrord
|
Kwam tussen de papieren een vel tegen van het gasinbouwstation (gewoon m'n eigen dealer  ) voor de rijksdienst voor het wegverkeer. (in het vervolg beter alle papieren doorlezen...  ) Daarop staat dat ik een 67 liter tank heb. Had dus nog even kunnen doortuffen... Ben eigenlijk wel blij met zo'n grote tank!
|
15 maart 2007 01:03 |
|
 |
HOverbeek
|
Ja, en gewoon een keer doorrijden tot 'ie er de brui aan geeft , weet je ook ongeveer waar de limiet ligt (Wel genoeg benzine er in houden om weer bij de LPG pomp te komen, en om te starten natuurlijk  )
|
16 maart 2007 21:44 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|