Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Klopt, ik heb nog nooit een benzineauto gezien het broodrooster en/of de bedrading.
Dat kun je vrij eenvoudig zien als je het pollenfilter monteert.
dus als ze bestaan is er ergens echt een foutje gemaakt (in uw voordeel)
Dat kun je vrij eenvoudig zien als je het pollenfilter monteert.
dus als ze bestaan is er ergens echt een foutje gemaakt (in uw voordeel)
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Toch een manco gevonden misschien in de cit doc.
Maar als het echt de laatste modellen waren zal je ze zeker niet veel zien. En misschien een cadeautje voor de koudere landen geweest en in Nederland nooit ingevoerd.
Maar als het echt de laatste modellen waren zal je ze zeker niet veel zien. En misschien een cadeautje voor de koudere landen geweest en in Nederland nooit ingevoerd.
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 nov 2012 21:41
Auto: C5 Cooltech 2.0 16v break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 104000
Kleur: blauw
Locatie: Zwijndrecht
Bedankt voor deze inforapid . Die is bij mijn auto nooit uitgevoerd.
Een amateur kan meer vragen dan 10 profs kunnen beantwoorden.
Berichten: 413
Lid geworden op: 08 apr 2012 16:26
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Locatie: Erps-Kwerps, Belgium
Misschien een stomme vraag, maar komt die elektrische verwarming ook voor bij de ph1? En zo ja, bij welke modellen?
Free beats!

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Zover ik gezien heb niet.
Wel van Citroen fabriekaf een standkachel als optie.
Wel van Citroen fabriekaf een standkachel als optie.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Alle Ph1 hdi modellen hebben er een, die van jou ookHollender schreef:Misschien een stomme vraag, maar komt die elektrische verwarming ook voor bij de ph1? En zo ja, bij welke modellen?

Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Toch wel, maar dat merk je toch wel op een koude vochtige koude start? 

Berichten: 413
Lid geworden op: 08 apr 2012 16:26
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Locatie: Erps-Kwerps, Belgium
Ik krijg pas warme lucht na een kilometer of twee, als de motor op begint te warmen. Vandaar dat ik twijfelde. Hoe kan ik nagaan of ik er echt een heb, en of ze goed werkt?BJG schreef: Alle Ph1 hdi modellen hebben er een, die van jou ook
Free beats!
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Dan heb je in no-time na het starten warme lucht, bv uit de vooruit blower als je deze op ontwasemen zet...
afaik had mijn Ph1 2.0 HDi dit wel....
afaik had mijn Ph1 2.0 HDi dit wel....
Johan
Berichten: 413
Lid geworden op: 08 apr 2012 16:26
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Locatie: Erps-Kwerps, Belgium
Ik krijg dus niet direct warme lucht. Ik ga er dan van uit dat de elektrische verwarming ook niet werkt. Kan ik hier zelf iets nakijken?
Free beats!
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Je zou kunnen meten of er spanning op komt te staan bij selecteren van de voorruitontwaseming, en of de massa OK is.
Dat is de eerste stap.
Eventueel de weerstand meten van het element.
Dat is de eerste stap.
Eventueel de weerstand meten van het element.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Mijn C5 zou er dus ook een elektrische verwarming moeten hebben? Ik zou het fantastisch vinden, maar het is me niet opgevallen.
Begrijp ik goed, dat als ik het pollenfilter eruit, het element zou moeten kunnen voelen? Is er ook een bepaalde zekering die er wel of niet zou moeten zitten? Hoe kom ik het handigste bij de bekabeling om eventueel de weerstand te meten?
Groeten,
Jacco
Begrijp ik goed, dat als ik het pollenfilter eruit, het element zou moeten kunnen voelen? Is er ook een bepaalde zekering die er wel of niet zou moeten zitten? Hoe kom ik het handigste bij de bekabeling om eventueel de weerstand te meten?
Groeten,
Jacco
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Kijk maar eens goed naar het plaatje van JW.
Het broodrooster zit een eindje van het pollenfilter vandaan.
Als je de bekleding wegneemt om bij het pollenfilter te kunnen komen zie je wel de bedrading daar langslopen, en de verbindingsstekker.
Om bij het element zelf te komen moet je ook de kunststof kap naast de middenconsole even weghalen.
Je kunt vrij eenvoudig meten je hoeft bijna niets te demonteren, laat sowieso het element aangesloten als je gaat meten. (behalve bij de weerstandmeting uiteraard
)
Het broodrooster zit een eindje van het pollenfilter vandaan.
Als je de bekleding wegneemt om bij het pollenfilter te kunnen komen zie je wel de bedrading daar langslopen, en de verbindingsstekker.
Om bij het element zelf te komen moet je ook de kunststof kap naast de middenconsole even weghalen.
Je kunt vrij eenvoudig meten je hoeft bijna niets te demonteren, laat sowieso het element aangesloten als je gaat meten. (behalve bij de weerstandmeting uiteraard

Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Ik ben op m'n knietjes naast de auto gaan zitten. Altijd fijn dat de auto eerst een stuk omhoog kan
Er zit inderdaad een 1000 W verwarmingselement! Zie foto's
Bij draaiende motor met ontwaseming en achterruitverwarming aan meet ik geen spanning tussen de drie pennen.
De weerstand de blauwe en rode is 1.6 Ohm. Wel hoog om bij ~13 volt tot 1000 W te komen, maar i.i.g. geen onderbreking. (voor 1000 W bij 13 V is 77 A en 0.17 ohm nodig).
Maar als ik naar de foto van de uitgebouwde unit kijk, hoort die dikke bruine draad er ook bji. Die kan de stroom wel hebben
De weerstand tussen de blauwe/rode/zwarte en bruine is ~0.9 Ohm. Maar ik meet geen spanning.
Zit er ergens een zekering die kapot zou kunnen zijn? Ik zie geen zekering die voor zoveel stroom is bedoeld.
Ik zie op dit forum dat er wel eens een misverstand is over deze 'kachelweerstand' (eigenlijk gewoon een verwarmingselement) en de module die voor de regeling van de aanjager wordt gebruikt (die wordt ook wel met kachelweerstand aangeduid).

Er zit inderdaad een 1000 W verwarmingselement! Zie foto's
Bij draaiende motor met ontwaseming en achterruitverwarming aan meet ik geen spanning tussen de drie pennen.
De weerstand de blauwe en rode is 1.6 Ohm. Wel hoog om bij ~13 volt tot 1000 W te komen, maar i.i.g. geen onderbreking. (voor 1000 W bij 13 V is 77 A en 0.17 ohm nodig).
Maar als ik naar de foto van de uitgebouwde unit kijk, hoort die dikke bruine draad er ook bji. Die kan de stroom wel hebben

Zit er ergens een zekering die kapot zou kunnen zijn? Ik zie geen zekering die voor zoveel stroom is bedoeld.
Ik zie op dit forum dat er wel eens een misverstand is over deze 'kachelweerstand' (eigenlijk gewoon een verwarmingselement) en de module die voor de regeling van de aanjager wordt gebruikt (die wordt ook wel met kachelweerstand aangeduid).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.